بهترین زمان سفر به قشم، با توجه به عواملی نظیر برنامه سفر شما به این جزیره، قیمت هتل قشم یا قیمت های تور قشم و هدف شما از سفر کردن تعیین می شود. شما می توانید از تمام فصل های سال برای سفر به این جاذبه گردشگری بهره ببرید. با رزرو تور قشم از شهرهای مختلف، این شرایط برای شما کاملاً فراهم است.

قشم بزرگ ترین جزیره ای است که خوشبختانه در ایران وجود دارد و خلیج فارس، این جزیره زیبا را در خود قرار داده تا یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین جزیره ها و مناطق گردشگری باشد که توریست ها و مسافران، هر ساله برای دیدن آن به سمت هرمزگان حرکت می کنند. قشم، بی نهایت زیباست و جذابیت های طبیعی به شدت جذابی دارد که دهان از دیدن این همه شگفتی در طبیعت باز می ماند!! به قشم بروید تا تماشا کنید و لذت ببرید، به قشم بروید و ببینید که قدرت طبیعت در ساختن و تخریب کردن، تا چه اندازه زیاد است و به قشم بروید تا به عظمت طبیعت پی ببرید!

اما خب؛ برای دیدن این همه زیبایی ها، نیاز است که شما ابتدا بدانید که بهترین زمان سفر به قشم چه زمانی است و با تسلط بر این موضوع، بتوانید در زمان مناسب، در مکان مناسب قرار بگیرید و نهایت لذت را از این همه هماهنگی و زیبایی ببرید. طبیعتاً برای اینکه بدانید بهترین زمان سفر به قشم چه زمانی است، باید ابتدا بررسی کنید که اصلاً می خواهید برای چه به قشم سفر کنید؟

شاید از طرح این سوال، به خنده بیوفتید و با خود بگویید خوب ما برای تفریح می خواهیم به قشم برویم. بله! موضوع همین جاست، چرا که خیلی ها قشم را تنها برای دیدن مکان ها و جذابیت های طبیعی اش می پسندند، خیلی ها برای خرید، برخی دیگر برای آب تنی و تفریحات آبی، خیلی هاً هم صرفا به خاطر حضور در مراسم های مختلفی که در این جزیره برگزار می شود و هزار و یک دلیل دیگر!

پس دلایل سفر به قشم بسیار زیاد هستند و شما باید ببینید که اولویت شما برای سفر به قشم کدام گزینه است. در ادامه قصد داریم تا بهترین زمان سفر به قشم را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر کیفیت سفر به قشم، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط تور قشم از تهران + قیمت ها و هتل ها

بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوا

قشم به لحاظ آب و هوا، موقعیت ناراحت کننده خیلی خاصی ندارد. یعنی اینکه شما هیچ وقت با بارش برف و طوفان و خطر سیل و موارد دیگر مواجه نخواهید شد و اگر احتمالش باشد، خیلی کم است. با این حال این جزیره نیز مانند تمامی مناطق مختلف دنیا، در فصل های گرم و تابستانی، در گرم ترین حالت خود است و در فصول سرد، در سردترین و خنک ترین حالت خود. با این تفاوت که شما در فصول گرما، باید آستانه تحمل تان را برای گرمای زیاد، خیلی خیلی بالا ببرید تا بتوانید از این فضا نهایت لذت را برده باشد. البته اگر تنها قصدتان خوش گذرانی در تفریحات آبی و آفتاب گرفتن و غیره مسائل مربوط در این مقوله است، بهترین زمان سفر به قشم برای شما فصل تابستان خواهد بود.

ولی اگر دوست دارید که از جاهای دیدنی قشم دیدن نمایید، از آذر ماه تا بهار و تعطیلات نوروزی، می تواند بهترین روزهای سفر شما را به قشم تشکیل دهند. البته در ماه های دی و بهمن احتمال بارش باران وجود دارد اما خیلی کم پیش می آید که این باران، اتفاق طبیعی آزار دهنده ای را رقم بزند.

با این تفاسیر، ۳ ماه زمستان و ایام نوروز، جزیره قشم در شلوغ ترین حالت خود و شاید هم در گران ترین شرایط خود قرار دارد و در فصول تابستان، شما می توانید خلوت ترین شرایط قشم را مشاهده نمایید. طبیعتاً وقتی شرایط برای مسافرت به این جزیره کاملاً مهیا باشد، جمعیت بیشتری به سمت موقعیت مورد نظر سرازیر می شوند و استفاده از این شرایط، طبیعتاً یکی از عاقلانه ترین حرکت های اقتصادی و درآمدزا خواهد بود.

از این رو، بومی های منطقه قشم می توانند، بیشترین درآمد سالانه خودشان را نیز در همین فصول شلوغ سال دریافت نمایند. به همین دلیل در این فصول، عموماً هتل های قشم کمی گران قیمت تر و پیدا کردن آن ها سخت تر، اجناس کمی گران تر و ورودی ها بیشتر خواهد بود.

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم

بیشتر بخوانید: شرایط تور قشم از اصفهان + قیمت ها و هتل ها

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

اکثر مسافران قشم، به خاطر خرید به سمت قشم حرکت می کنند و اصلاً هدف شان تماشای مناطق دیدنی این جزیره نیست. البته اکثر این افراد به دلیل سفرهای پی در پی که به این جزیره داشته اند، قبلاً مناطق دیدنی و طبیعی این منطقه را دیده اند و با هدف خرید به سمت قشم حرکت می کنند. با این تفاسیر، بهترین زمان سفر به قشم و بهترین زمان خرید در قشم، زمان هایی است که قیمت ها پایین تر هستند، مراکز خرید خلوت تر هستند و عبور و مرور و تردد با ماشین های شخصی هم آسان تر است.

اکثر کسانی که با ماشین شخصی به قشم سفر می کنند، برای اینکه بتوانند از ماشین در این منطقه استفاده کنند، احتیاج دارند که خودروی خود را با لاندی‌گراف به جزیره منتقل نماید. در شرایطی که وضعیت جزیره بسیار شلوغ است، این انتقال مدت زیادی طول می کشد و ممکن است سه یا چهار ساعت یا حتی بیشتر هم معطلی داشته باشد. اما اگر در فصل های خلوت سال یعنی تابستان به این منطقه بروید، دیگر این معطلی را در این حد نخواهید داشت و ترددتان راحت تر انجام می شود. البته توصیه می کنیم که با تور قشم به این جزیره سفر کنید تا معطلی ها را نداشته باشید.

محدودیتی که ممکن است در مسیر خرید در قشم برای مسافران ایجاد شود، گرمای زیاد است که این موضوع هم با توجه به مجهز بودن تمامی مراکز خرید قشم (به جز یکی دو مرکز خرید و بازار روباز)، به سیستم ‌های خنک‌ کننده قدرتمند، جای نگرانی ندارد. سیستم‌ های خنک‌کننده قدرتمندی که در جای جای این جزیره به کار برده شده، می توانند نگرانی شما را درباره گرما و رطوبت آزاردهنده هوای تابستانی این جزیره، کاملاً از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به کیش

سخن آخر و جمع بندی

در نهایت ما سعی کردیم که از دو جنبه بسیار مهم، آب و هوا و خرید و تفریح، بهترین زمان سفر به قشم را مورد بررسی قرار دهیم تا شما راحت تر بتوانید با توجه به اولویتی که برای سفرتان به قشم در نظر گرفته اید و با توجه به بودجه و شرایط خاص خودتان، تصمیم بگیرید که بهترین زمان سفر به قشم برای شما و خانواده تان چه زمانی است.

بهترین پیشنهاد برای سفر به قشم، رزرو انواع تور قشم است. پکیج های تور قشم را از آژانس مسافرتی تینا سفر استعلام بگیرید و سفر خوش و خاطره انگیزی را داشته باشید.