مراکز خرید استانبول را می توان به عنوان یک مفهوم بسیار جذاب در ترکیه در نظر گرفت، زیرا قدمت آنها تنها به اواخر دهه 80 باز می گردد.

با رزرو تور استانبول به این شهر دیدنی سفر می کنید و مراکز خرید را از نزدیک می بینید؛ تقریباً هر محله ای حداقل یک مرکز خرید خوب و عالی را دارد.

در ادامه، تعدادی از بزرگترین و شیک ترین مراکز خرید استانبول را بررسی کرده ایم. به این مراکز خرید، با اتوبوس، مترو یا تاکسی بسیار آسان است. اکثر آنها بین 10 صبح تا 10 شب باز هستند. با ما همراه باشید تا مهم ترین مراکز خرید و شاپینگ مال های استانبول را باهم بررسی کنیم.

تیناسفر، مجری برگزاری تورهای ایرانگردی و تورهای ترکیه است. می توانید بهترین هتل های استانبول را از این آژانس مسافرتی رزرو کرده و تور ترکیه را نیز دریافت کنید.

9 تا از بهترین مراکز خرید استانبول که باید بشناسید

1-مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مرکز خرید Akmerkez در محله اتیلر، محله ای در منطقه بشیکتاش واقع شده و یکی از مناطق محبوب در ترکیه است. این مرکز خرید، همچنین به محله های تجاری Levent و Maslak نزدیک می باشد.

مرکز خرید Akmerkez چهار طبقه، با تقریباً 250 فروشگاه، در 180000 متر مربع مساحت ساخته شده و یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول می باشد. به لطف خدمات حمل و نقل رایگان از محله ها و هتل های نزدیک، گردشگران و افراد محلی می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید در دسامبر 1993 افتتاح شد و درب های آن همه روزه بین 10 صبح تا 22 شب باز است.

Akmerkez در سال 1995 توسط ICSC به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا انتخاب شد. در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید جهان شناخته شد و همچنین جایزه طراحی و توسعه بین المللی را دریافت کرد. Akmerkez یک مرکز خرید منحصر به فرد است؛ زیرا در سال 2010 جایزه بهترین طراحی داخلی توسط جوایز املاک تجاری اروپا، به Akmerkez اهدا شد.

آدرس:  Ulus Caddesi No:3, Etiler – Istanbul

2-مرکز خرید Istinye Park

مرکز خرید Istinye Park

مرکز خرید Istinye Park

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید Istinye Park نام دارد. این مرکز خرید در محله ایستینیه در منطقه Sarıyer واقع شده و در مساحتی به وسعت 242000 مترمربع ساخته شده است. انواع بخش‌های سرپوشیده در فضای باز و سرپوش های شیشه‌ای مانند پارک سبز، منطقه مد و فشن، فروشگاه‌های کنار خیابان، مرکز سرگرمی کودکان به مساحت 1500 متر مربع، باشگاه ورزشی و تفریحی کنار تپه را ارائه می ‌دهد. مرکز خرید Istinye Park را با نام های “سبز”، “سازگار با محیط زیست”، “انسان دوستانه”، می توان توصیف کرد.

آدرس: İstinye Bayırı Cad. No: 73, Sarıyer – Istanbul

3- مرکز خرید کانیون (Kanyon)

مرکز خرید کانیون (Kanyon)

مرکز خرید کانیون (Kanyon)

یکی دیگر از مهم ترین مراکز خرید استانبول، زیباترین و شیکترین معماری را دارد و به نام مرکز خرید کانیون شناخته می شود. این مرکز خرید در 37500 مترمربع وسعت ساخته شده و به عنوان یک مرکز خرید چهار طبقه، واقع در منطقه Levent، دارای 160 فروشگاه است؛ در میان کالاها و اجناسی که در این فروشگاه ها ارائه شده اند، برگزیده‌ترین برندهای ترکیه و جهان دیده می شود؛ پس از خرید می توانید در رستوران‌های این مرکز خرید، غذا میل کنید؛ چندین کافه‌، باشگاه بدنسازی و ورزشی و سالن‌های تماشای فیلم هم در اینجا وجود دارد.

آدرس: Büyükdere Caddesi No:185

4- مرکز خرید سیتیز (City’s)

مرکز خرید سیتیز (City’s)

مرکز خرید سیتیز (City’s)

مرکز خرید City’s، یکی از بهترین و زیباترین مراکز خرید استانبول است که برای علاقه مندان به مد و فشن، پیشنهاد می شود. این مرکز خرید، بخشی از محله Şişli  است که با بافت تاریخی منطقه درآمیخته است. تنوع فروشگاه ها، کافه ها، رستوران ها و خدمات ضروری 24 ساعته، پارکینگ شش طبقه، مطمئناً شایسته این عنوان شیک است.

آدرس: Teşvikiye Mahallesi Teşvikiye Caddesi No:162, Nişantaşı – Istanbul

5- مرکز خرید Nişantaşı

مرکز خرید Nişantaşı

مرکز خرید Nişantaşı

یکی از مناطقی که می توانیم جزو مراکز خرید استانبول از آن یاد کنیم، مرکز خرید Nişantaşı است. البته این یک مرکز خرید نیست، بلکه منطقه‌ای است که در چند قدمی تکسیم، به‌خاطر حضور مشتریان، شهرت دارد. گران ترین و بهترین خیابان در استانبول، با مارک های برجسته ترکیه، و همچنین فروشگاه های خرده فروشی لوکس جهان مانند Christian Louboutin، Louis Vuitton، Prada، Cartier، Dior، Gucci، Gianfranco Ferre، DKNY و …، همگی در این منطقه ارائه می شوند.

6- مرکز خرید Bağdat Caddesi

مرکز خرید Bağdat Caddesi

مرکز خرید Bağdat Caddesi

Bağdat Caddesi ، یکی از مراکز خرید استانبول، در سمت آسیایی شهر، و تقریباً به موازات ساحل دریای مرمره است؛ خیابان Bağdat، یک خیابان نسبتاً سرسبز، به طول 14 کیلومتر می باشد. علاوه بر انبوه فروشگاه ها برای خرید، این خیابان به خاطر رستوران‌ها، و کافه‌ها با غذاهای بین‌المللی و محلی معروف است.

7- مرکز خرید گالریا (Galleria) در استانبول

مرکز خرید گالریا (Galleria) در استانبول

مرکز خرید گالریا (Galleria) در استانبول

یکی دیگر از زیباترین مراکز خرید استانبول که نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند، مرکز خرید گالریا نام دارد. گالریا که در کنار دریا، در حومه آتاکوی قرار دارد، و در یک منطقه سرپوشیده به مساحت 77000 متر مربع ساخته شده است.

این مرکز خرید دارای چندین فروشگاه عالی، رستوران، سالن فیلم، سالن بولینگ و پیست اسکیت روی یخ است. گالریا در سال 1990 توسط شورای بین المللی مراکز خرید (ICSC) به دلیل طراحی پیچیده نقشه ساختمان، ساخت سریع و ویژگی های ساختاری منحصر به فرد، به عنوان برجسته ترین مرکز خرید جهان شناخته شد.

آدرس: Bakırköy Ataköy arası sahilyolu, Istanbul

8- مرکز خرید متروسیتی (Metrocity)

مرکز خرید متروسیتی (Metrocity)

مرکز خرید متروسیتی (Metrocity)

مرکز خرید متروسیتی، یک مرکز خرید چهار طبقه با 140 فروشگاه واقع در منطقه مالی Levent است. برای ساخت سقف این مرکز خرید، از پارچه فایبرگلاس با روکش تفلون استفاده شده است.

آدرس: Büyükdere Cad. No:171 1. Levent

9- مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز زورلو، یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین مراکز خرید استانبول است. این بنا در زمینی به مساحت 105000 متر مربع، ساخته شده و شامل یک زمین اصلی با 10000 متر مربع می باشد. همچنین یک زمین دوم به مساحت 12000 متر مربع و یک منطقه قابل اجاره، به مساحت 70000 متر مربع وجود دارد که حدود 180 فروشگاه را در خود جای داده است.

مرکز خرید زورلو با فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی مانند Eataly، Jamie Oliver’s Italian، Tom’s Kitchen و Morini، و همچنین رستوران‌های محلی مانند Köşebaşı، Günaydın، Far East و Welldone، تمرکز خود را بر تهیه غذاهای لذیذ و ویژه قرار داده است.

آدرس: Zorlu Center, Beşiktaş – Istanbul