سفر به تبریز یک فرصت است تا به دل تاریخ سری بزنید و با اسرار و رمز و رازهای دوران قدیم آشنا شوید! اگر اهل تفریح و گردش و تماشای آثار باستانی باشید قطعاً شهری مانند تبریز را برای مسافرت خود انتخاب می کنید. انواع تور تبریز از شهرهای مختلف در دسترس است تا همه علاقه مندان به دیدنی های تاریخی بتوانند در هر فصل سال، به این شهر سفر کنند.

تبریز، تنها شهری نیست که جاهای دیدنی تاریخی زیادی را در خود جای داده است. اما به جرأت می توان گفت که یکی از معدود شهرهای ایران است که شاعران و نویسندگان بزرگی را در خود پرورش داده است! آیا دلتان نمی خواهد بدانید که شاعران معروفی از جمله شهریار یا پروین اعتصامی، که نام و سرگذشت و شعرهای آنها را فقط در کتاب ها خوانده ایم، را بیشتر بشناسید؟

پس این خبر خوب را به شما می دهیم که می توانید با رزرو تورهای تبریزگردی، جاهای دیدنی را از نزدیک تماشا کنید که روزی فقط نامی از آنها می شنیدید! این فرصت برای همه علاقه مندان به شعر و ادب و فرهنگ ایران زمین است.

بیشتر بخوانید: رستوران های معروف تبریز کجاست؟

اگر اهل شعر و ادبیات هستید، تماشای این جاهای دیدنی تبریز را از دست ندهید!

جاهای دیدنی تبریز

جاهای دیدنی تبریز

1- خانه استاد شهریار

یکی از جاهای دیدنی تبریز که بی شک از تماشای آن لذت می برید، خانه استاد شهریار است. همه ما کم و بیش با این شاعر پر آوازه ایرانی آشنا هستیم. شعرهای استاد شهریار، زبانزد عام و خاص است و از آن به نیکی یاد می شود. خانه این شاعر معروف، در تبریز واقع شده است و امروزه تمامی وسایل و لوازم داخل آنجا، همانند یک موزه نگهداری می شود.

خانه استاد شهریار حدود 250 متر مربع مساحت دارد و از نظر تاریخی و فرهنگی، ارزشمند است. این مکان، اهمیت گردشگری و ملی دارد و در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است. این خانه در محله مقصودیه واقع شده است. در این خانه تاریخی می توانید دستخط استاد، آثار نوشته های قرآنی، قاب عکس قدیمی، لوازم شخصی استاد شهریار و آلبوم های عکس دیدنی را از نزدیک تماشا کنید.

برای ورود به خانه استاد شهریار باید بلیط ورودی تهیه کنید.

2- خانه پروین اعتصامی

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز با اهمیت ادبی و فرهنگی، خانه شاعر معروف، پروین اعتصامی است. این خانه امروزه مثل یک موزه نگهداری می شود و دیدنی های زیادی را برای نمایش ارائه می دهد. خانه پروین اعتصامی در خیابان عباسی واقع شده و از نظر معماری و بافت، یک ساختمان قدیمی و تاریخی محسوب می شود. این خانه دارای وسعت حدود 1300 متر مربع است و حیاط دلباز و آرامش دهنده ای دارد. در پله های ورودی ساختمان، مجسمه پروین اعتصامی قرار داده شده که گویی از پله ها بالا می رود!

برای ورود به خانه پروین اعتصامی باید بلیط ورودی تهیه کنید.

3- خانه بهنام

یکی از مکان های دیدنی با قدمت تاریخی قابل توجه در تبریز، خانه بهنام است. پیشینه این خانه تاریخی به سال های حکومت زندیه و اوایل قاجاریه باز می گردد. در حال حاضر از این خانه به عنوان ساختمان اداری دانشگاه هنر تبریز استفاده می شود.

خانه بهنام در تبریز در واقع به خاطر داشتن یک معماری بی نظیر و چشم نواز، شهرت پیدا کرده است. هم معماری بیرونی و هم طراحی داخلی، درب و پنجره ها، حیاط، اتاق ها و حجره ها به زیبایی هر چه تمام تر، ساخته شده اند. تزئینات دیوارها در نوع خود، منحصربه فرد هستند! گچکاری، مقرنس کاری، آجرنما، کاشی کاری، معرق کاری، آینه کاری، نمونه ای از هنرهای تاریخی معاصر در این خانه تاریخی هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کلیسای سنت استفانوس تبریز

4- خانه تاریخی امیر پرویز

یکی از جاهای دیدنی تبریز که ارزش فرهنگی و ادبی زیادی دارد، خانه تاریخی امیر پرویز یا همان موزه صدا است. شاید منابع اینترنتی چندان به معرفی این مکان قدیمی نپرداخته باشند، اما بدانید که قدمت این خانه به دوران معاصر باز می گردد. این خانه اکنون یک موزه ارزشمند است و آرشیو کاملی از فایل های صوتی و موسیقی سرودخوانان، نوازندگان موسیقی آذری، آهنگ سازان، تعزیه خوانان و … را ارائه می دهد. اگر می خواهید گشت و گذاری در دنیای موسیقی قدیمی بزنید، این موزه را از دست ندهید.

5-مقبره الشعرا تبریز

نمی توانید در سفر به تبریز، نام شاعران معروف اینجا را فراموش کنید! ناخودآگاه به یاد استاد شهریار، خاقانی شروانی، لسانی شیرازی، همام تبریزی، اسدی توسی، مهدی روشن ضمیر و … می افتید! آیا دلتان نمی خواهد سری به مقبره این شعرای برجسته بزنید؟

اگر تمایل دارید که با یک جاذبه گردشگری تبریز آشنا شوید، مقبره الشعرا را به شما پیشنهاد می دهیم. مقبره بسیاری از شاعران معروف در طول دوران های مختلف تاریخی در این مکان قرار داده شده است. بنای این مقبره از نمای دور، خودنمایی می کند و یک معماری معروف در جهان است.

بیشتر بخوانید: برترین هتل های تبریز برای اقامت

با تور تبریز از تماشای جاهای دیدنی فوق لذت ببرید!

با سفر به تبریز، فرصت های زیادی برای گشت و گذار دارید. تور 3 روزه تبریز یا تور 4 روزه تبریز، این موقعیت را برایتان فراهم می کند که بتوانید اکثر جاهای دیدنی شهر را از نزدیک تماشا کنید. از آن جمله می توان به جاهای گردشگری فوق اشاره کرد که همگی ارزش ادبی و فرهنگی بالایی دارند.

تبریز، در 4 فصل سال، تماشایی است! هم در بهار که شکوفه ها روی درختان، خودنمایی می کنند؛ و هم در تابستان که می توانید از هوای خنک و دلپذیر شهر لذت ببرید. تبریز در پاییز و زمستان، حال و هوای دیگری دارد. تماشای منظره برفی می تواند ذوق و شوق گردشگری را در شما بیشتر کند! بهترین سوژه های عکاسی را می توانید در کوهستان برفی یا پیست اسکی برای خود خلق کنید!

اگر به این فکر می کنید که چند روزی را در تبریز سپری کنید، آژانس گردشگری تینا سفر، مجری برگزاری تورهای ایرانگری در کنار شما است. انواع تورهای تبریز را با قیمت های مناسب می توانید در هر ماه انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با کارشناسان تور داخلی تماس بگیرید.