بهترین زمان سفر به چابهار بر اساس تغییرات آب و هوایی یا شلوغ و خلوت بودن تورهای مسافرتی تعیین می شود.

چابهار شهری در استان سیستان و بلوچستان می باشد. با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استان بسیار خشک و کم طبیعتی است، کمتر کسی این منطقه را برای مسافرت و گشت و گذار انتخاب می کند؛ اما چابهار با تمامی بخش های این منطقه فرق دارد.

چابهار به عنوان یکی از بنادر زیبای ایران، یکی از خوش آب و هواترین قسمت های استان سیستان و بلوچستان است که هر ساله صدها نفر را به سمت خود جذب می نماید. در واقع چابهار، خوش آب و هواترین نقطه جنوبی کشورمان است و یکی از بهترین مقصدها برای تور تفریحی است. آب و هوای معتدل این منطقه دائمی است و در هر فصل نیز طرفداران خاص خودش را دارد.

درباره چابهار و موقعیت جغرافیایی آن بیشتر بدانیم

اگر به نام چابهار نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که نام این منطقه از نام چهار بهار، آمده است و این بدین معناست که آب و هوای این بندر زیبا در تمام فصل های سال، بهار است. البته گمانه زنی ها حاکی از داستان دیگری نیز می باشد که در قدیم وقتی مردم به این بندر می رسیدند، ساکنین چابهار از آن ها می پرسیدند که چه باری دارند و به همین دلیل، این منطقه، “چه باری” نام داشت که حالا نام چابهار، تکمیل شده و تغییر یافته نام “چه باری” می باشد.

جالب است بدانید که این بندر زیبا به عنوان یکی از از شاهراه ‌های ارتباطی و بازرگانی جنوب‌ شرق و آسیای میانه، همیشه فعال است و علاوه بر این اهمیت بازرگانی، به عنوان یک بهشت گمشده نیز در جنوب کشور عرض اندام می کند و از زیبایی های طبیعی و غیر طبیعی بسیار بسیار زیادی برخوردار می باشد.

با تمام تعاریف و تفاسیر ابتدایی که از چابهار به شما ارائه داده ایم، قصد داریم تا در ادامه درباره بهترین زمان سفر به چابهار برای تان صحبت کنیم. البته که تعیین این بهترین زمان، به فاکتورهای خیلی مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. از این رو پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با بهترین زمان سفر به بندر چابهار، تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های چابهار برای اقامت

بررسی بهترین زمان سفر به چابهار از نظر فصلی

قبل از اینکه بخواهیم بهترین زمان سفر به این بندر زیبا را به لحاظ فصلی مورد بررسی قرار دهیم، جالب است بدانید که چابهار در فصل تابستان ایران، خنک ترین منطقه و در فصل زمستان ایران نیز گرم ترین منطقه معرفی شده است.

همان طور که در ابتدای این محتوا به این موضوع اشاره کردیم، خیلی خیلی کم پیش می آید که چابهار تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی کشور قرار گیرد و شما زمستان شدید، تابستان شدید و حتی فصل های دیگر را به وضوح احساس کنید. بنابراین به هیچ وجه بهترین زمان سفر به چابهار بر اساس دمای بالا و یا دمای پایین هوا مورد بررسی قرار نمی گیرد، بلکه ملاک برای فصل های مختلف، رطوبت گسترده شده در هوا می باشد.

به هر حال، چابهار، یک شهر بندی است و تنها چیزی که می تواند موجبات ناراحتی ساکنان و مهمانان این منطقه را فراهم کند، رطوبت موجود در هوا است. طبیعتاً هر چقدر این رطوبت بالاتر باشد، هوا، سنگین تر شده و بدن کسل تر خواهد شد؛ و بیرون آمدن کمی سخت تر خواهد بود. با این اوصاف، چابهار نیز در تعطیلات نوروزی، مانند تمامی شهرهای ایران، در شلوغ ترین حالت خود به سر می برد و این موضوع به خاطر آب و هوا نیست چرا که آب و هوای این منطقه همیشه بهاریست، شلوغی این منطقه در بهار به دلیل تعطیلات نوروزی خواهد بود.

اما اردیبهشت و خرداد، یکی از بهترین ماه هایی هستند که سفر به چابهار این فصل ها از یک حال و هوای خاصی برخوردار است، تنها محدودیت این دو ماه رطوبت بالای هواست که اگر با این موضوع مشکلی ندارید، حتماً نگاهی به تور چابهار 4 یا 5 روزه و یا تور 7 روزه چابهار در مجموعه های گردشگری مختلف برای فصول اردیبهشت و خرداد بیندازید.

سفر به چابهار

سفر به چابهار

بیشتر بخوانید: پکیج تور کیش + شرایط رزرو تور

جشنواره ها؛ تعیین کننده بهترین زمان سفر به چابهار!

کمتر شهری را می توانید پیدا کنید که پر رونق ترین حالت و شلوغ ترین حالتش در فصل تابستان باشد، اما چابهار این ویژگی را دارد. اما قبل از اینکه بخواهیم درباره علت شلوغی چابهار در فصل تابستان و فصل گرما توضیح دهیم، ابتدا نیاز است که شما پدیده مونسون را بشناسید!!

پدیده مونسون یک پدیده طبیعی است که معمولاً بر روی اقیانوس هند اتفاق می افتد. محل شروع این پدیده از سواحل عمان به سمت هند و پاکستان است و معمولاً زمینه را برای بارش بر سطح دریاها آماده می کند. این بارش باران باعث خنکی هوا می شود و همین موضوع می تواند بر روی آب و هوای چابهار نیز تاثیر بسیار زیادی بگذارد و گرما و رطوبت را تا حد قابل توجهی اعتدال بخشد!

در واقع این پدیده طبیعی به حدی در تعدیل آب و هوای ساحلی چابهار موثر است که زمینه را برای هجوم مسافران مختلف به این بندر برای گذراندن اوقاتی خوش همراه با آب و هوای معتدل و دلنشین آماده می کند.

از آنجایی که مردم چابها این خوش آب و هوایی را از پدیده مونسون دارند، به احترام این پدیده، هر سال تابستان جشنواره ای با نام جشنواره مونسون در این بندر برگزار می شود. این جشنواره، بهانه ای است برای جذب گردشگر بیشتر برای این منطقه بکر و زیبای ایران!

با توجه به برگزاری این جشنواره و جشنواره های دیگر در تابستان، چابهار در این فصل یکی از شلوغ ترین حالت های خود را تجربه می کند. پس یکی دیگر از فاکتورهایی که می تواند بهترین زمان سفر به چابهار را تعیین کند، جشنواره هایی است که در فصول مختلف در این بندر برگزار می شوند.

سخن پایانی

در انتها باید خدمت تان عرض کنیم که چابهار، این شهر بهاری همیشه زیبا، همیشه و همیشه آماده پذیرایی از شما مهمانان و مسافران عزیز است. مردم خونگرم این منطقه، با آوازهای سنتی بی بدیل شان، با پوشش های بی نظیر بندری، سوزندوزی های اصیل و زیبای شان، کوه های مینیاتوری، خاک قرمز و هزار و یک پدیده طبیعی بکر دیگر، همواره میزبان خوبی برای شما خواهند بود تا یک سفر دلنشین و شگفت انگیز را تجربه نمایید.

تیناسفر، مجری تورهای ایرانگردی، بهترین تورهای چابهار را ارائه می دهد. رزرو هتل های چابهار را با این مجموعه مسافرتی تجربه کنید.