بهترین زمان سفر به شیراز، زمانی است که بوی عطر بهار نارنج، سراسر شهر و خیابان ها را پر کرده است و شما می توانید از این فضای آکنده از بوی خوش، لذت ببرید. برای سفر به شیراز، بهار و تابستان را به شما پیشنهاد می دهیم.

شیراز، یکی از اصیل ترین و تاریخی ترین و بهترین شهرهایی است که چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد. سفر به شیراز را می توانیم سفر به عمق تاریخ تعریف کنیم، سفری که لحظه به لحظه تاریخ گسترده این مرز و بوم را با بناها و امکان تاریخی به جای مانده از دوران قدیم، برای ما زنده می کند و شما کمتر کسی را می توانید بیابید که سفر به شیراز را یکی از بهترین و پربارترین سفرهای عمرش به لحاظ تاریخی، تعریف نکند!

شیراز را پایتخت فرهنگی ایران معرفی می کنند و این شهر از پتانسیل بسیار زیادی برای پذیرایی از مهمانان و مسافرانی را دارد که در طی انواع تورهای 4 و پنج روزه شیراز و یا تور 7 روزه شیراز و یا یک سفر شخصی و تاریخی، به این منطقه سفر کرده اند.

اما درست است که سفر به شیراز تحت هر شرایطی یکی از لذت بخش ترین سفرهای عمر ما خواهد بود، ولی این شهر و سفر به اینجا نیز مانند هر منطقه گردشگری و توریستی دیگری، یک دوره را به عنوان بهترین زمان سفر تعریف می کند که طبیعتاً سفر در این دوران به شهر مورد نظر، کیفیت سفر را تا حد قابل توجهی بالاتر خواهد برد.

به همین دلیل در ادامه سعی داریم تا درباره بهترین زمان سفر به شیراز برای شما صحبت کنیم و پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این موقعیت، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر برای مسافرت در زمستان

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا

سفر به شیراز

 

بهترین زمان سفر به شیراز را می توانیم در فاکتورهای مختلفی تعریف کنیم که این فاکتورها در کنار یکدیگر می توانند، بهترین زمان سفر به شهر شیراز را برای شما تعریف نمایند. علاوه بر موقعیت های شخصی، موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند از فاکتورهای تاثیرگذار بر بهترین زمان سفر به این شهر محبوب و پرطرفدار تعریف شوند.

مثلاً یکی از بهترین این فاکتورها، فصلی است که شما برای سفر به شیراز انتخاب می کنید. همان طور که می دانید شیراز دارای آب و هوای گرم و خشکی است و در این مدل آب و هوا، معمولاً زمستان ها بسیار سرد و تابستان ها، بسیار گرم و خشک و طاقت فرسا خواهد بود.

با توجه به تعاریف ذکر شده، طبیعتاً تابستان شیراز، انتخاب نسبتاً خوبی برای سفر به این شهر خواهد بود. البته باید گفت که عبور و مرور در تابستان و در گرمای طاقت فرسای این شهر، می تواند لذت سفر و دیدار اماکن گردشگری را برای شما عزیزان با محدودیت مواجه کند.

از طرفی، سرمای زیاد زمستان نیز ممکن است همین محدودیت ها را برای سفر شما ایجاد نماید. اما در عوض، بهار و خصوصاً اردیبهشت، یکی از بهترین زمان ها و فصل ها برای سفر به شیراز تعریف می شود. در این فصل، شیراز در خوش آب و هواترین حالت خود قرار دارد. البته فروردین و تعطیلات نوروزی نیز به مراتب می توانند انتخاب های خوبی به لحاظ زمانی برای سفر به شیراز تعریف شوند.

علاوه بر این سه فصل، طبیعتاً فصل پاییز نیز وجود دارد که هوای شیراز در این فصل نیز تقریباً خنک است اما به دلیل بازگشایی مدارس، نمی تواند انتخاب خوبی برای یک سفر دسته جمعی و خانوادگی به شیراز باشد.

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر قیمت

اگر بخواهیم از موضوع آب و هوا بگذریم، خیلی ها هستند که تنها موضوع قیمت برایشان در درجه اول، اهمیت دارد. با توجه به این مورد اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شیراز را به لحاظ قیمت بررسی کنیم، باید بر روی زمان هایی تمرکز کنیم که شیراز در خلوت ترین حالت خود به لحاظ مسافران مختلف قرار دارد.

با توجه به موارد ذکر شده در پاراگراف قبلی، متوجه شدیم که پرترافیک ترین زمان شیراز، از ابتدای فروردین آغاز می شود و معمولاً تا اوایل خرداد نیز ادامه دارد. در کنار این زمان، اواخر تابستان نیز به دلیل اینکه هوا کمی به خنکی می رود، انتخاب بسیار شلوغ و پرترافیک برای شیراز خواهد بود. خودتان هم می دانید که هر چقدر توریست در یک شهر بیشتر باشد، قیمت هتل های و قیمت ایاب و ذهاب نیز در آن شهر به نسبت بالاتر خواهد بود.

اما اواخر زمستان و اوایل تابستان، یکی از بهترین و ارزان ترین زمان ها برای سفر به شیراز است. چرا که به دلیل نبودن تعطیلات و همچنین شرایط خیلی گرم و یا خیلی سرد هوایی، تعداد توریست های در این شهر به حداقل رسیده و به همین دلیل شما با کمترین میزان هزینه می توانید در بهترین هتل های شیراز، این شهر اصیل، اسکان پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: رزرو تور مشهد نوروز ۱۴۰۱

سخن آخر

در انتها باید خدمت تان عرض کنیم که معمولاً بهترین زمان سفر به شیراز از نظر دو فاکتور قیمت و آب و هوا که مهم ترین فاکتورها هستند مورد بررسی قرار گرفت و شما متوجه شدید که با توجه به شمایل کلی و عمومی این دو فاکتور، چه زمانی می توانید بهترین زمان برای سفر به شیراز باشد. اما گاهی اوقات دای مسئله عمومی و آب و هوایی و هزینه ها، بحث شرایط زندگی اشخاص هم می تواند در تعیین بهترین زمان سفر به شیراز، نقش مهمی را ایفا کند.

مثلا تابستان ها بهترین فصل برای تعطیلات است و انواع جشنواره ها و تخفیف ها نیز در این فصل برای توریست های مختلف ارائه می گردد. به همین دلیل خیلی از افرادی که حتی در تعطیلات نوروز هم نمی توانند شغل خود را رها کنند، تابستان را بهترین موقعیت برای سفرهای مختلف خودشان در نظر می گیرند و این انتخاب، فارغ از هر گونه بررسی عمومی موضوع، صورت خواهد گرفت.

یا مثلاً خیلی از خانواده ها، به دلیل دریافت حقوق و سنوات و انواع اضافه کاری ها در آخر سال، بهترین زمان سفر به شیراز برایشان محدود به همین ماه به لحاظ مالی خواهد شد.

می بینید؟ بهترین زمان سفر به شیراز برای هر فرد و برای هر خانواده با یکدیگر تفاوت دارد. اما با این تفاسیر، اردیبهشت و بهار، برای مجموعه های مختلف گردشگری، بهترین زمان برگزاری انواع تور شیراز خواهد بود و خوشبختانه در این فصل نیز، این تورها با استقبال خوبی نیز مواجه خواهند شد.

برای اطلاع از برگزاری تورهای زمینی و هوایی شیراز، قیمت هتل های شیراز و رزرو تورها می توانید با مجموعه مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید.