اگر اهل مسافرت در زمستان هستید و می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از مسافرت را برای خود و خانواده رقم بزنید توصیه می‌شود به شهرهایی سفر کنید که در این فصل از سال آب و هوایی مطبوع دارند. بهترین مقاصد گردشگری برای فصل زمستان، شهرهایی هستند که دارای آب و هوای معتدل باشند.

اگر قرار است یک سفر داخلی خوب را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود به مناطقی بروید که سرمای آزاردهنده‌ای در زمستان ندارند. اغلب شهرهای جنوبی به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل در فصول سرد انتخاب مناسبی هستند. در ضمن با سفر به جزایر زیبای کیش و قشم و بندر چابهار علاوه بر لذت بردن از سفر می‌توانید به گشت و گذار و خرید نیز بپردازید.

انواع تور کیش و تور قشم و تور چابهار، بهترین فرصت را برای این سفر خاطره انگیز برای شما فرآهم می کنند.

به طور کلی اگر از جمله افرادی هستید که تحمل گرمای طاقت‌فرسای تابستان را ندارند برای تجربه سفری باکیفیت بهتر است زمستان را برای وقت‌گذرانی در مناطق خوش آب و هوا برگزینید. شهرهای گرمسیری انتخاب خوبی برای سفر در فصول سرد سال هستند زیرا امکان گردش و بهره‌مندی از تفریحات مختلف آبی و ساحلی را در اماکن گوناگون برای شما امکان‌پذیر می‌سازند.

بیشتر بخوانید: هتل‌ های ۵ ستاره مشهد با بهترین امکانات

بهترین شهر برای مسافرت در زمستان که با تور می توانید تجربه کنید

بهترین شهر برای مسافرت در زمستان

بهترین شهر برای مسافرت در زمستان

1-جزیره قشم

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. این جزیره یک انتخاب خوب برای سفر در فصل زمستان است زیرا در این فصل، آب و هوایی مطبوع دارد و شما می‌توانید با گردش در جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر آن مانند دره ستارگان و جزیره ناز، لذت سفری خوشایند را برای خود دو چندان کنید. بعلاوه این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی است و بازدید از بافت سنتی آن در زمستان بسیار راحت می‌باشد. بازدید از معماری اصیل این جزیره، کشتی سنتی لنج و جنگل‌های شناور خالی از لطف نیست. تفریحات آبی مانند شنا و حمام آفتاب یکی از تفریحات رایج در این جزیره است.

2-جزیره کیش

از دیگر مکان‌های مناسب برای سفر در زمستان، جزیره کیش است که با داشتن تفریحات فراوان و جاذبه‌های خاص خود یک انتخاب خوب در این فصل قلمداد می‌شود. علاوه بر جاذبه‌های جزیره کیش، می‌توانید از مراکز خرید متنوع، اجناس مختلفی را تهیه کنید. جاذبه‌های دیدنی کیش شامل کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، آب انبار کیش و درخت سبز، از جمله مکان‌های خاص برای گشت و گذار هستند. یکی از مزایای سفر به کیش در زمستان این است که جزیره در این فصل خلوت است و به دلیل کم شدن مسافران در این فصل می‌توانید هتل‌هایی با قیمت مناسب پیدا کنید. کیش را می توانیم محبوب ترین و بهترین شهر برای مسافرت در زمستان معرفی کنیم.

3-یزد

یزد از دیگر استان ‌های دیدنی و بهترین شهر برای مسافرت در زمستان است که با داشتن بافتی سنتی و معماری متفاوت مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مانند میدان امیر چخماق، موزه آب، میدان ساعت، مسجد جامع یزد و بسیاری اماکن گردشگری در این شهر دارای محبوبیت خاص خود هستند. آب و هوای یزد در فصل زمستان در طول روز برای گشت و گذار بسیار مناسب است. می‌توانید به شهرهای این استان نیز سفر کرده و از مناطق دیدنی و مشهور آنها بازدید کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط تور یزد + هتل ها و قیمت تور

4-چابهار

چابهار از دیگر مقاصد گردشگری مناسب و جذاب برای مسافرت در زمستان است. از آنجایی که این بندر اقیانوسی دارای سواحل بسیار زیبایی است و تفریحات آبی فراوانی دارد، سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. جاذبه‌های طبیعی و خارق‌العاده چابهار شامل کوه‌های مریخی یا مینیاتوری است که چشم‌اندازی زیبا خلق کرده‌اند. تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، ساحل ماسه‌ای، غارهای بان مسیتی تیس و صخره‌های مرجانی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر در این جزیره موجب شده که به عنوان منطقه‌ای پر رونق به لحاظ مسافرت و گردشگری تلقی شود. به ویژه در زمستان که امکان بازدید از مکان‌های گوناگون و تفریحات مختلف برای علاقمندان در بزرگترین بندر اقیانوسی ایران یعنی چابهار فراهم شده است. علاوه بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی می‌توانید گشتی در جزیره بزنید و به بازار سنتی بروید و با هنرهای دستی بومیان این منطقه نیز آشنا خواهید شد.

5-اصفهان

سفر به اصفهان گزینه‌ای دیگر در زمستان است که به عنوان یک انتخاب خاص برای گردشگران علاقمند به این شهر تلقی می‌شود. این شهر دارای جذابیت‌های فراوانی است و آثار تاریخی و طبیعی آن در زمستان دارای زیبایی دو چندان می‌شوند. اگر می‌خواهید یک سفر هیجان‌انگیز را در زمستان تجربه کنید می‌توانید به اصفهان بروید. اگرچه که آب و هوای این شهر در زمستان سرد است اما گشت و گذار در فضاهای گردشگری مانند پل خواجو، سی و سه پل و چهارباغ عباسی، خالی از لطف نیست. در ضمن می‌توانید برای خرید سوغاتی و صنایع دستی به مراکز خرید سری بزنید و بهترین و زیباترین کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنید.

6-شیراز

شیراز یک شهر رویایی و بسیار مناسب برای مسافرت در زمستان است. بازدید و گشت و گذار در شیراز به دلیل آب و هوای مطبوعی که در زمستان دارد نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. با سفر به شیراز می‌توانید از جاذبه‌های فراوان آن دیدن کنید. زیبایی‌های شهر شامل مسجد نصیرالملک، مجتمع وکیل، مقبره شاعرانی مانند سعدی و حافظ و باغ‌های گوناگون هستند که شما را به سوی خود جذب می‌کنند. بازدید از خانه‌های تاریخی قوام و زینت‌الملوک نیز خالی از لطف نیست. به دلیل آب و هوای خوب شما می‌توانید از مناطق تاریخی مانند تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد دیدن کرده و سفری هیجان‌انگیز داشته باشید. با داشتن آب و هوای گرمسیری که بر شیراز حاکم است قطعا سفر در زمستان برای بسیاری از مسافران بسیار خوشایند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پکیج تور کیش + شرایط رزرو تور

مسافرت در زمستان با تورهای گردشگری

برای تجربه سفری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز می‌توانید با تورهای گردشگری که در این زمینه فعالیت دارند سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. یکی از مزایای مهم مسافرت در زمستان با تورهای گردشگری این است که برنامه‌ریزی برای سفر با توجه به بودجه شما صورت خواهد گرفت و شما هنگام رسیدن به مقصد مورد نظر بدون معطلی می‌توانید به محل اقامتی که از قبل برای شما رزرو شده بروید و استراحت کنید.

در ضمن یکی از موارد مهمی که در ارتباط با تور گردشگری مشاهده خواهید کرد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان می‌باشد. زیرا آژانس‌های مسافرتی در زمانی که برای سفر در نظر دارید بهترین قیمت هتل و اقامتگاه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط و جوانب مختلف سفر خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری تورهای مسافرتی در فصل زمستان می توانید با کارشناسان تورهای داخلی در آژانس مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید.