راهنمای سفر به استانبول برای هر شخصی که قصد سفر به استانبول دارد، لازم است؛ چرا که این راهنما دارای یک اطلاعات کلی و فشرده در مورد نحوه سفر و زندگی در این شهر می باشد و اینگونه اطلاعات برای هر گردشگر و مسافر ضرورت دارد.

لذا گردشگران با راهنمای سفر استانبول می توانند ابتدا اطلاعات لازم در مورد این منطقه را به دست آورد و سپس با آگاهی لازم، اقدام به این سفر نماید. حال اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه را دارید و می خواهید با مطالعه راهنمای سفر به شهر استانبول، اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تورهای خارجی تیناسفر را از این قسمت بخوانید

راهنمای سفر به استانبول؛ معرفی شهر استانبول

همه شما با نام استانبول آشنا هستید. این شهر، کلانشهر، زیباترین و توریستی ترین شهر ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می کند. جذابیت این شهر به قدری است که حتی گرانی دلار هم نتوانست مانع سفر گردشگران به این شهر شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های استانبول این است که مابین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و با داشتن تنگه بسفر، این دو قاره را به هم متصل می کند. بنابراین با عبور کردن از این پل می توانید از محله های آسیایی استانبول به محله های اروپایی این شهر سفر کنید.

علاوه بر این، وجود انبوهی از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی در کنار جشنواره های متعدد و مراکز خرید مدرن سبب می شود که هیچ گردشگری از گشت و گذار در این شهر، خسته نشود.

استانبول که یک شهر تاریخی ترکیه نیز محسوب می شود و قدمت آن به 660 پیش از میلاد برمی گردد، در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه واقع شده است و حدود 15 میلیون جمعیت دارد. دین اکثر آن ها، اسلام است. یکی از مهم ترین مزیت های سفر به استانبول برای ایرانی ها این است که این سفر خارجی، به ویزا نیاز ندارد.

راهنمای سفر به استانبول؛ آشنایی با آب و هوای استانبول

موقعیت جغرافیایی استانبول سبب شده این شهر از آب و هواهای متعددی برخوردار باشد به گونه ای که در برخی از مواقع سال، دارای آب و هوای مدیترانه ای و در برخی مواقع، آب و هوای گرمسیری یا اقیانوسی داشته باشد. مطمئناً یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر، همین تنوع آب و هوایی است؛ چرا که سبب شده بتوان در هر فصلی به استانبول سفر کرد. دمای گرم ترین ماه این شهر به 24 درجه و سردترینش به 6 درجه می رسد.

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول؛ بهترین زمان مسافرت به استانبول

مطمئناً یکی از مهم ترین سوالات برای افرادی که به دنبال راهنمای سفر به استانبول هستند مناسب ترین زمان سفر به این شهر است. همان طور که اشاره نمودیم این شهر از آب و هوای متنوعی برخوردار است که سبب شده امکان سفر به استانبول در هر فصلی وجود داشته باشد. اما به طور کلی فصل های بهار و پاییز، بهترین فصل سفر به این شهر می باشند.

در این فصول، نه تنها آب و هوا دلچسب تر است بلکه جشنواره های متعددی نیز برگزار می شود که می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند. البته عموماً متقاضیان سفر به استانبول در فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و مشاغل، بسیار بیشتر از سایر فصول است.

به همین دلیل با اینکه تابستان، گرم ترین فصل استانبول است، اما به دلیل گردشگران زیاد همواره شلوغ تر از سایر فصول می باشد. اما اگر می خواهید سفری لذت بخش تر، خلوت تر و ارزان تر را تجربه کنید حتماً در فصل های پاییز و بهار به استانبول، سفر کنید.

راهنمای سفر به استانبول از طریق تور

در حال حاضر، امکان سفر به استانبول از طریق تور استانبول به روش های مختلفی همچون هوایی، زمینی و ریلی امکانپذیر است. اگر به دنبال راحت ترین روش سفر به استانبول هستید، حتماً سفر هوایی را انتخاب کنید. با تهیه بلیط استانبول می توانید 2 ساعته به این شهر برسید.

اما اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید می توانید مسیر زمینی با استفاده از اتوبوس را انتخاب کنید. این روش، ارزان ترین روش مسافرت به استانبول است.

ولی در بین این روش ها، یک مسیر هیجان انگیز وجود دارد و آن مسافرت از طریق قطار است. پس اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه هستید حتماً این روش را انتخاب کنید. در این روش، ابتدا با قطار به آنکارا می روید و از آنجا با قطار یا هواپیما به استانبول منتقل می شوید.

قیمت تور استانبول چقدر است؟

همان طور که اشاره نمودیم فصل تابستان و بهار، پرطرفدارترین فصول سفر به استانبول هستند. در فصل بهار به خاطر تعطیلات ایام نوروز و در فصل تابستان به خاطر تعطیلی مدارس و مشاغل، قیمت تور استانبول در بالاترین حد ممکن است.

اما اگر می خواهید سفری کم هزینه تر داشته باشید می توانید اوایل پاییز به این شهر سفر کنید. البته باید دقت کنید نیمه اول پاییز به این شهر سفر کنید چرا که در نیمه دوم بارندگی های این منطقه، شروع می شود.

راهنمای سفر به استانبول؛ ﺁشنایی با مکان های دیدنی استانبول

سفر به استانبول

سفر به استانبول

تاریخی بودن شهر استانبول در کنار موقعیت جغرافیایی بی نظیر آن سبب شد که این شهر از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-مسجد ایاصوفیه: بدون شک این مسجد که امروزه تبدیل به موزه شده است، شناسنامه استانبول محسوب می شود. قدمت این مسجد به هزار سال پیش برمی گردد.

2-کاخ دلمه باغچه: این کاخ سلطنتی باشکوه در کنار آب راه این شهر قرار دارد.

3-مسجد آبی: بازدید از این مسجد که به مسجد سلطان احمد نیز معروف است، رایگان می باشد.

4-کشتی سواری در بسفر: کشتی سواری در بسفر از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که هیچ گردشگری آن را از دست نمی دهد.

از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از:

  • خیابان استقلال
  • برج گالاتا
  • محله بالات
  • قلعه دختر
  • پارک گلخانه

راهنمای سفر به استانبول؛ آشنایی با هتل های استانبول

یکی از مهم ترین مزیت های استانبول، داشتن انواع هتل از ارزان تا گران و مدرن است. لذا هر توریستی می تواند با توجه به بودجه خود هتل مدر نظر را انتخاب کند و از گشت و گذار در این شهر لذت ببرد.

حال اگر به دنبال هتل های ارزان استانبول هستید می توانید یکی از هتل های زیر را انتخاب کنید:

  • هتل اِوسِن (Evsen): این هتل 3 ستاره در نزدیکی سلطان احمد واقع شده است.
  • هتل اوران (Oran): این هتل 4 ستاره در مرکز شهر قرار دارد.

هتل های متوسط استانبول شامل موارد زیر هستند:

  • هتل الیت ورلد پرستیژ
  • هتل بست وسترن ارسین

هتل های لوکس و گران استانبول عبارتند از:

  • هتل پرا پالاس
  • هتل دیوان استانبول

راهنمای سفر به استانبول؛ غذاهای محبوب و سنتی استانبول

  • بورک
  • اسکندر کباب
  • لهمجون
  • سیب زمینی شکم پر
  • باقلوا
  • کشکول
  • اکمک کادایوف

جمع بندی

اگر می خواهید یک سفر امن و مطمئن به استانبول را تجربه کنید، حتماً سری به آژانس مسافرتی تیناسفر، که انواع تورهای گردشگری به استانبول را به شما معرفی می کند بزنید. می توانید با کمترین هزینه ممکن بهترین سفر عمرتان را رقم بزنید.