مکان های دیدنی در استانبول مجموعه‌ای از جاذبه های گردشگری آثار تاریخی، موزه ها، بناهای باستانی و محله های قدیمی است که نظر هر گردشگر را به خود جلب می کنند. شهر استانبول در طول قرن‌ها مورد علاقه امپراتوری ها بوده و هم در اروپا و هم در آسیا، بخش هایی را به خود اختصاص داده است.

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شود. این منطقه مستعمره بیزانس بوده که حدود 1000 سال قبل از میلاد مسیح تاسیس شده است. در آن زمان، استانبول به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس یعنی قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح شهر توسط عثمانی ها، جایگاه باشکوه خود را به عنوان مرکز و قلب امپراتوری حفظ کرد.

اگر به تور استانبول علاقه دارید و می خواهید جاذبه های گردشگری این منطقه تاریخی را از نزدیک ببینید، آژانس گردشگری تیناسفر برای شما برنامه های جذابی دارد.

علاوه بر اینکه می توانید چهار تا از بزرگترین مسجدهای ترکیه را در اینجا پیدا کنید، زمان کافی برای گشت و گذار در سایر مناطق شهر دارید. تماشای مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و بازار بزرگ استانبول، لطف دیگری دارد. سفر خود را آغاز کنید و آماده ماجراجویی های هیجان انگیز در استانبول باشید!

در این مطلب می‌خواهیم برای شما 7 تا از مکان های دیدنی در استانبول را معرفی کنیم. با رزرو انواع تور استانبول و اقامت در بهترین هتل های شهر، بدون شک، لحظات خوشی را سپری خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد مسجد ایاصوفیه استانبول

7 تا از مکان های دیدنی در استانبول که نباید از دست بدهید

1- کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در استانبول، کاخ توپکاپی نام دارد. این قصر باشکوه در کنار تنگه بسفر قرار گرفته و اولین بار توسط محمد فاتح در قرن پانزدهم ساخته شد؛ و از آن زمان و محل زندگی و حکومت امپراطوری های عثمانی بود. حیاط مجلل، کاشی کاری ها با مناظر چشم نواز، اتاق هایی با تزیینات خیره کننده، برج و دیوارهایی که با نقش های مختلفی تزئین شده‌اند، از زیبایی های این کاخ سلطنتی محسوب می شوند.

یک قسمت از این کاخ به خزانه امپراتوری تعلق دارد که در آنجا اشیای درخشان، طلا، جواهرات گرانبها و وسایل پادشاهان دوران گذشته نگهداری می گردد. برای اینکه تمام قسمت های کاخ توپکاپی در استانبول را از نزدیک ببینید، نصف روز باید زمان اختصاص دهید.

2- مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

دومین مکان های دیدنی در استانبول که به شما معرفی می کنیم یک مسجد زیبا به نام مسجد سلطان احمد است. این بنا به نام مسجد آبی هم شناخته می شود که قدمت آن به سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ باز می گردد. تزئینات داخلی مسجد سلطان احمد، کاشی کاری های زیبا و گنبدهای آبی رنگ، نظر هر گردشگر را به خود جلب می کند. در نزدیکی مسجد آبی، بازار آراستا، قرار دارد که مکانی استثنایی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های مخصوص است. با تور استانبول می توانید این مسجد تاریخی را از نزدیک تماشا کنید.

3- بنای تاریخی هیپودروم (Hippodrome)

بنای تاریخی هیپودروم

بنای تاریخی هیپودروم

اگر به مکان های دیدنی در استانبول علاقه دارید و به دنبال شاهکارهای تاریخی با ارزش باستان شناسی و فرهنگی می گردید، منطقه تاریخی هیپودروم را به شما پیشنهاد می دهیم. ساخت این مکان باستانی توسط فردی به نام سپتیمیوس سوروس (Septimius Severus) در سال 203 میلادی آغاز شد و توسط کنستانتین کبیر در سال 330 میلادی تکمیل گشت. در گذشته، این جا مرکز فرهنگ به شمار می رفت و صحنه بازی های باشکوه و ارابه دوانی ها بوده است.

در ضلع شمال غربی، یک فواره قرار دارد که توسط امپراتور آلمان، ویلیام دوم در سال 1898 به سلطان عثمانی هدیه داده شد. وقتی برای تماشای این محوطه می روید، ستون های افراشته از نمای دور، توجه شما را به خود جلب می کنند.

4- بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

برای تمام توریست‌ها و گردشگران، گشت و گذار در استانبول، تماشای موزه ها، جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی در استانبول می تواند به اندازه خرید کردن از بازار بزرگ این شهر جذاب باشد. بازار بزرگ، یک بازار سرپوشیده است که مساحت زیادی را به خود اختصاص داده تا جایی که یک محله کامل شهر را در بر می گیرد. معماری این بازار، از معماری مسجد ایاصوفیه الهام گرفته شده است. پیچ و خم هایی که با مغازه های طاق دار پر شده اند و شما می‌توانید هر سوغاتی و صنایع دستی ترکیه را از غرفه ها تهیه کنید.

5- کاخ دولما باغچه (Dolmabahçe Palace)

Dolmabahçe Palace

Dolmabahçe Palace

شکوه و جلال کاخ دولما باغچه در استانبول، زبانزد عام و خاص در ترکیه است. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به ترکیه سفر کند و در استانبول از این کاخ مجلل و پر زرق و برق دیدن نکند. در این کاخ با عظمت و باشکوه،  آثار دکوراسیون و معماری اروپایی برجای مانده از امپراتوری عثمانی در قرن نوزدهم را آشکار و واضح می توانید از نزدیک تماشا کنید.

این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در سال 1854 ساخته شد، جایگزین کاخ توپکاپی به عنوان اقامتگاه اصلی سلاطین شد. فواره های زیبا، حوضچه های پر از آب و درخت های پر از شکوفه و گل، شما را مجذوب خود می کنند. داخل کاخ به سبک سلطنتی طراحی شده تا نمادی از زندگی امپراطوری های عثمانی را به نمایش بگذارد. اگر به استانبول سفر کردید، بازدید از کاخ دولما باغچه را در برنامه خود قرار دهید.

7- کلیسای چورا (Chora Church )

Chora Church

Chora Church

یکی دیگر از مکان های دیدنی در استانبول، کلیسای چورا نام دارد. اینجا یک کلیسای زیبا با نقاشی‌های دیواری منحصر به فرد است. این بنا احتمالاً در قرن پنجم ساخته شده اما چون به مرور زمان، قسمت هایی از کلیسا تخریب شده بود، در شش دوره متوالی مورد بازسازی قرار گرفت. در قرن های نهم، یازدهم تا چهاردهم این بازسازی ها انجام گرفته است.

این کلیسا پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی ها به مسجد تبدیل شد و در سال 1945 به موزه تبدیل گشت. در سال 2020، مجدداً به یک مسجد فعال تبدیل شد. نمای کلیسا در جایگاه خود، تماشایی و جذاب است. معماری کلیسا به طرز باورنکردنی می تواند هنر دوران بیزانس را معرفی کند.

برای رزرو انواع تور استانبول، اقامت در بهترین هتل های استانبول و خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما کافیست با کارشناسان تیناسفر تماس بگیرید.

گشت و گذار در استانبول برای شما خاطره انگیز خواهد بود؛ به شرطی که برنامه سفرتان از قبل تنظیم شده باشد. استانبول جاهای دیدنی زیادی دارد که در یک مطلب نمی گنجد. پس بهتر است سفر چند روزه به این منطقه داشته باشید تا خودتان از نزدیک جذابیت های آن را تماشا کنید.