رستوران های معروف تبریز، بهترین مکان هایی هستند تا بتوانید طعم ویژه غذاهای ایرانی و ترکی را امتحان کنید و از غذاهای محلی تبریز هم لذت ببرید. اگر می خواهید بدانید رستوران های معروف تبریز کجاست با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بدون شک، تبریز یکی از معروف ترین شهرهای ایران برای گردشگران داخلی و خارجی است. به همین دلیل در بسیاری از مواقع، این شهر به اولین اولویت آن ها برای مسافرت، خصوصا در فصل تابستان تبدیل می شود.

این شهر حماسی، نه تنها از آثار تاریخی و اماکن دیدنی فراوان بلکه از آب و هوای بسیاری دلپذیری برخوردار است. به گونه ای که در گرم ترین روزهای سال، دمای این شهر نهایتاً به 24 درجه ی سانتی گراد می رسد؛ یعنی یک هوای خنک و مطلوب در اوج تابستان.

این مزیت ها سبب شدند هر ساله تعداد زیادی از گردشگران، راهی این دیار شوند. اما یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران در طول این سفر، غذا و آشنایی با رستوران های این شهر است.

بدون شک، غذا خوردن آن هم از نوع سنتی و محلی یکی از جذاب ترین بخش های هر سفری است و از هر چه بتوان گذشت از خوراکی های محلی و سنتی مناطق مختلف ایران نمی توان گذشت.

تبریز از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن انواع غذاهای محلی، گردشگران زیادی را جذب خود می کند. طبیعتاً بهترین مکان برای چشیدن این غذا رستوران ها می باشند.

اما رستوران های معروف تبریز کجاست ؟ این سوالی است که گردشگران زیادی با آن مواجه می شوند. چرا که اعتبار یک رستوران، نشان دهنده کیفیت غذاهای آن است.

حال اگر شما هم در تور تبریز شرکت کرده اید و عازم سفر به این شهر هستید و می خواهید بدانید رستوران های معروف تبریز کجاست، می توانید تا انتهای مطلب را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: معروف ترین بازارهای تبریز

معرفی 6 تا از رستوران های معروف تبریز

رستوران های معروف تبریز

رستوران های معروف تبریز

تبریز یک شهر توریستی است به همین دلیل از انواع رستوران های معروف و معتبر برخوردار است، پس خیالتان از بابت غذا خوردن در رستوران های معروف تبریز راحت باشد.

تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی است و به خاطر قدمت و جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانش، هر ساله گردشگران زیادی را از راه های دور و نزدیک به سمت خود جذب می کند.

از طرفی این شهر برای جلب رضایت توریست ها انواع رستوران های ناب و فوق العاده را راه اندازی نموده است که با سرو انواع غذاهای سنتی، ایرانی، خارجی و فست فود، مطابق با سلیقه ی بسیاری از گردشگران می باشد.

در بین انواع این رستوران ها برخی رستوران ها هستند که زبانزد خاص و عام می باشند و زمانی که از بومیان این منطقه می پرسید رستوران های معروف تبریز کجاست، محال است که نام آن ها را به زبان نیاورند. در ادامه به معرفی این رستوران ها می پردازیم.

1-رستوران حاج علی تبریز

بدون شک، وقتی از اهالی تبریز بپرسید، رستوران های معروف تبریز کجاست، اولین نامی که به شما می گویند رستوران حاج علی است. چرا که این رستوران از قدیمی ترین رستوران های این شهر است؛ به گونه ای که قدمت آن به 100 سال پیش برمی گردد.

این رستوران که در بازار قدیمی تبریز قرار دارد، انواع غذاهای باکیفیت را به مشتریانش ارائه می دهد؛ اما کباب های رستوران حاج علی، زبانزد خاص و عام است! پس اگر می خواهید بهترین کباب های عمرتان را بچشید حتماً سری به این رستوران قدیمی تبریز بزنید.

از آنجایی که این رستوران همیشه مورد استقبال مشتریان است، عموماً تا ساعت 2 و نیم، آماده سرویس دهی می باشد. پس سعی کنید قبل از این ساعت، خودتان را به این رستوران برسانید. این رستوران در بازار سرپوشیده تبریز و در بازار کلاه‌ دوزان یا همان بوهچی بازار قرار دارد.

2-رستوران برکه در تبریز

یکی دیگر از رستوران های معروف تبریز، رستوران برکه است که در سردرود قرار دارد. این رستوران یکی از بهترین رستوران های این منطقه است که با سرو غذاهای لذیذ و دلچسب از مشتریان خود پذیرایی می کند.

این رستوران نیز یک رستوران سنتی با فضای دنج و ﺁرام است که در اطراف آن درختان استوایی و گیاهان و در وسط آن برکه ای وجود دارد. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و خارجی و حتی چای و  قهوه هم سرو می شود.

اما در بین تمام این غذاها، آبگوشت رستوران برکه از شهرت خاصی برخوردار است. پس برای چشیدن یک آبگوشت بی نظیر حتماً سری به این رستوران بزنید.

از دیگر غذاهای منوی این رستوران می توان به چلو شیشلیک، چلو کباب بره، چلو سلطانی، چلو جوجه با استخوان، چلو جوجه کباب مخصوص، پیتزا قارچ و گوشت، آبگوشت ماهیچه، چلو برگ مخصوص، پیتزا چیکن، کوفته تبریزی و .. اشاره کرد. این رستوران در آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی و بین زیرگذر اول و دوم قرار دارد.

3-رستوران گازماخ تبریز

یکی دیگر از رستوران های باصفا و معروف تبریز که به غذاهای باکیفیتش شهرت دارد، رستوران گازماخ تبریز است. گازماخ در زبان ترکی به معنی “ته دیگ” است و اگر سری به این رستوران بزنید وجود آن را در تمام غذاهای آن خواهید دید.

در بین انواع غذاهای این رستوران، کباب تابه ای از شهرتی خاص برخوردار است. این رستوران در کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی و نبش ۱۰ متری مقدم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های تبریز برای اقامت

4-رستوران سنتی و باغ آنا

این رستوران سنتی نیز در لیست رستوران های معروف تبریز قرار دارد. این رستوران در مساحت 3000 متری ساخته شده است که در منطقه سردرود قرار دارد.

فضای منحصربه فرد و زیبای این رستوران در کنار غذاهای درجه یک، از مهم ترین دلایل شهرت آن می باشد. طبیعت سرسبز، معماری شیک، گل و گیاهان زیاد و تنوع غذایی فراوان از دیگر ویژگی های این رستوران می باشد.

در بین این تنوع غذایی، آبگوشت، کوفته تبریزی، ماهیچه و کباب این رستوران از شهرتی خاص برخوردار است. این رستوران در آذرشهر و در کمربندی سردرود واقع شده است.

5-رستوران وحید در تبریز

اگر هدف از این سوال که رستوران های معروف تبریز کجاست، رستوران هایی است که هم غذاهای سنتی و هم فست فود را سرو کنند؛ بهتر است به سراغ رستوران وحید تبریز بروید.

این رستوران از قدمتی 10 ساله برخوردار است و به دلیل داشتن تنوع غذایی بالا با کیفیتی عالی، از شهرت بسیاری بالایی در این شهر برخوردار است.

شما می توانید در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی، ترک و فست فود را سفارش دهید. از محبوب ترین غذاهای این رستوران می توان به کباب برگ، کوفته تبریزی، سالاد مخصوص، فست فود و کباب دونر اشاره کرد.

داشتن فضایی بزرگ به همراه میزهای مستطیلی، نورپردازی عالی و طراحی شیک و زیبا از دیگر ویژگی های این رستوران می باشد. این رستوران در میدان شهید فهمیده، مجتمع لاله پارک و در طبقه ی زیر زمین واقع شده است.

6-رستوران حاج مجید در تبریز

اگر عاشق خوراک مرغ هستید می توانید، بهترین چلو مرغ عمرتان را در رستوران حاج مجید میل کنید. این رستوران نیز از رستوران های قدیمی تبریز است که در سال 1352 تاسیس شد.

این رستوران دارای یک فضای قدیمی و نوستالژیک است و مهم ترین شاخصه آن این است که در این رستوران فقط چلو مرغ طبخ می شود.

اما همین یک نوع غذا از چنان کیفیتی برخوردار است که اگر از تبریزی ها بپرسید رستوران های معروف تبریز کجاست، حتماً نام این رستوران را بین اسامی دیگر، به زبان می آورند. این رستوران در خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن (ع) و در طبقه ی دوم پاساژ تربیت قرار دارد.

می توانید با انواع تورهای تبریز که توسط آژانس مسافرتی تیناسفر ارائه می شوند به این شهر سفر کنید و طعم غذاهای ویژه را در رستوران های معروف امتحان کنید.