معروف ترین بازارهای بندرعباس، مجموعه ای مراکز خرید و فروشگاه های مدرن و سنتی است که به جاذبه های گردشگری این شهر بندری زیبا تبدیل شده اند.

معروف ترین بازارهای بندرعباس کجاست؟ محال است کسی قصد سفر به شهر و دیاری کند و قصد خرید سوغاتی نداشته باشد. خرید کردن و بازدید از بازارهای محلی و فروشگاه های شهر و استان های مختلف، برای گردشگران آنچنان مهم است که این قسمت به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری اغلب شهرها تبدیل شده است.

طبیعتاً بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. خصوصاً که این بندر، در نزدیکی بنادر بین المللی و مرزهای آبی با کشورهای عربی است. لذا بهترین اجناس و کالاها را می توان در این منطقه با مناسب ترین قیمت پیدا کرد.

این ویژگی های سبب شدند فصول پاییز و زمستان، فصل مسافرت به مناطق جنوبی کشور مثل بندرعباس باشد. سفر کردن در این بازه زمانی نه تنها لذت بردن از آب و هوای دلپذیر و مطبوع بندرعباس را به همراه دارد بلکه تجربه یک خرید ارزان و خوب در بازارهای متنوع این بندر را به گردشگران هدیه می دهد.

نکته قابل توجه در مورد بندرعباس این است بازارهای این شهر به قدری متنوع است که حتی بسیاری از گردشگران، صرفا برای خرید کردن و تجارت، به این بندر، سفر می کنند.

این موضوع سبب شد ما در این مقاله به معرفی معروف ترین بازارهای بندرعباس بپردازیم. تا افرادی که قصد مسافرت به این شهر را دارند با مطالعه آن، آگاهانه تر به بازدید این بازارها بروند. حال اگر تمایل دارید با معروف ترین بازارهای بندرعباس آشنا شوید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای بندرعباس

بدون شک، یکی از زیباترین صحنه ها و سوژه هایی که می توانید در سفر به بندرعباس مشاهده کنید و یا تصاویر آن ها را در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید لباس سنتی زنان و دختران جنوبی با نقاب هایی زیبا بر چهره است.

یکی از بهترین مکان هایی که در آن می توانید این افراد اصیل و سنتی را مشاهده کنید بازارهای قدیمی بندرعباس است. در واقع در این بازارها نه تنها می توانید به خرید سوغاتی و صنایع دستی بپردازید بلکه این صحنه های زیبا را هم تماشا کنید.

این بازارهای قدیمی با حفظ کردن حال و هوای گذشته خود، بهترین گزینه برای گردشگرانی هستند که می خواهند در فضای اصیل و سنتی بندرعباس، قدم بزنند و سوغاتی بخرند.

از جمله قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای بندرعباس که دارای چنین فضایی هستند بازار اوضی ها، بازار ماهی فروشان و بازار سنتی بندرعباس می باشد که در ادامه به معرفی این بازارها می پردازیم.

1-بازار سنتی بندرعباس یکی از معروف ترین بازارهای بندرعباس

مطمئناً اغلب گردشگرانی که به بندرعباس، سفر می کنند به دنبال فرصتی برای رفتن به بازارهای معروف این شهر هستند. بازار سنتی بندرعباس یکی از معروف ترین بازارهای این شهر است.

اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که عاشق پارچه های زری دوزی و گلابتون دوزی هستید این بازار همان چیزی است که شما را به هدفتان می رساند.

البته در این بازار، فقط پارچه های دست دوز جنوبی فروخته نمی شود. از دیگر غرفه های پر رونق این بازار می توان به غرفه های خرمافروشی، سوغات و انواع صنایع دستی بندرعباس اشاره نمود.

تنوع غرفه ها و اصالت این بازار به قدری زیاد است که همیشه جزو بازارهای پررونق بندرعباس بشمار می رود. کماکان نیز، اولین انتخاب اغلب گردشگران داخلی و خارجی است. این بازار در بلوار طالقانی بندرعباس، قرار دارد.

2-بازار ماهی فروشی بندرعباس

یکی دیگر از جذاب ترین ویژگی های استان های جنوبی کشور، خرید انواع ماهی و خوردن غذاهای دریایی است. بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اگر شما هم از طرفداران غذاهای دریایی هستید می توانید بعد از گشت و گذار در بازار سنتی بندرعباس، به قسمت انتهایی آن بروید و از خرید انواع ماهی جنوبی لذت ببرید. این بازار در قسمت انتهایی بازار سنتی بندرعباس قرار دارد.

3-بازار اِوضی ها و لاری ها

بازار اِوضی ها یکی دیگر از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای بندرعباس می باشد. در اغلب مواقع، وقتی سخن از بازارهای قدیمی می شود عموم مردم، تصور می کنند قدمت آن ها نهایت ۱۰۰ سال است. در صورتی که بازار اِوضی ها بالغ بر یک قرن، قدمت دارد و قدمت آن به ۳۰۰ سال می رسد.

بازار اِوضی ها و لاری ها در فاصله کمی به هم، بنا شده اند. به گونه ای که حد فاصل آن ها با پیاده روی، حدود ۵ دقیقه است. این دو بازار، از قدیمی ترین و سنتی ترین بازارهای بندرعباس می باشند که اغلب اجناس و کالاهای آن ها ارزان است. این ویژگی از مهم ترین دلایل محبوبیت و پررونق بودن آن ها می باشد.

بنابراین، اگر قصد خریدی ارزان به همراه بازدید غرفه های قدیمی را دارید این دو بازار بهترین گزینه برای شما می باشند. این دو بازار در بلوار امام خمینی بندرعباس واقع شده اند.

 

معروف ترین بازارهای بندرعباس

معروف ترین بازارهای بندرعباس

بیشتر بخوانید: تور بندرعباس + شرایط رزرو تور و قیمت هتل ها

 

جدیدترین و معروف ترین بازارهای بندرعباس

بدون شک، بازارهای قدیمی بندرعباس از شور و حال و اصیل ترین آداب و فرهنگ جنوب ایران برخوردار هستند. اما طبیعتاً بندرعباس نیز به مانند سایر نقاط کشور، به روزتر شده است. خصوصاً که این بندر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از موقعیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است و همین ویژگی سبب ساخت انواع فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس و مدرن شده است.

در حال حاضر، در هر گوشه و کناری از بندرعباس می توانید فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی را مشاهده کنید. از جمله جدیدترین و معروف ترین بازارهای بندرعباس، سیتی سنتر بندرعباس، مرکز خرید ستاره شهر، مرکز خرید ستاره جنوب، مرکز خرید رویال ۱ و ۲، مرکز خرید نخیل و مرکز خرید نیلی بندرعباس می باشند.

1-سیتی سنتر بندرعباس

این مرکز خرید فوق العاده لوکس در میدان ۱۷ شهریور بندرعباس واقع شده است. در این مرکز خرید، بیش از ۵۰۰ مغازه وجود دارد که شما می توانید انواع کیف، کفش و پوشاک را خریداری کنید. قیمت و کیفیت اجناس این مرکز خرید نسبت به سایر مراکز خرید بندرعباس بالاتر است.

2-مرکز خرید ستاره شهر

این مرکز خرید نیز در میدان ۱۷ شهریور قرار دارد. با این تفاوت که علاوه بر خرید و گشت و گذار می توانید انواع غذاهای اصیل جنوبی را در رستوران آن، میل کنید. حتی برای تماشای فیلم هم می توانید به سینمای آن مراجعه کنید. قیمت و کیفیت اجناس این مرکز خرید تقریباً مناسب است.

3-مرکز خرید ستاره جنوب

اگر به دنبال مرکز خریدی در بندرعباس هستید که از امکانات تفریحی برای کودکان برخوردار باشد مرکز خرید ستاره جنوب، بهترین گزینه برای شما است. از دیگر ویژگی های این مرکز خرید، وجود غرفه های زیاد با اجناس متنوع است. به گونه ای که از کیف و کفش و پوشاک تا طلا و جواهر و گوشی های موبایل را می توانید از این مرکز خرید، خریداری کنید‌. داشتن سینما و رستوران از دیگر مزایای این مرکز خرید است. ‌این مرکز خرید در بلوار طالقانی بندرعباس قرار دارد.

برای گشت و گذار در معروف ترین بازارهای بندرعباس، قدیمی و مدرن می توانید به این شهر سفر کنید. آژانس مسافرتی تیناسفر، مجری تورهای ایرانگردی است و بهترین خدمات را برای سفر به بندرعباس و اقامت در بهترین هتل های این شهر فرآهم کرده است.