راهنمای سفر به بندرعباس به مسافران تور بندرعباس نشان می دهد که باید چه موقع از سال را سفر کنند و چگونه می توانند بهترین هتل های بندرعباس را برای اقامت خود انتخاب نمایند.

بندر عباس شهری در جنوب ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. ظرفیت‌ های بندر عباس برای جذب گردشگران از سراسر دنیا بسیار وسیع گسترده است.

این شهر در زمینه‌ های تاریخی، طبیعی و تفریحی موقعیت های بسیار زیادی دارد و همین موقعیت ها باعث شده تا بندر عباس را به عنوان یکی از شلوغ‌ ترین و مهمان پذیر ترین شهرهای گردشگری ایران تبدیل معرفی نمایند.

جالب است بدانید که این منطقه علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی از موقعیت های تجاری خیلی خوبی نیز برخوردار است و وجود انواع مراکز تجاری نیز زمینه را برای جذابیت های بیشتر این شهر زیبا فراهم نموده است. راهنمای سفر به بندرعباس به شما توصیه می کند حتماً از بازارهای این بندر دیدن کنید.

از قدیم تا به امروز، بندر عباس یکی از معروف ترین و فعال ترین بنادر ایران برای کناره گیری کشتی های مختلف از جای جای دنیا شناخته می شد و این بندر هنوز هم از همین موقعیت برخوردار است.

اصلا همین موضوع سبب شده تا قیمت اجناس وارداتی در این منطقه به نسبت مناطق دیگر ایران، ارزان تر و مناسب تر برآورد شود. با توجه به این موضوع در می یابیم که این شهر علاوه بر حذابیت های توریستی، از جذابیت های تجاری و اقتصادی زیادی نیز برخوردار است.

این بندر مقصد بسیار از انفرادیست که در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و لباس و غیره فعالیت می نمایند. در ادامه قصد داریم تا به جزئیات بیشتری درباره این شهر در قالب راهنمای سفر به بندر عباس اشاره نماییم. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با این منطقه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بررسی وضعیت آب و هوای بندر عباس در فصول مختلف

راهنمای سفر به بندر عباس

راهنمای سفر به بندر عباس

همه می دانند که یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در کیفیت یک سفر را موقعیت هوایی آن منطقه تعیین می کند. سفر به بندر عباس نیز از این قاعده مستثنی نیست و از همین اصل پیروی می کند.

مطمئنا وقتی حرف از راهنمای سفر بندر عباس به میان می آید، همه به یاد آب و هوای گرم و خشک و آزار دهنده جنوب کشور خواهند افتاد اما جالب است بدانید که بندر عباس به دلیل فاصله بسیار کمی که از دریا دارد، از رطوبت بسیار بالایی برخوردار است و این رطوبت در فصولی مانند تابستان، چندین برابر شده و هوا به شدت شرحی و سنگین خواهد شد.

به همین دلیل تابستان برای کسانی که به هیچ وجه تحمل گرما و رطوبت سنگین هوا را ندارند، نمی تواند فصل مناسبی برای سفر به بندر عباس باشد.

با توجه به این موارد، بهترین زمان سفر به بندر عباس را می توانیم بهار و اوایل پاییز بدانیم. البته که بهار یکی از پرطرفدارترین فصول برای سفر به هر شهری می باشد و بندر عباس نیز در همین لیست قرار دارد.

اگر بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به بندر عباس انتخاب کردید، حتماً حواس تان باشد که همه چیز در این فصل گران تر خواهد بود. چرا که این فصل به دلیل تعطیلات نوروزی یکی از شلوغ ترین زمان های بندر است و همین موضوع برای افزایش قیمت محصولات، هتل ها، تفریحات آبی و غیره کفایت می کند.

جاهای دیدنی بندر عباس

به هر حال ما هر شهری را به دلیل مکان های دیدنی و تفریحاتش برای مسافرت انتخاب می کنیم و بندر عباس نیز از این قاعده مستثنا نیست. در راهنمای سفر به بندرعباس، مهم ترین جاهای دیدنی شهر معرفی می شوند.

مواردی مانند عمارت کلاه‌ فرنگی که در پی گسترش تجارت بین ایران و هند در زمان شاه‌ عباس صفوی توسط یک کمپانی هند شرقی در بندرعباس بنا شد از جاهای دیدنی این شهر است.

 معبد هندوها که نام دیگر آن پرستشگاه بی گوران است و به درخواست تاجری هندی به عنوان محلی برای عبادت هندوهای برهمنی ساخته شده، از جاذبه های گردشگری بندرعباس است.

محله باستانی سورو که از قدیمی ترین محله های بندرعباس است، و همچنین منطقه محافظت‌ شده گنو که یک منطقه کوهستانی واقع در شمال بندر عباس می باشد، از جاهای دیدنی می باشند.

 چشمه های آب گرم گنو، موزه های مردم شناسی، حمام گله داری، مشتا، مراکز خرید بندر عباس، سیتی سنترها، بازار ستاره جنوب و مجموعه نخیل سنتر از جمله معروف ترین و بهترین مکان های دیدنی بندر عباس محسوب می شوند.

بهترین هتل های بندر عباس

هتل ها از مهم ترین عواملی هستند که نه تنها بر روی کیفیت سفر، بلکه بر روی هزینه ها و بودجه تعیین شده برای سفر نیز تاثیر می گذارند. طبیعتاً هر چقدر یک هتل مجهزتر باشد، قیمت اقامت در آن هتل نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

بنابراین از جمله بهترین هتل های بندر عباس می توانیم به مواردی همچون هتل هما، هتل بین‌ المللی هرمز بندرعباس، هتل آپادانای بندرعباس، هتل خلیج‌ فارس بندرعباس و هتل آتیلار بندرعباس اشاره نماییم.

البته در کنار هتل ها می توانیم به مواردی همچون رستوران سامکو، رستوران بادگیران، رستوران سنتی فانوس، رستوران بندر و رستوران امپراتور اشاره نماییم.

عوامل موثر بر هزینه های سفر به بندر عباس

راهنمای سفر به بندر عباس

راهنمای سفر به بندر عباس

اگر بخواهیم به این مقاله به عنوان یک راهنمای سفر به بندر عباس نگاه کنیم، مانند هر سفر دیگری، عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند بر روی فاکتور نهایی سفر و هزینه های مربوط سفر شما تاثیر بگذارند.

طبق معمول، مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سفر به بندر عباس را می توانیم، وسیله نقلیه ای در نظر بگیریم که به ان قصد سفر را داریم. همه می دانند که سفر هوایی، از نوع گران ترین نوع سفر ها به نسبت سایر وسایل نقلیه است اما این بالا بودن قیمت، معطوف بر آرامش و راحتی بیشتر در حین جابجایی می باشد.

اما در کل، قطارها، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین وسیله ها برای مسافرت می باشند و تنها محدودیتی که ایجاد می کنند، بر اساس طولانی تر شدن مدت زمان جابجایی تعریف خواهد شد.

البته در راهنمای سفر به بندرعباس این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اگر از شهرهای نزدیک بندر عباس هستید، اتوبوس یکی از کم هزینه ترین انواع وسیله نقلیه برای سفر است که خوب محدودیت های خاص خودش را دارد.

این موارد از جمله وسیله های نقلیه عمومی هستند و ماشین های شخصی، هم می توانند یک گزینه مناسب برای سفر به بندر عباس باشند.

در کنار این موارد، گزینه هایی مانند هتل، تفریحات آبی، تعداد نفرات حاضر در سفر و هزار و یک دلیل عامل وجود دارند که می توانند عوامل موثر بر هزینه های سفر به بندر عباس تعریف شوند.

قیمت های دقیق سفر به بندرعباس را می توانید از آژانس تیناسفر استعلام بگیرید.