راهنمای سفر به همدان برای مسافران و علاقه مندان به این شهر زیبا به آنها نشان می دهد که در برنامه گردشگری خود از کجاها دیدن کنند یا کدام یک از هتل های همدان را برای اقامت خود رزرو نمایند.

سفر به همدان معمولاً در زمره یکی از تاریخی ترین و اصیل ترین سفرها قرار می گیرد. از این جهت که بر خلاف خیلی از شهرها که می توانند بر روی تفریحات مختلف تعبیه شده در داخل شهر مانور دهند؛ زیبایی و ارزش همدان، تنها حول اصالت و آثار تاریخی و باستانی که دارد، می چرخد.

در واقع این شهر، داستان های تاریخی بی شماری دارد که می تواند به تمامی مسافران مهمانانی که هر ساله از جای جای دنیا به سمت این منطقه روانه می شوند، عرضه کند؛ و خوب، چه چیزی بهتر و بالاتر از اصالت وجود دارد که ما آن را به عنوان پیشینه یک قوم به دیگران عرضه داریم؟!

همدان را یکی از اصیل ترین و تاریخی ترین شهرهای موجود در دنیا می دانند. تمدن کهن و عمق تاریخی که در این شهر وجود دارد، هر کسی را وسوسه می کند تا حداقل برای یک بار که شده، برای سفر به این منطقه آماده شود.

بنابراین اگر از علاقمندان سفر به این شهر قدیمی و تاریخی ایران هستید؛ ما در ادامه قصد داریم که به عنوان یک راهنمای سفر به همدان، درباره جزئیات مختلف موجود در این شهر زیا و دیدنی ها و موقعیت های توریستی آن صحبت کنیم. از این رو پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این جزئیات، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع تور همدان + قیمت ها و هتل ها

آب و هوا؛ یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر کیفیت سفر به همدان

همدان یک شهر سردسیر در ایران است و میانگین بارش باران و برف در این منطقه، تقریباً بالا تعیین می شود. با توجه به همین تعریف ساده، متوجه خواهیم شد که به هیچ وجه، فصل های سرد سال، نمی توانند زمان مناسبی برای سفر به این اقلیم باشند.

چرا که سرمای بسیار شدید و بارش برف در این فصول، محدودیت های خاص خودش را برای شما عزیزان به وجود خواهد آورد. کما اینکه این سرمای شدید باعث شود که شما حتی از دیدن مکان ها دیدنی این شهر نیز باز بمانید.

جالب است بدانید که بر خلاف سایر شهرها که نوروز را بهترین زمان سفر برای خودشان تعریف می کنند، همدان در نوروز نیز، جز روزهای سرد، چیزی برای عرضه به مسافران ندارد. پس اگر به دنبال یک آب و هوای مطلوب برای سفر به همدان هستید، زمان سفرتان را به اواخر خرداد و یا شاید هم اوایل تیر تا اواخر شهریور موکول نمایید.

البته در همین زمان ها هم گاهی اوقات، شب های خیلی سردی را پیش رو خواهید داشت. اما به هر حال تنها زمانی که همدان در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد و می تواند بستری امن و خوش آب و هوا برای مهمانان خود باشد، همین ماه ها خواهد بود.

جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی، یکی از مهم ترین بخش های راهنمای سفر به همدان

راهنمای سفر به همدان

راهنمای سفر به همدان

همین ابتدا بهتر است بدانید که بخش بسیار وسیعی از جاهای دیدنی همدان را آرامگاه‌ های مشاهیر، بناهای تاریخی و تپه‌ های باستانی تشکیل می دهد. یکی از مهم ترین این آثار تاریخی، آرامگاه ابن سینا می باشد.

همان طور که می دانید ابوعلی سینا ملقب به شیخ ‌الرئیس، یکی از معروف ترین و مهم ترین دانشمندان و طبیبان ایرانی معرفی می شود. از این رو آرامگاه ابن سینا از مهم ترین آثار تاریخی موجود در این شهر بوده و  این اثر در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

دومین اثر باستانی که می توانیم به آن اشاره کنیم، شهر هگمتانه است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهایی است که نماد تاریخ تمدن ایرانیان باستان معرفی شده است. هگمتانه اولین پایتخت ایران بود که شما می توانید این منطقه را در در مرکز شهر همدان و در خیابان اکباتان پیدا کنید.

در واقع هگمتانه به لحاظ اصالت و ماندگاری در طول تاریخ، هم رده با شهرهای مهمی همچون شوش در خوزستان، آتن در یونان و رم در ایتالیا در ابعاد جهانی معرفی می شود.

کلیسای گریگوری استپان، یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است که در بخش شرقی هگمتانه توسط مهاجران و تجار ارمنی در همدان بنا شده است.

از دیگر مکان های دیدنی همدان می توانیم به مواردی همچون غار علیصدر، کلیسای آنجلی، آرامگاه استر و مردخای، کتیبه ‌های گنج‌ نامه، گنبد علویان، آرامگاه بابا طاهر، برج قربان، مجسمه شیر سنگی، باغ موزه نظری، حمام قلعه، موزه تاریخ طبیعی همدان، مجموعه تفریحی-توریستی عباس‌آباد، دره مراد بیگ، تخت نادر، تاریک دره، دشت میشان، دهکده گردشگری گنجنامه و دریاچه سد اکباتان اشاره نماییم.

هتل های همدان؛ مهم ترین بخش راهنمای سفر به همدان

به هر حال هر سفری نیاز به یک محیط امن و مطمئن و راحت برای اقامت دارد. البته علاوه بر موضوع راحتی، این را هم در نظر بگیرید که مورد هتل یکی از فاکتورهای مهم تعیین کننده کیفیت سفر شما خواهد بود.

اگر هتل شما آن طور که باید، راحت و مورد تایید شما نباشد، طبیعت شما مشکلات مختلفی از لحاظ استراحت و راحتی خواهید داشت. هر چقدر یک هتل پیشرفته تر و مجهزتر و راحت تر، طبیعتا هزینه ها سفر شما با پیروی از این فاکتور به ظاهر ساده، نیز بیشتر خواهد شد.

از این رو بد نیست که بهترین هتل های همدان را بشناسید تا با تکیه بر این شناخت، بتوانید انتخاب منطقی تری را در طی سفر داشته باشید.

مواردی همچون هتل پنج ستاره باباطاهر، هتل چهار ستاره پارسیان آزادی، هتل چهار ستاره بوعلی، واحد اقامتی دهکده توریستی گنجنامه، مهمانسرای جهانگردی غار علیصدر، اقامتگاه بومگردی آمادای، اقامتگاه بومگردی شبستان، اقامتگاه بومگردی حاجی اسماعیل و اقامتگاه بومگردی نسیم از جمله بهترین هتل های همدان شناخته شده اند.

سخن آخر

در انتها باید خدمت تان عرض کنیم که سفر به همدان می تواند یکی از جذاب ترین سفرهای شما در طول عمرتان باشد. برای یک سفر خوب، برنامه ریزی، مهم ترین موضوع است.

برنامه ریزی برای دیدن مکان های دیدنی شهر مورد نظر، برنامه ریزی بودجه و زمان و غیره، همگی مواردی هستند که می توانند کیفیت سفر شما را تحت الشعاع قرار دهند.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه یک سفر با برنامه ریزی و بودجه مشخص داشته باشید، از مجموعه های گردشگری معتبر و کاربلد و مطمئن، آژانس تیناسفر کمک بگیرید.