معروف ترین سواحل آنتالیا بهترین مکان برای گردش و تفریح هستند که در کشور ترکیه، سالانه میلیون‌ ها گردشگر را به این منطقه جذب می ‌کنند. شهر تفریحی آنتالیا در ترکیه به واسطه سواحل زیبا و چشم نواز خود معروف شده است. این مناظر در برخی مناطق آنتالیا به قدری شگفت انگیز هستند که نفس را در سینه حبس می کنند! در واقع سواحل زیبای آنتالیا یک نقطه برجسته را در بین مسافران نمایان می‌سازد.

اگرچه سواحل بسیاری در آنتالیا برای گردش و تفریح وجود دارد اما بهتر است ما در این مطلب، فهرستی از بهترین و معروف ترین سواحل آنتالیا را برای شما معرفی نماییم. قطعاً گذراندن تعطیلات تابستانی در کنار این منظره های بی بدیل می تواند خاطره ای خوش را برای شما رقم بزند!

وقتی صحبت از یک تعطیلات عالی به میان می آید، سفر به آنتالیا جزو انتخاب های اول گردشگران قرار می گیرد. بیایید با هم با بهترین و معروف ترین سواحل آنتالیا آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: 8 تا از بهترین هتل های آنتالیا

با 8 تا از معروف ترین سواحل آنتالیا آشنا شویم

معروف ترین سواحل آنتالیا

معروف ترین سواحل آنتالیا

1- ساحل لارا بیچ، آنتالیا (Lara Beach Antalya)

یکی از برترین و معروف ترین سواحل آنتالیا، ساحل لارا است. این ساحل، بهترین مکان برای لذت بردن از اوقات تعطیلات در این شهر ترکیه محسوب می شود. ساحل لارا بیچ در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و اغلب در ترکیه به آن ساحل شنی طلایی می گویند.

لارا بیچ در آنتالیا از ماسه های بسیار نازک و لطیف تشکیل شده است. جالب این است که در مقایسه با سایر سواحل شهر، هوای دریا در اینجا بسیار گرمتر به نظر می رسد؛ همان چیزی که مسافران عاشق دیدن آن هستند.

مردم از راه های دور به اینجا می آیند تا از اوقات خود لذت ببرند، در حالی که امکانات زیادی در اطراف ساحل وجود دارد. می توانید از کمپینگ و ورزش های آبی، شنا و حمام آفتاب در مناطق اطراف لذت ببرید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تور آنتالیا را رزرو کرده و با خانواده، رهسپار این شهر زیبا شوید.

2- ساحل Mermerli، آنتالیا (Mermerli Beach Antalya)

یکی دیگر از بهترین و معروف ترین سواحل آنتالیا که درست در بافت تاریخی شهر واقع شده است، ساحل Mermerli نام دارد. این ساحل دیدنی، یک نقطه خوب و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ترکیه است. این ساحل، درست در کنار بندر Kaleiçi در پشت یک صخره قرار دارد. خاص و دنج بودن این ساحل، آن را به مکانی عالی برای لذت بردن از شنا و تفریحات آبی تبدیل می کند.

می توانید به آنتالیا سفر کنید و روی صندلی های راحتی در ساحل استراحت کرده، آفتاب بگیرید و شنا کنید. اگر به دنبال یک استراحت عالی در تابستان هستید، ساحل Mermerli، مکانی است که باید از آن بازدید کنید.

3- ساحل کاپوتاس (Kaputas Beach)

یکی دیگر از سواحل ترکیه که در آن آب‌های فیروزه‌ای و مناظر تماشایی، دلتان را به دست می‌آورد، ساحل کاپوتاس، یک پناهگاه برای لذت بردن از اوقات فراغت در ساحل است. ساحل کاپوتاس، یکی از معروف ترین سواحل آنتالیا است که می‌توانید منظره‌های زیبا را در آغوش بگیرید، اوقات خوشی را در ساحل سپری کنید، و حتی در برخی از ورزش ‌های آبی نیز شرکت نمایید.

ساحل کاپوتاس بین کاس و کالکان (Kas and Kalkan) قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل باید از حدود 187 پله پایین بروید. این ساحل به رنگ آبی درخشان است و منظره ای شگفت انگیز را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

4- ساحل پاتارا (Patara Beach)

پاتارا ممکن است دقیقاً در مرکز شهر آنتالیا واقع نشده باشد، اما یکی از بهترین و معروف ترین سواحل آنتالیا است و تنها چند ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. این ساحل، در طول 18 کیلومتر گسترده شده است و در آن می توانید ماسه های سفید را از نزدیک تماشا کنید.. در واقع، ساحل پاتارا به عنوان یکی از زیباترین سواحل منطقه در نظر گرفته می شود.

ساحل پاتارا یکی از بهترین مناطقی است که می توانید امواج آب را که بی وقفه در حال برخورد به شن ها هستند، تماشا کنید. ساحل پاتارا دارای منطقه حفاظت شده ای برای لاک پشت های Caretta-Caretta است که در اینجا تخم می گذارند. اگرچه اینجا، ساحلی نیست که در آن بتوان از موج شواری و شنا لذت برد، اما مطمئناً لذت زیادی می توانید از تفریح در اینجا ببرید.

این ساحل در نزدیکی شهر باستانی لیکیا پاتارا (ancient Lycian city) در ترکیه، در ساحل ریویرای (Patara) واقع شده است. امکانات این ساحل شامل سرویس بهداشتی، صندلی های آفتابگیر، چترهای اجاره ای، دوش، کافه می باشد.

5-ساحل Çirali

Çirali یکی از سواحل است که حال و هوای زمینی دارد. اینجا یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و معروف ترین سواحل آنتالیا است و در بین مسافران و افراد محلی بسیار محبوب است. جالب این است که تا آنجا که چشم کار می کند، ساحل Çirali مملو از زیبایی های طبیعی است.

هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌های خانوادگی زیادی در اینجا وجود دارد. از این رو، مکانی است که کمی از شهر تفریحی مجلل آنتالیا که ما می شناسیم دور می شود. ساحل Çirali در فاصله کمی از مرکز شهر و در جنوب غربی آنتالیا قرار دارد.

6- ساحل Inciralti (Inciralti Public Beach)

یکی دیگر از سواحل زیبا که در بین مسافران تور آنتالیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ساحل عمومی اینسیرالتی است که درست در کنار ساحل لارا در آنتالیا قرار دارد. این ساحل در نزدیکی بسیاری از هتل های آنتالیا و مراکز خرید در ترکیه قرار دارد و مکان مناسبی برای بازدیدکنندگان است.

ساحل Inciralti که توسط شهرداری اداره می شود، یک مکان استراحت عالی در قلب شهر آنتالیا به شمار می رود. امکانات این ساحل شامل چتر اسراحت، صندلی های آفتابگیر، امکانات غذا و غیره است.

7- ساحل کلئوپاترا (Cleopatra Beach)

ساحل کلئوپاترا که در مسافتی حدود 2 کیلومتری امتداد دارد، یکی از معروف ترین سواحل آنتالیا بوده و در شهر آلانیا واقع شده است. اینجا ساحلی است که داستانی منحصر به فردی دارد. طبق داستان، ژنرال رومی، آنتونی، برای یک بار، آلانیا و اطراف آن را به ملکه کلئوپاترا مصر تقدیم کرد. ملکه کلئوپاترا زندگی خود را در آلانیا می گذراند و تقریباً روزانه در این ساحل حمام می کرد. از این رو، ساحل کلئوپاترا به این نام خوانده می شود.

مناطق ساحلی خصوصی که می توان از امکانات مجلل استفاده کرد در این ساحل زیبا وجود دارند. در این ساحل می توانید از تفریحاتی مثل آفتاب گرفتن، غواصی، شنا، ورزش های آبی لذت ببرید.

8- ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

یکی از بهترین و معروف ترین سواحل آنتالیا که مسافران می توانند مناظر خیره کننده ای از طبیعت را مشاهده کنند، ساحل کنیالتی، جایی بین صخره ها و کوه های Beydağları قرار گرفته است. اینجا در واقع یکی از طولانی ترین سواحل آنتالیا است و فضای کافی برای لذت بردن از اوقات فراغت در ساحل را فرآهم می کند.

جالب اینجاست که ساحل کنیالتی دارای تعدادی رستوران و کافه در اطراف خود است که آن را به محلی برای خانواده‌ها تبدیل می ‌کند تا از اوقات خود لذت ببرند. کارهایی که می توانید در این ساحل بی نظیر انجام دهید شامل فعالیت های آبی، آفتاب گرفتن، میل یک وعده غذایی خوب در رستوران ها و کافه ها است.

برای رزرو تور آنتالیا و هتل های آنتالیا می توانید با کارشناسان تیناسفر تماس بگیرید تا برنامه سفرتان را ترتیب دهند.