آگاهی از بهترین زمان سفر به بندرعباس برای بسیاری از گردشگران مهم‌ می باشد. چرا که، بندرعباس نیز به مانند جزیره های قشم و کیش از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور است.

البته عوامل مختلفی تعیین کننده بهترین زمان سفر به بندرعباس می باشند. چرا که هر گردشگری با توجه به سلیقه خود، زمان سفر خود را تعیین می کند.

برخی از گردشگران تمایل دارند در بهترین شرایط آب و هوایی، به سفر بروند. برخی دوست دارند در مدت زمان سفر خود، از فستیوال ها و جشنواره ها دیدن کنند. برخی هم، شلوغی و یا خلوت بودن مکان سفر برایشان مهم است. به همین دلیل می خواهند بدانند در چه مواقعی مقصد مورد نظر، خلوت تر یا شلوغ تر می باشد.

طبیعتاً در زمان سفر به بندرعباس نیز این معیارها وجود دارد. به همین دلیل ما در ادامه مطلب، بهترین زمان سفر به بندرعباس را بر اساس این معیارها تشریح می نماییم. حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بندر عباس کجاست؟

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشور و از بنادر استان هرمزگان است. این بندر به عنوان قدیمی ترین بندر کشور ما شناخته می شود و در گذشته به نام بندر گمبرون، معروف بود.

قدمت زیاد و کهن این بندر سبب شده که از جاذبه های تاریخی زیادی برخوردار باشد. علاوه بر این، این بندر از آب و هوای خاصی نسبت به سایر شهرهای کشور، برخوردار است. به همین دلیل، دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی می باشد.

به طور کلی، وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی زیاد بندرعباس مثل آب گرم گنو، موزه خلیج فارس، موزه حیات وحش، معبد هندوها، حمام گله داری یا همان موزه مردم شناسی بندرعباس و … سبب شده که هر ساله گردشگران زیادی علاقه مند سفر به این منطقه باشند.

اما نکته ای که در زمان سفر به بندرعباس مهم است توجه به آب و هوای این ‌منطقه است.

همان طور که می دانید جنوبی بودن این بندر، سبب شده که بندرعباس از یک آب و هوای خاص و موسمی برخوردار باشد. که همین شرایط آب و هوایی خاص، سبب شده شرایط سفر برای بسیاری از گردشگران، کمی دشوار شود.

این شرایط آب و هوایی سبب شده، بندرعباس از رطوبت و گرمای زیادی برخوردار باشد. لذا برای هر گردشگری لازم است بهترین فصل و ماه بندرعباس برای سفر را بداند.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

بهترین زمان سفر به بندرعباس

بیشتر بخوانید: تور بندرعباس + قیمت ها و رزرو هتل ها

 

بهترین زمان سفر به بندرعباس از نظر آب و هوا

همان طور که اشاره نمودیم این بندر، در جنوب ایران و در کنار خلیج فارس قرار دارد. نزدیک بودن این منطقه به دریا، در کنار فاصله کمش از سطح دریا سبب شده که بندر عباس از آب و هوای گرمی در تمام طول سال، برخوردار باشد.

رطوبت و گرما در این شهر، همیشگی است. فقط در برخی از فصول سال کمتر و در برخی، بیشتر است. به گونه ای که متوسط دمای این شهر در گرم ترین روزهای سال به ۴۰ درجه هم می رسد. از اویل تیر تا اوایل مرداد، این شهر دارای بیشترین دما و گرما می باشد.

سردترین زمان بندرعباس، از اوایل دی تا اوایل بهمن است. در این بازه زمانی، متوسط دمای این شهر ۱۸ درجه سانتیگراد است. یعنی حداقل دمای آن، ۱۳ درجه و حداکثر دما، ۲۳ درجه سانتی گراد می باشد.

با توجه به این موارد، بهترین زمان سفر به بندرعباس از نظر آب و هوایی از اوایل آذر ماه تا فروردین می باشد. حداقل دما در این فصول، ۱۸ و حداکثر دما، ۲۸ درجه می باشد.

بهترین زمان سفر به بندرعباس از نظر شلوغی و خلوت بودن

همان طور که اشاره نمودیم از اوایل آذر تا فروردین، این شهر دارای خنک ترین و مطبوع ترین آب و هوا است. لذا طبیعی است که در این بازه زمانی، تعداد توریست در این شهر بیش از هر زمان دیگری باشد‌. خصوصاً که در فروردین ماه، تعطیلات نوروزی هم وجود دارد.

بنابراین، می توان گفت سه ماه زمستان، خصوصاً ماه های دی و بهمن و همچنین ایام نوروز، شلوغ ترین زمان سفر به بندرعباس می باشد‌. تعداد گردشگران در این بازه زمانی به حدی زیاد است که حتی مراکز اقامتی با کمبود مواجه می شوند. همچنین قیمت آن ها بیشتر از زمان های دیگر است.

بنابراین اگر اهل شلوغی نیستید و شلوغی آزارتان می دهد بهتر است در این فصول به بندرعباس سفر نکنید. در عوض می توانید در پاییز و آذر ماه که هم‌ هوا در بندرعباس خنک شده و هم فصل مدارس است به این شهر سفر کنید. در این فصل، از تعداد توریست ها کاسته می شود.

خلوت ترین زمان بندرعباس، فصل تابستان است. این شهر از تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی برخوردار است. به گونه ای که در برخی از روزها تحمل گرما و رطوبت به هیچ وجه ممکن نیست.

گرمای این بندر، در فصل خرماپزان یعنی ماه های تیر و مرداد، به اوج خود می رسد. گرمای هوا در این مدت به قدری زیاد است که حتی در محیط های بسته هم نمی توان، گرما را تحمل کرد. به همین دلیل گردشگران کمی این فصل را برای سفر به بندرعباس، انتخاب می کنند.

بهترین زمان سفر به بندرعباس از نظر رویدادها و فستیوال ها

یکی از مهم ترین معیارها برای بسیاری از گردشگران، تماشای فستیوال ها و جشنواره ها در طول سفر است. بندرعباس نیز در زمینه برگزاری این رویدادها چیزی کم نگذاشته است و هر ساله با برپایی این جشنواره ها به استقبال گردشگران خود می رود.

یکی از معروف ترین جشنواره های بندرعباس، جشنواره مجسمه های شنی است که در مهر ماه آغاز می شود‌. این جشنواره، به مدت چند روز در بوستان ساحلی غدیر بندرعباس برپا می شود و موفق شده گردشگران زیادی را جذب خود کند.

از دیگر رویدادهای جالب این شهر می توان به جشنواره جهله نگاری اشاره کرد. این رویداد از اواخر اسفند تا ایام نوروز در بوستان ساحلی سورو، برپا می شود. مهم ترین نمایش این رویداد، کشیدن نقاشی های متنوع بر روی جهله یا همان کوزه های سفالی سنتی استان هرمزگان است.

جشنواره خرید بندرعباس از آن رویدادهای مهمی است که گردشگران زیادی را از راه های دور و نزدیک به سوی خود می کشاند. چرا که در این فستیوال، تخفیف های ویژه ای در مراکز خرید و اقامتی برای گردشگران در نظر گرفته می شود‌. شروع برگزاری این جشنواره از اوایل دی ماه می باشد.

از دیگر برنامه های این فستیوال می توان به تورهای بندرعباس گردی، قرعه کشی و مراسم های اهدای جوایز، نمایش صنایع دستی و لباس های محلی، اجرای موسیقی محلی، تئاترهای خیابانی و … اشاره نمود.

جشنواره خلیج فارس که در ۱۰ اردیبهشت برگزار می شود، جشنواره اقوام ایرانی و خلیج فارس که در اواخر دی ماه برپا می شود و … از دیگر جشنواره ها و رویدادهای مهم بندرعباس می باشند.

برای شرکت در انواع تور بندرعباس می توانید همین حالا با کارشناسان تیناسفر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را برای رزرو هتل های بندرعباس و زمان سفر به دست بیاورید.