مکان های دیدنی در بندرعباس، جاذبه های گردشگری هستند که هر کدام حرفی از تاریخ برای گفتن دارند؛ می توانید با تور بندرعباس، از تماشای این جاهای زیبا لذت ببرید.

بندرعباس یکی از قدیمی ترین بنادر کشور ما است که همچون مرواریدی در سواحل نیلگون خلیج فارس می درخشد. قدمت زیاد این بندر در کنار شرایط آب و هوایی متفاوتش نسبت به سایر شهرهای کشور سبب شده که این بندر از اماکن دیدنی بسیار وسیعی برخوردار باشد. به گونه ای که شاید دیدن بخش کوچکی این جاذبه ها چندین روز، طول بکشد.

به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی 10 تا از مکان های دیدنی در بندرعباس بسنده می کنیم تا قبل از سفر بدانید که از کدام مکان ها بازدید کنید.

در واقع آشنایی با این اماکن و جاذبه های گردشگری سبب می شود که در سفر به بندرعباس، خودتان انتخاب کنید که اول از همه به دیدن کدام منطقه این شهر بروید.

نکته جالب دیگر در مورد سفر به بندرعباس این است که این شهر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری زمستانه توریست ها است. زمستان های این شهر برعکس سایر نقاط کشور، بوی بهار می دهد. لذا در فصلی که سفر کردن به سایر شهرهای کشور دشوار است، به راحتی می توان به دید و بازدید در بندرعباس پرداخت.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد دیدنی های بندرعباس افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به بندر عباس

با 10 تا از زیباترین و محبوب ترین مکان های دیدنی در بندرعباس آشنا شویم

مکان های دیدنی در بندرعباس

مکان های دیدنی در بندرعباس

 

1-معبد هندوها یا پرستشگاه بت‌ گوران

معبد هندوها که نام دیگر آن پرستشگاه بت گوران است یکی از بناهای تاریخی بندرعباس می باشد که در سال 1210 هجری قمری ساخته شد. این بنای تاریخی توسط تاجران هندی و از طریق هدایای هندوها در دوره حاکمیت وقت بندرعباس یعنی محمد حسن خان اسعدالملک بنا شد. تجارت و زندگی هندوها در سال های 1300 تا 1344 در بندرعباس بسیار رواج داشت و این معبد برای رفاه حال آن ها بود.

طرح ساختمان این معبد، کاملاً شبیه معبدهای هندوستان است و با سایر بناهای تاریخی بندرعباس متمایز است. به همین دلیل از همان ابتدا نظر هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. لذا یکی از 10 مکان های دیدنی در بندرعباس می باشد. این بنای تاریخی در سال 1377 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

2-چشمه آب گرم گنو

این چشمه در 34 کیلومتری شمال شرق بندرعباس واقع شده است. مهم ترین ویژگی این چشمه این است که از یک آب و هوای تقریباً کوهستانی برخوردار است. چرا که در دل کوه قرار گرفته و آب و هوای آن، نسبت به سایر نقاط بندرعباس، معتدل تر می باشد.

این چشمه یکی دیگر از 10 مکان های دیدنی در بندرعباس می باشد. در واقع ارتفاع زیاد کوه گنو است که سبب می شود بخارات دریا از استان هرمزگان خارج نشود و همیشه این استان، شرجی و رطوبت بالایی داشته باشد.

3-عمارت کلاه فرنگی

در بخش مرکزی بندرعباس، عمارتی به نام عمارت کلاه فرنگی وجود دارد که قدمت آن به دوره صفویان برمی گردد. از این عمارت در گذشته به عنوان گمرک و تجارت خانه داخلی و خارجی استفاده می شد.

از آنجایی که این عمارت از یک معماری اروپایی برخوردار است به آن، عمارت کلاه فرنگی می گوید. این عمارت که یکی از 10 مکان های دیدنی در بندرعباس است در خیابان طالقانی و نزدیک به اسکله قدیمی بندرعباس قرار دارد.

4-حمام گله داری

حمام گله داری که در گذشته یک حمام عمومی بود، قدیمی ترین حمام بندرعباس است که در بخش مرکزی آن واقع شده است. قدمت این حمام که امروزه تبدیل به موهز مردم شناسی بندرعباس شده است به قرن 13 هجری قمری برمی گردد.

این حمام در دوره قاجاریه، تجارتخانه‌ حاج شیخ احمد گله ‌داری بود که در همین زمان، وقف شد. این حمام از معماری بی نظیری برخوردار است و مانند سایر حمام های نواحی گرمسیری دارای گرمخانه، خزینه، بینه و سربینه می باشد. این حمام قدیمی که در حاشیه خلیج فارس و در بلوار ساحلی بندرعباس قرار دارد یکی دیگر از 10 مکان دیدنی در بندرعباس می باشد.

5-محله باستانی سورو

سورو یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین محله های بندرعباس است. به گونه ای که نام آن در تمام تاریخ در کنار بندر گمبرون آمده است. این محله باستانی در غرب این بندر قرار گرفته است. بدون شک این محله یکی از جذاب ترین مکان هایی است که شما می توانید در بندرعباس از آن دیدن کنید.

6-مسجد جامع اهل سنت

در بندرعباس، هموطنان اهل سنت زیادی سکونت می کنند. مسجد جامع اهل سنت در سال 1175 هجری قمری و به دستور زین ‌العابدین ابوالقاسم اوزی ساخته شد. این مسجد که در نبش بلوار طالقانی و خیابان مسجد جامع واقع شده از کاشی کاری های چشم نواز و شبستانی با 20 درب بزرگ برخوردار است.

این مسجد را با نام مسجد دلگشا هم می شناسند. اگر می خواهید یکی از مکان های دیدنی در بندرعباس را ببینید حتما سری به این مسجد بزنید.

7-موزه آب

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی در بندرعباس، موزه آب است که در دوران صفویه ساخته شده است. این بنا در بلوار امام خمینی واقع شده است.

در این موزه، انواع اشیای قدیمی مربوط به حفر قنات و چاه های آب به نمایش گذاشته می شود که شامل خمره های سنگی یا موو، خمره آب یا کروش، گاوچاه و چاه چرخ گاوی می باشد.

8-آب انبارهای برکه باران

این آب انبارها که شامل 5 آب انبار یا برکه است از مصالحی چون سنگ و ساروج ساخته شده اند. این مجموعه که در خیابان 22 بهمن بندرعباس واقع شده دارای 4 دهنه اصلی است که آب مورد نیاز شهر را تامین می کند. البته یکی از این آب انبارها تبدیل به آمفی تئاتر شده است. مجموعه برکه های باران در سال 1354 در فهرست ﺁثار ملی کشور به ثبت رسید.

9-مسجد ناصری بندرعباس

این مسجد که قدمت آن به صد سال پیش برمی گردد توسط علی حیدرآبادی ساخته شد. اسکلت چوبی گنبد این مسجد و کاشی کاری های چشم نواز آن یکی از زیباترین جاذبه ها و مکان های دیدنی در بندرعباس را به وجود آورده اند.

10-باغ پرندگان بندرعباس

در این باغ می توانید انواع و اقسام پرندگان از پرندگان زینتی گرفته تا آبزی و شکاری را مشاهده کنید. در واقع وجود چنین تنوعی است که این باغ نیز جزء 10 مکان دیدنی در بندرعباس قرار گرفته است. این باغ واقع در 4 کیلومتری جاده بندرعباس به میناب می باشد.

برای تماشای دیدنی های بندرعباس می توانید با آژانس مسافرتی، تیناسفر تماس بگیرید و از شرایط برگزاری تورها و رزرو هتل های بندرعباس اطلاع پیدا کنید.