راهنمای سفر به آنتالیا شامل اطلاعات جامعی از هتل های آنتالیا، شرایط آب و هوایی، معرفی جاهای دیدنی آنتالیا و مراکز خرید می باشد. اگر به سفر به این شهر ترکیه، با زیباترین مناظر سواحل علاقه دارید با ما همراه باشید.

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که نام آنتالیا را بشنود و دلش برای تفریحات بی نظیر و کم نظیر این منطقه تنگ نشود!! راستش را بخواهید حتی اگر تا به حال به آنتالیا نرفته باشید هم، حتماً با تعریفی که از این مکان و تفریحات آن شنیده اید، دوست دارید برای یک بار هم که شده سفر به این مکان را تجربه نمایید.

ساحل شلوغ، آبتنی در آب های خنک زیر نور آفتاب، غذاهای به شدت خوشمزه، شاپینگ سنترهای بی نظیر با برندهای بزرگ و معتبر دنیا، انواع تفریحات آبی بزرگ و کوچک و هزار و یک تفریح ریز و درشت دیگر وجود دارند که همگی دست به دست هم می دهند تا سفر به آنتالیا را به عنوان یکی از خاطره انگیزترین سفرهای سالانه شما، در ذهن تان ثبت نمایند.

البته که آنتالیا فقط بخاطر این تفریحات و موقعیت های گردشگری مختلفی که دارد، معروف نیست. این شهر ساحلی که در جنوب غربی کشور ترکیه و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، از جاذبه های فرهنگی و تاریخی مختلفی نیز برخوردار می باشد.

ترکیب آن ها در کنار جاذبه های تفریحی، هر فردی را برای رفتن به آنتالیا، وسوسه خواهد کرد. در ادامه قصد داریم تا به نکات کلیدی و لازم در قالب راهنمای سفر به آنتالیا اشاره نماییم. از این رو پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با ابعاد مختلف این سفر جذاب و تکرار نشدنی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برآورد هزینه ها در راهنمای سفر به آنتالیا!

راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

ببینید؛ سفر به آنتالیا نیز مانند هر فرد داخلی و یا خارجی دیگری، ویژگی های خاص خودش را دارد که در نهایت تمامی این ویژگی ها می توانند بر روی برآورد نهایی هزینه های سفر تاثیر بسیار مستقیم و زیادی بگذارند.

این فاکتورهای موثر بر هزینه، شامل مواردی بسیار رایج مانند، هزینه وسیله نقلیه، هزینه هتل ها، هزینه غذا، هزینه ترانسفر داخل شهر و هزار و یک هزینه ریز و درشت دیگر می شود. البته این موارد تنها موارد خیلی ضروری ابتدایی هستند که می توانند بر روی فاکتور نهایی سفر شما تاثیر بگذارند.

از این موارد گذشته، آنتالیا منطقه نسبتاً گرانی محسوب می شود و شما برای تفریح در این شهر، نیاز دارید که هزینه های زیادی به پول ایران خرج کنید. پس این موارد را نیز به لیست فاکتورهای موثر بر هزینه اضافه نمایید. اما برای برآورد درست هزینه ها باید چکار کرد؟

به هر حال با توجه به وضعیت دلار و موقعیت ارز ایرانی در دنیا و پایین آمدن ارزش ریال در بازار جهانی، سفر به شهری مانند آنتالیا، محدودیت های مالی خاص خودش را می تواند داشته باشد.

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال تور آنتالیا ارزان و خوش قیمت می گردید، باید کنترل یک سری فاکتور ها را در دست بگیرید.

مثلاً یکی از مهم ترین مواردی که می تواند از هزینه های شما در سفر به آنتالیا بکاهد، انتخاب فصل سفر شماست. البته که همه دوست دارند در فصل های بهار و تعطیلات رسمی به این کشور بروند. اما اگر محدودیت بودجه دارید، حتماً زمان سفر خود را به فصل های خلوت این شهر اختصاص دهید.

در این شرایط شما با مقرون به صرفه ترین هزینه می توانید در بهترین هتل های آنتالیا اقامت داشته باشد و هزینه  کلی سفر شما به تبع از هزینه سفر در فصول شلوغ سال، کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع تور آنتالیا + قیمت ها و شرایط رزرو

بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

به عنوان یک راهنمای سفر آنتالیا، وظیفه خود می دانیم که به گونه ای حتی فهرست گونه، بهترین مکان ها دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

مکان هایی مانند منطقه لارا، منطقه کمر و بلک، از معروف ترین مناطق دیدنی و ساحلی آنتالیا معرفی می شوند.

همچنین پارک های آبی آکوآلند، پارک آبی لندز آف لجندز Land of Legends، پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی  Rixos Premium Troy، پارک آبی ددمان  Dedeman Aquapark، از بهترین پارک های آبی این منطقه معرفی می شوند.

اما از دیدنی های دیگر آنتالیا می توانیم به کاله ایچی، غار کارائین، منطقه تاریخی فاسلیس، حمام رومی، آبشار دودن، باموک کاله، کشتی دزدان دریایی و غیره اشاره نماییم.

همچنین مراکزی مانند مرکز خرید مارک، تراسیتی، حیابان جمهوریت، میگروس، از معروف ترین مراکز خرید آنتالیا می باشند که شما برای خرید های مختلف تان می توانید به این مراکز مراجعه نمایید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه زمانی است؟

راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

تعریف هر کسی از بهترین زمان سفر به آنتالیا با شخص دیگر فرق دارد. مثلاً یک نفر بهترین زمان سفر را معطوف به انواع تفریحات آبی این منطقه می داند اما یک نفر تنها تمرکزش بر روی خرید و گشت و گزار عادی در شهر می چرخد.

به همین دلیل به صورت کلی، برآیند این نظرات در کنار یکدیگر می توانند نظر نهایی بهترین زمان سفر به آنتالیا را مشخص نمایند.

لازم است بدانید که آنتالیا در اکثر مواقع، آب و هوایی مطلوب و معتدل دارد. در واقع این شهر همیشه آفتابی، در فواصل زمانی خرداد تا اوایل پاییز، یکی از بهترین شرایط آب و هوایی خود را به گردشگران عرضه می کند. به همین دلیل خیلی ها تابستان را بهترین زمان سفر به آنتالیا معرفی می کنند.

البته این بازه زمانی با توجه به تفریحات آبی بسیار زیادی که در این شهر قرار دارد، در نظر گرفته شده اما اگر قصد شما دیدن این شهر است، می توانید در فصل های پاییز و زمستان نیز به این شهر سفر کنید.

در این فصول، هزینه سفر شما کمتر خواهد شد اما در نظر داشته باشید که سردی هوا و باد و باران‌ های فصلی، می توتانند محدودیت های خاص خودشان را برای سفر شما ایجاد  نمایند.

سخن آخر و جمع بندی

در انتها و با توجه به اطلاعات اولیه ای که عنوان راهنمای سفر به آنتالیا به شما عزیزان ارائه شد. حتماً در نظر داشته باشید که ساعت این شهر حدود یک ساعت و نیم از ساعت رسمی ایران عقب تر است.

مردم این شهر به زبان ترکی صحبت می کنند و واحد پولی این منطقه لیر است. با تکیه بر همین اطلاعات در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که برای سفر به آنتالیا، حتما مجموعه های گردشگری معتبر و مطمئن را انتخاب نمایید.

برای رزرو انواع تور هوایی و تور زمینی آنتالیا می توانید با آژانس مسافرتی تیناسفر تماس حاصل فرمایید.