مکان های دیدنی در بوشهر، نشانه ای از قدمت هزار ساله این شهر هستند و انبوهی از جاذبه های گردشگری را برای علاقه مندان ارائه می دهند. همین دلایل سبب شده که ما به معرفی 10 مکان دیدنی در بوشهر بپردازیم.

بوشهر یکی از زیباترین شهرهای بندری جنوب کشور است که در کنار سواحل خلیج فارس قرار دارد. این شهر، مرکز استان بوشهر است که قدمت آن به هزاران سال پیش یعنی به دوران ساسانیان می رسد. طبیعتاً این قدمت کهن سبب می شود بوشهر از جاذبه های متعددی برخوردار باشد که دیدن آن ها، آرزوی هر ایرانی است. علاوه بر جاذبه های تاریخی متنوع و متعدد، این شهر از نخلستان های سرسبز و سواحل زیبایی برخوردار است که تماشای آن ها هوش از سر هر گردشگری می برد.

از طرف دیگر، وجود غذاهای محلی لذیذ و تند، زیبایی طبیعت این شهر در کنار فرهنگ زیبایی بومیان این منطقه سبب شده که بوشهر به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. البته تنوع جاذبه های گردشگری این شهر به قدری زیاد است که معرفی تک تک آن ها در این مقال نمی گنجد. لذا به معرفی 10 مکان دیدنی در بوشهر اکتفا می کنیم.

آشنایی با این مکان های دیدنی در بوشهر به شما کمک می کند در سفر خود بدون کوچک ترین معطلی، مکان مورد نظر خود برای بازدید را انتخاب کنید و بتوانید در طول سفر خود از اکثر جاهای دیدنی بوشهر، دیدن کنید. برای آشنایی با این اماکن با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تور بوشهر + قیمت هتل ها و شرایط رزرو

10 تا از معروف ترین مکان های دیدنی در بوشهر که باید از نزدیک تماشا کنید

مکان های دیدنی در بوشهر

مکان های دیدنی در بوشهر

1-آب انبار قوام

این آب انبار از قدمتی 150 ساله برخوردار است. یعنی تاریخ ساخت آن به قبل از دوره قاجاریه می رسد. این بنا در غرب بوشهر واقع شده و از 4 طاق پوشیده شده است. بنای این آب انبار از سنگ های رسوبی ساخته شده که بسیار مقاوم هستند. البته در حال حاضر از این آب انبار به عنوان رستوران سنتی استفاده می شود. اگر می خواهید یکی از بهترین مکان های دیدنی در بوشهر را بشناسید این بنا یکی از جذاب ترین آن ها است.

2-خانه رئیسعلی دلواری

رئیسعلی دلواری یکی مشهورترین چهره های بوشهر در دوران قاجاریه است که خانه او توسط وارثانش به میراث فرهنگی اهدا شد. رئیسعلی در دوران قاجار و همزمان با شروع جنگ جهانی اول و حمله انگلیسی ها به بوشهر، از خودگذشتگی های زیادی نشان داد و در نهایت در این راه، شهید شد.

خانه رئیسعلی دلواری در جنوب شرقی شهر دلوار در استان بوشهر قرار دارد. این خانه در سال 1376 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. لازم به ذکر است بدانید قبل از ورود به مجموعه اصلی، یک رستوران مسقف در این مکان وجود دارد.

3-مسجد بردستان

این مسجد جامع یکی از 10 تا از مکان های دیدنی در بوشهر است. چرا که از یک عمارت زیبا مربوط به دوران اولیه اسلام برخوردار است. این مسجد جامع در روی تپه ‌ای در شهر بردستان در استان بوشهر قرار دارد.

بر اساس ﺁثار و شواهدی که در این مسجد قرار دارد مانند کتیبه یکی از اتاق های این مسجد، بسیاری قدمت آن را به قرون اولیه اسلام نسبت داده اند. از ویژگی های این مسجد می توان به شبستانی بزرگ برای تامین روشنایی فضا با گچبری های چشم نواز و بادگیری برای خنک کردن فضای مسجد اشاره کرد.

4-قلعه نصوری

در 250 کیلومتری شرق بوشهر و در بندر طاهری شهرستان کنگان، قلعه ای به نام قلعه نصوری قرار دارد. قدمت این قلعه به دوران قاجار برمی گردد. از آنجایی که این بنا به فرمان شیخ جبار نصوری ساخته شده به قلعه شیخ هم معروف می باشد.

درب ورودی از جنس چوب که رو به خلیج فارس باز می شود، داشتن یک هشتی بزرگ با 8 طاقچه و  ایوانی با ستون‌ های سنگی و گچ ‌بری ‌های زیبا از مهم ترین ویژگی های این قلعه می باشد. این بنا یکی دیگر از مکان های دیدنی در بوشهر می باشد.

5-عمارت گلشن بوشهر

اگر می خواهید یک از چشم نوازترین و معروف ترین مکان های دیدنی در بوشهر را ببینید، حتماً به بازدید عمارت گلشن بروید. قدمت این عمارت که در خیابان ساحلی و محله بهبهانی واقع شده است به دوران قاجار برمی گردد. وسعت این عمارت به 10 هزار می رسد و متعلق به تاجری به نام آقای گلشن بوده است. خوشبختانه این عمارت در سال 1377 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

6-مدرسه سعادت

این مدرسه که به نام سعادت مظفری هم معروف می باشد در خیابان امام و روبه روی میدان معلم واقع شده است. این مدرسه نیز یادگاری از دوران قاجار است که جزو یکی از 10 مکان های دیدنی در بوشهر می باشد. تاریخ تاسیس این مدرسه به سال 1278 برمی گیرد.

از آنجایی که به درخواست دریابیگی، مظفرالدین شاه کمک های نقدی زیادی به این مدرسه نموده است این مدرسه به نام سعادت مظفری نیز شناخته می شود. این بنا در سال 1378 به فهرست آثار ملی کشور اضافه شد.

7-کاخ های سه گانه هخامنشی

این کاخ شامل سه کاخ چرخاب، سنگ سیاه و بردک سیاه می باشد. کاخ چرخاب، کاخ زمستانی کوروش و کاخ بردک سیاه، کاخ زمستانی داریوش اول می باشند. طبیعتاً قدمت این کاخ ها به دوران هخامنشیان برمی گردد.این کاخ ها که واقع در برازجان هستند در سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

8-عمارت کازرونی

این عمارت، یکی دیگر از مکان های دیدنی در بوشهر است که یادگاری از دوران قاجار می باشد. مالک این عمارت، تاجری به نام محمدرضا کازرونی بود. این عمارت بزرگ که در محله قدیمی بهبهانی بوشهر قرار دارد، در سال 1380 در فهرست ﺁثار ملی ثبت شد.

9-بوستان شغاب

مطمئناً اگر این بوستان را از نزدیک نبینید باور نمی کنید که چنین بوستان سرسبزی در بوشهر واقع شده باشد! این بوستان تاریخی که قدمت آن به دوره ایلامی ها می رسد در خیابان بهمنی و روبه ‌روی بیمارستان نیروی هوایی قرار دارد. نکته قابل توجه در مورد این بوستان، وجود ﺁثاری از دوران ایلامی در زیر خاکش است.

10-بازار قدیمی بوشهر

گشت و گذار در بازارهای سنتی یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفری است. در سفر به شهر بوشهر نیز می توانید با رفتن به بازار قدیمی و تاریخی بوشهرﺁ این لذت را تجربه کنید. این بازار تاریخی یادگاری از دوران قاجار است و معماری آن نیز به سبک دوران قاجاریه می باشد. این بازار در یکی از محله های قدیمی بوشهر به نام محله دهدشتی قرار دارد.

برای تماشای مکان های دیدنی در بوشهر، سفر به این شهر بندری زیبا و اقامت در بهترین هتل های بوشهر، با آژانس مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.