جزیره هنگام در قشم، یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی گردشگری در جزیره قشم است. معمولاً همه ساله مسافران داخلی و خارجی زیادی به این جزیره سفر می کنند و از زیبایی های این جزیره لذت می برند. شما هم می توانید در تور قشم شرکت کنید و از جزیره هنگام در قشم کمال لذت را ببرید.

جزیره هنگام در قشم، جزیره ای زیبا با آبادی های کوچک در 2 کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است؛ این جزیره در 8 کیلومتری شهر بندرعباس، استان هرمزگان قرار دارد. جزیره هنگام قشم، با مساحتی حدود 50 کیلومتر و به صورت بیضی شکل و گنبدی، با ظاهری نمکی، در خلیج فارس قرار دارد. این جزیره دیدنی به خاطر داشتن سواحل نقره ای و حضور دلفین ها در آب های نزدیک به جزیره، شهرت زیادی در بین گردشگران داخلی و خارجی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: شرایط رزرو تور قشم از تهران + قیمت ها

تاریخچه جزیره هنگام

جزیره هنگام به واسطه موقعیت جغرافیایی مهمی که دارد، از قدیم هم از اهمیت نظامی و راهبردی زیادی برخوردار بوده است. این جزیره، در دوران صفویه توسط پرتغالی ها، و در دوران قاجاریه توسط انگلیسی ها اشغال شد. در اردیبهشت سال 1307، رضا شاه به سلطنت رسید و در صدد حاکمیت جزیره هنگام برآمد.

در تاریخ 20/2/1307، رضا شاه، با اعزام سه کشتی نظامی به نام های گیلان، آذربایجان و پهلوی، به فرماندهی ریاست ساخلوی بندرعباس، جزیره هنگام را از دست نظامیان انگلیسی آزاد کرد. از سال 1311، حاکمیت ایران به این جزیره به صورت کامل اعمال شد.

جاذبه های دیدنی جزیره هنگام در قشم

جزیره هنگام

جزیره هنگام

هنگام، جزیره ای بسیار کوچک با جاذبه های طبیعی فوق العاده است؛ که از سه روستا با نام های هنگام قدیم، هنگام جدید و روستای غیل تشکیل شده است. شما می توانید با رزرو تورهای مسافرتی قشم، جاذبه های دیدنی جزیره هنگام را مشاهده کنید. بیایید با هم نگاهی به این زیبایی های بی حد و اندازه بپردازیم:

1-ساحل زیبای جزیره هنگام 

ساحل جزیره هنگام، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. هنگام نشستن بر روی شن های ساحل، می توانید منظره ای خیال انگیز از رقص موج های آبی درخشان را مشاهده کنید؛ و لحظات آرامش بخشی را تجربه نمایید؛ حس و حالی که بی شک، توصیف ناپذیر خواهد بود.

2-ساحل نقره ای در جزیره هنگام

ساحل نقره ای جزیره هنگام، یکی از بی نظیرترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری در قشم است. با قدم زدن در این ساحل، شن های زیبا و ساحل مرجانی را تماشا می کنید. در این ساحل، ذراتی از یک نوع کانی براق به چشم می خورد که در میان ماسه های ساحل، جا خوش کرده اند و جلوه ای درخشان به ساحل بخشیده اند. این نیز می تواند به نوعی برای شما جذاب و شگفت آور باشد.

ساحل درخشان، یکی از رمانتیک ترین سواحل جزیره هنگام در قشم است. شما می توانید در هنگام شب از این ساحل لذت ببرید. آب این منطقه را در شب می توانید به صورت نورانی و جادویی مشاهده کنید. لازم به ذکر است که عامل درخشان بودن آب این محدوده به خاطر آبزیان ریزی به نام فیتوپلانکتون های دریایی است. این آبزیان هنگامی که در شرایط نا آرام قرار می گیرند، از خود نور منتشر می کنند و شما موج ها و ماسه های ساحل را به شکل درخشان تر مشاهده می کنید.

3-دلفین های جزیره هنگام 

یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در قشم، دلفین هایی هستند که پیرامون این جزیره زندگی می کنند. با فرا رسیدن فصل پاییز، این جزیره پذیرای این مهمان های جدید است که حرکت خود را به سمت آب های خلیج فارس شروع کرده اند. در نیمه آبان ماه، دلفین ها خود را به نزدیکی جزیره هنگام می رسانند و تا اواسط اردیبهشت در این محدوده زندگی می کنند.

تا کنون 13 گونه مختلف دلفین در جزیره هنگام دیده شده است. دلفین ها یکی از بازیگوش ترین حیواناتی هستند که جزیره هنگام وجود دارند که در آب های جزیره بالا و پایین آب می روند و نمایش بی نظیری را از خودشان به جا می گذارند. مسافران زیادی برای تماشای این دلفین ها، صبح ها خود را به قایق می رسانند و سوار بر قایق، خود را به میان این آب ها می رسانند؛ چند دقیقه ای منتظر می مانند تا این دلفین ها به سطح آب بیایند و از این چشم انداز فوق العاده لذت ببرند.

4-پارک کروکودیل نوپک، جزیره هنگام

پارک کروکودیل نوپک، یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی جزیره هنگام قشم است. اولین و بزرگترین مجموعه پرورش کروکودیل در این جزیره است، که در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است. در پارک کروکودیل نوپک در جزیره هنگام می توانید از کروکودیل ها و شرایط زندگی آنها دیدن کنید.

5-آکواریم طبیعی جزیره هنگام           

آکواریم طبیعی یکی از بی نظیرترین و آرامش بخش ترین چشم انداز در محدوده جزیره هنگام قشم است. شما می توانید در این محدوده، ساحل مرجانی، انواع ماهی های رنگارنگ و آبزیان ریز را مشاهده کنید که به صورت آزاد و رها در حال شنا کردن هستند. همچنین مرجان های زیبا، لاک پشت ها، گونه های مختلف خرچنگ ها و ستاره های دریایی و … را مشاهده کنید و نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: با هتل ساحل طلایی قشم آشنا شوید

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام 

جزیره هنگام قشم، در جنوب کشور واقع شده است و یکی از جذاب ترین جزایر کشور به حساب می آید. این جزیره، علاقمندان داخلی و خارجی زیادی را هر ساله به خود جلب می کند. این جزیره آب و هوای گرم و مرطوب دارد؛ به این خاطر، بهترین زمان سفر به این جزیره، از آبان ماه تا اوایل اردیبهشت می باشد. با رزرو تور قشم به صورت تور هوایی قشم و تور زمینی قشم می توانید از سواحل زیبای جزیره هنگام قشم دیدن نمایید.

مسیر دسترسی به جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام در جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره در حدود 45 دقیقه با جزیره قشم فاصله دارد، به همین دلیل، اکثر گردشگرانی که به قشم سفر می کنند، بازدید از این جزیره زیبا را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

برای رفتن به جزیره قشم می توانید از تور هوایی قشم استفاده کنید؛ یا با وسیله نقلیه به اسکله شهید باهنر و یا اسکله شهید حقانی در بندرعباس بروید و سوار قایق های تندرو شوید. یا با وسیله نقلیه به بندر پل در شهرستان خمیر بروید و از طریق لنج ها و لندوگراف ها با وسایله نقلیه خود به سمت قشم حرکت کنید.

پس از اینکه که خود را به جزیره قشم رساندید، به طرف اسکله کندالو حرکت کنید. در اسکله کندالو، وسیله نقلیه خود را پارک کنید، و بلیط بگیرید و سوار قایق شوید و پس از ده دقیقه به جزیره هنگام در قشم می رسید و از زیبایی های بی نظیر در این جزیره، نهایت لذت را ببرید.