آماده کردن لوازم مورد نیاز برای سفر کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل از لحظات خود لذت ببرید و تجهیزات کافی را با خود داشته باشید.

وسایل و لوازمی که هنگام سفر کردن باید با خود ببرید می‌تواند در طول سفر و در طول اقامت در شهر مورد نظر شما، بسیاری از احتیاجات شخصی را برطرف کند. اگر بخواهیم از لوازم جانبی و وسایل سفر مهمترین آنها را معرفی کنیم، قطعاً در جایگاه اول، انواع چمدان ها و کیف دستی قرار می گیرد. شما می توانید هر چیزی را که می خواهید با خود به همراه ببرید داخل چمدان قرار دهید.

چمدان و کیف مسافرتی، تنها یکی از انواع لوازم مورد نیاز در سفر هستند. در سال های اخیر که مشکلات شیوع ویروس کرونا در جامعه وجود داشته است، شرایط سفر کردن را با محدودیت های زیادی همراه کرده است.

بنابراین علاوه بر اینکه لوازم شخصی خود را در کیف مسافرتی قرار می دهید، لازم است یک سری لوازم جانبی دیگر را هم با خود به همراه داشته باشید. اگر اهل سفر کردن باشید قطعاً می دانید که چه وسایلی نیاز دارید و چگونه آنها را در چمدان و کیف مسافرتی خود باید قرار دهید.

قبل از این که به معرفی مهم ترین لوازم مورد نیاز در سفر بپردازیم، لازم است اشاره کنیم تهیه یک چک لیست مسافرتی ضرورت دارد. اگر قبل از آن که اطراف خود را با وسایل زیادی شلوغ کنید و سردرگم شوید، یک قلم و کاغذ بردارید و فهرست کاملی از وسایل مورد نیاز بنویسید، کار شما راحت تر می شود.

هنگام سفر کردن باید حداقل لوازم را با خود ببرید تا هم دست و پاگیر شما نباشد و هم در سفر به شما خوش بگذرد و هر آنچه که نیاز دارید را سریع تر پیدا کنید.

با ما همراه باشید تا شما را با فهرست مهمترین لوازم مورد نیاز در سفر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نکات مهم برای سفر در ایام کرونا

فهرستی از لوازم مورد نیاز در سفر که برای همه افراد ضروری هستند

لوازم مورد نیاز در سفر

لوازم مورد نیاز در سفر

صرف نظر از این که می خواهید به کدام یک از شهرهای ایران یا حتی کشورهای خارجی سفر کنید، یا اینکه چمدان شما از کدام یک از مدل های بازار است، آنچه داخل آن قرار می‌دهید بسیار اهمیت دارد.

حتی اگر سفرهای یک روزه را در نظر دارید و می خواهید فقط کوله‌پشتی با خود ببرید، باز هم باید لوازم مورد نیاز در سفر خود را به ترتیب در کیف خود قرار دهید.

تجربه یک سفر خوب زمانی حاصل می‌شود که لوازم و وسایل ضروری را به همراه داشته باشید. تفاوتی نمی کند که به صورت هوایی سفر می کنید یا به صورت زمینی؛ آنچه مهم است اینکه برخی تجهیزات را باید همیشه در سفر همراه خود داشته باشید.

برای راحتی کار شما یک چک ‌لیست یا یک فهرست آماده کرده ایم که می توانید از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. این لوازم مورد نیاز در سفر را به راحتی در کوله پشتی یا چمدان مسافرتی خود می توانید قرار دهید:

1- بالش مسافرتی

یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز در سفر، بالش های مسافرتی هستند. این بالش ها معمولاً به شکل U طراحی شده‌اند تا بتوانند اطراف گردن و زیر سر مسافران را پوشش بدهند. بهترین بالش مسافرتی را تهیه کنید و همراه خود در سفر داشته باشید.

این بالش ها هنگام استراحت و خواب در سفر برای شما مناسب هستند. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید یا حتی اگر با هواپیما به مسافرت می روید، این بالش های مسافرتی بسیار مفید هستند و فضای زیادی را در کیف مسافرتی شما را اشغال نمی کنند.

2- نقاب چشم یا چشم بند

انواع چشم بند برای داشتن خواب راحت هنگام سفر کردن از لوازم ضروری محسوب می شوند. البته برخی از افراد تمایل دارند از مقابل چشم استفاده کنند، اما با این حال می توان آن را جزو لوازم سفر کردن فهرست کرد که باید در چمدان شما وجود داشته باشد.

3- تلفن همراه، نوت بوک و هندزفری

از دیگر لوازم مورد نیاز در سفر، تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی هستند. تلفن همراه، انواع نوت بوک، تبلت و هندزفری برای برقراری ارتباطات نصب GPS و مکان یاب، گوش دادن به موسیقی و تفریحات مختلف به کار می روند. بهتر است آن را در کیف دستی خود یا کوله پشتی قرار دهید.

4- شارژر، کابل شارژ، پاور بانک

غیر ممکن است که شما تلفن همراه را با خود به سفر ببرید، اما کابل شارژ یا پاور بانک به همراه نداشته باشید! شارژر و پاور بانک از لوازم مورد نیاز در سفر هستند. به خصوص برای سفرهای طولانی با اتومبیل شخصی یا سفرهای طولانی هوایی، استفاده از پاور بانک می ‌تواند مفید باشد.

شاید بخواهید هنگام سفر، با تلفن همراه خود موزیک گوش کنید یا یک فیلم سینمایی بلند تماشا کنید؛ که در این صورت به هندزفری و کابل شارژ و پاور بانک نیاز دارید. این لوازم را داخل کوله پشتی خود قرار دهید

5- کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده

از دیگر لوازم مورد نیاز در سفر هم برای خانم ها و هم برای آقایان، انواع کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده است. صرف نظر از اینکه در چه فصلی از سال سفر می کنید، کرم های مراقبت از پوست دست و صورت ضرورت دارند.

اگر مقصد شما جنوب ایران است و تور کیش، تور قشم و تور چابهار را رزرو کرده اید، حتماً کرم ‌ضد آفتاب همراه خود ببرید. برای سفر کردن به مناطق گرم و خشک نظیر یزد یا کرمان، کرم های مرطوب کننده دست و صورت باز هم به کمک شما می آیند. این کرم ها فضای کمی را در کیف مسافرتی شما اشغال می کنند و سبک هستند.

6- لوازم بهداشت شخصی

هم خانم ها و هم آقایان باید لوازم بهداشت شخصی را با خود داشته باشند. برای خانم ها، لوازم آرایشی، دستمال‌ مرطوب و شانه و برای آقایان دستگاه اصلاح صورت از لوازم ضروری محسوب می شود. بهتر است این وسایل را در کیف، جداگانه قرار دهید تا نظم بهتری داشته باشند.

7- سایر لوازم مورد نیاز در سفر

علاوه بر تمام لوازمی که در فوق به آن اشاره کردیم و برای سفر کردن نیاز دارید، برخی دیگر از وسایل و مدارک را باید در سفر خود به همراه داشته باشید. به طور مثال، دوربین عکاسی، پاسپورت، مدارک شناسایی، کارت های بانکی، چتر و لباس گرم، چراغ قوه، بطری آب، ماسک بهداشتی، سایر وسایلی هستند که به آنها نیاز دارید.

قرار دادن لوازم مورد نیاز در سفر داخل چمدان کوله پشتی یا کیف دستی به راحتی امکان پذیر است. سعی کنید این وسایل را به ‌گونه‌ای داخل کیف و چمدان بچینید که نظم خاص خودش را داشته باشد تا بتوانید راحت تر آنها را پیدا کنید.

با تهیه یک چک لیست به راحتی می توانید از لحظات سفر خود لذت ببرید و هر آنچه که نیاز دارید را در ساک دستی خود یا حتی کوله پشتی پیدا کنید.

همراه با تیناسفر، تجربه خاطره ای خوش را در تورهای ایرانگردی برای خود ثبت خواهید کرد.