در میان زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا، موزه های این شهر در ترکیه نظر علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی، طبیعت و فرهنگ را به خود جلب می کنند. بیایید باهم نگاهی به چند موزه برتر آنتالیا بیاندازیم که باید حتماً از نزدیک ببینید. بهترین فرصت در تور آنتالیا برایتان فرآهم است تا لحظاتی خاطره انگیز را داشته باشید.

آنتالیا به خاطر زیبایی های ساحل و طبیعت بی نظیر خود، بسیار مشهور است، اما نمی‌توان فراموش کرد که فرهنگ و تمدن و طبیعت این منطقه، هزاران سال است که هنوز هم پابرجا باقی مانده اند.

موزه های بزرگ زیادی در آنتالیا وجود دارد که می توانید تمام این جزئیات را در آنها بیاموزید. اگر فقط یک یا دو ساعت از روز را وقت بگذارید، می توانید به دیدن موزه های آنتالیا بروید. با ما همراه باشید تا درباره این موزه های محبوب و دیدنی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از مکان های دیدنی آنتالیا که نباید از دست بدهید!

4 تا از بهترین موزه های آنتالیا که نباید از دست بدهید!

1-موزه آنتالیا (Antalya Museum)

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا

این موزه یکی از بهترین موزه های باستان شناسی ترکیه است. موزه آنتالیا، مجموعه بزرگی از مجسمه ها و تابوت‌ها را در خود دارد که از شهرهای باستانی اطراف جمع‌آوری شده و دوره‌ های مختلف تاریخ در منطقه را به نمایش می گذارند.

تماشای آثار داخل موزه به معنای درک تاریخچه ای از فرهنگی است که آنتالیای امروزی بر روی آن ساخته شده است. تمدن‌ها و فرهنگ‌های بسیاری در آنتالیا زندگی می کرده‌اند، و همه آن‌ها آثاری از خود به جای گذاشته‌اند تا ما امروزه آن را ببینیم و تحسین کنیم.

آثاری از مجسمه‌ها، سکه‌های مربوط به دوره‌های یونان باستان، روم و بیزانس در انبارهای این موزه وجود دارد. در داخل موزه، نمادی از احترام به زئوس، آتنیا، آفرودیت، آرتمیس، آپولون و اسکندر کبیر را خواهید دید. قدمت این مجموعه ها به بیش از 3000 سال می رسد. اگرچه برخی از مجسمه‌ها و تابوتها تا حدی تخریب شده‌اند، اما اکثر آنها وضعیت خوبی دارند. اگر به باستان شناسی علاقه مند هستید، با دیدن این ثروت باستان شناسی ترکیه، قطعاً شگفت زده خواهید شد!

از آنجایی که این یک موزه بسیار بزرگ است، حداقل یک ساعت برای بازدید آن زمان نیاز دارید. این موزه به شهر قدیمی آنتالیا نزدیک است. از شهر قدیمی، سوار تراموا شوید، به سمت غرب بروید، و تا آخرین ایستگاه، منتظر بمانید؛ در عرض 20 دقیقه به موزه خواهید رسید. هزینه ورودی موزه، 30 لیر است، اما باور کنید ارزشش را دارد.

این موزه در آنتالیا در فصل در تابستان، ساعت 08:30 باز می شود و در ساعت 19:30، بسته خواهد شد. این موزه که هر روز باز است، در Konyaaltı Cad واقع شده است.

2-موزه خانه آتاتورک (Atatürk House Museum)

موزه خانه آتاتورک

موزه خانه آتاتورک

اگر می خواهید در مورد شخصی که تاریخ ترکیه را شکل داده است مطالبی بیاموزید، موزه خانه آتاتورک، بهترین مکان برای شروع است. آتاتورک هنگام بازدید از آنتالیا در این ساختمان اقامت داشت و به همین دلیل، خانه آتاتورک نام نهاده شده است. اینجا یکی از معروف ترین موزه های آنتالیا است.

وقتی وارد موزه می شوید، این احساس را خواهید داشت که در زمان سفر کرده اید و به دورانی رفته اید که آتاتورک در اینجا ساکن بوده است! در اینجا، بریده‌های روزنامه‌ها و مجلات و عکس‌های مربوط به سفر آتاتورک به آنتالیا را خواهید دید. همچنین سکه‌ها، اسکناس‌ها و تمبرهایی که از زمان تأسیس جمهوری ترکیه تولید شده‌اند به نمایش گذاشته شده است. همچنین می توانید وسایل شخصی آتاتورک مانند لباس و مبلمان او را ببینید.

این موزه در تابستان و زمستان ساعت 08:30 باز می شود. در تابستان ساعت 19:30، و در زمستان ساعت 17:30 بسته می شود. این موزه همه روزه باز است و هزینه ورودی ندارد.

3-موزه اسباب بازی در آنتالیا (Antalya Toy Museum)

موزه اسباب بازی در آنتالیا

موزه اسباب بازی در آنتالیا

این موزه یکی از موزه های آنتالیا و یکی از زیباترین مکان هایی است که تا به حال بازدید کرده اید. موزه اسباب بازی در منطقه Kaleiçi و نزدیک به بندر است، بنابراین دسترسی به آن آسان است. حتماً باید از اینجا دیدن کنید و مطمئن باشید که آن را دوست خواهید داشت.

در این موزه، اسباب بازی هایی را خواهید دید که از مواد مختلف در طول تاریخ ساخته شده اند. اسباب‌بازی‌های موجود در نمایشگاه‌ این موزه، نه تنها از آنتالیا، بلکه از سراسر جهان گردآوری شده اند و قدمت آن‌ها به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد. متصدیان موزه، اسباب‌بازی‌ها را به صورت موضوعی تقسیم کرده‌اند، بنابراین اسباب‌بازی‌های سبک غربی در یک طرف و وسایل الکترونیکی در طرف دیگر قرار دارند. همه اسباب‌بازی‌ها خاطرات دوران کودکی شما را تداعی می‌کنند.

هزینه ورودی موزه اسباب بازی، فقط 6 لیر است. تقریباً یک ساعت طول می کشد تا همه چیز را تماشا کنید، اگرچه این یکی از کوچک ترین موزه های آنتالیا است.

4-موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا (Antalya Marine Biology Museum)

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا، اولین موزه در ترکیه است که موجودات دریایی کمیاب و گونه های در معرض خطر انقراض دریای مدیترانه را به نمایش می گذارد. هدف این موزه، افزایش آگاهی اجتماعی در مورد حفاظت از دریاها است.

500 گونه مختلف در این موزه به نمایش گذاشته شده است که 15 گونه از آنها در معرض خطر انقراض هستند، مانند کوسه فرشته (Squatina cicuvelatata)، ماهی گیتار (Rhinobathos Cemiculus) و کوسه زبر زاویه دار (Exynatus Centrina) به همراه لاک پشت های دریایی (Caretta caretta).

گونه‌های مختلفی از کوسه‌ها، بسیاری از گونه‌های اختاپوس، صدف‌های مرجانی، ماهی‌های استخوانی، اسفنج‌ها، میگو، خرچنگ، ماهی مرکب و ماهی‌های دریایی و ستاره‌های دریایی در این نمایشگاه وجود دارند. ساخت این موزه 15 سال طول کشید. در این موزه، فعالیت هایی برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد که در مورد زندگی زیر دریا آموزش هایی را دریافت می کنند.

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا همه روزه – به جز دوشنبه ها – ساعت 09:30 باز است و در ساعت 16:30 بسته می شود. هزینه ورودی، 6 لیر است.

بیشتر بخوانید: ۶ تا از هتل های ۵ ستاره در آنتالیا

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب، تعدادی از موزه های آنتالیا را به شما نشان دادیم، جایی که می توانید در مورد تاریخ، فرهنگ و تمدن این منطقه و همچنین موجودات ساکن در آنتالیا و اطراف آن اطلاعات کسب کنید. مجسمه ها، نقاشی ها و عکس های زیبایی از دوره های مختلف تاریخ را در این موزه ها خواهید دید. همچنین اسباب‌بازی‌هایی را از سراسر جهان تماشا خواهید کرد. در عرض یک ساعت، می توانید نگاه دقیق تری به موجوداتی داشته باشید که شاید حتی در رویاهایتان هم با آنها برخورد نکرده اید!

تور آنتالیا را می توانید در تمام فصل های سال از مجموعه گردشگری تیناسفر رزرو نمایید.