زیباترین روستاهای مازندران، بهترین فرصت را برای علاقه مندان به طبیعت گردی فرآهم می سازند. می توانید در کنار درختان انبوه، انرژی بگیرید و روح و ذهن خود را صیقل بدهید.

همان طور که می دانید استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران، از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری می باشند.

البته فهمیدن این موضوع کار سختی نیست؛ کافیست در ایام‌ تعطیلات نگاهی به جاده های منتهی به این دو استان بیندازید و مشاهده کنید که در این جاده ها جایی برای سوزن انداختن نیست.

در حال حاضر سفر به استان مازندران در بین گردشگران، خصوصاً گردشگران تهرانی بسیار رایج است. یکی از مهم ترین دلایل این محبوبیت، فاصله کم بین دو استان است؛ به گونه ای که گردشگران می توانند در مدت ۳ الی ۴ ساعت خود را از تهران به مازندران برسانند.

این نزدیکی راه سبب شده که حتی در پایان هفته ها هم جاده های تهران به مازندران یکی از شلوغ ترین جاده ها باشد. طبیعتاً استان مازندران به دلیل داشتن این حجم از توریست و گردشگر از امکانات تفریحی و رفاهی و همچنین جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است.

اما در بین انبوهی از این جاذبه ها، زیباترین روستاهای مازندران یکی از بکرترین طبیعت هایی است که شما می توانید در طول عمرتان ببینید.

چرا که علاوه بر داشتن زیبایی های شگفت انگیز، دنج و آرام هستند و بهترین مکان برای به دور ماندن از آلودگی ها، ترافیک و شلوغی های شهری تلقی می شوند.

حال اگر شما هم خسته از زندگی شهری به دنبال مکانی دنج و زیبا در استان مازندران هستید؛ می توانید با ما همراه باشید. ما قصد اریم تا انتهای مقاله شما را با ۵ تا از زیباترین روستاهای مازندران، آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع تور شمال + قیمت ها و شرایط رزرو تور

5 تا از زیباترین روستاهای مازندران که باید حتماً از نزدیک تماشا کنید

زیباترین روستاهای مازندران

زیباترین روستاهای مازندران

1-روستای ییلاقی مازیچال مازندران

یکی از زیباترین و مسحورکننده ترین روستاهای مازندران که در ارتفاع می باشد، روستای مازیچال است. این روستای ییلاقی که تکه ای از بهشت روی زمین است در اطراف روستاهای ییلاقی دراسرا قرار دارد.

شما می توانید از طریق جاده کلاردشت به این روستاهای فوق العاده زیبا و شگفت انگیز برسید. اگر به دنبال روستایی هستید که کاملاً شما را از زندگی مدرن و استرس زای امروزی دور کند، این روستا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما عزیزان خواهد بود.

2-روستای فیلبند، سرزمین رویایی در میان ابرها!

فیلبند، یکی از معروف ترین و زیباترین روستاهای مازندران است که به خاطر زیبایی بی نظیری که دارد تبدیل به یکی از ۵ روستای محبوب در مازندران شده است.

این روستا نیز در ارتفاعات مازندران قرار دارد به همین دلیل به سرزمین رویایی ابرها معروف شده است. کافیست وارد این روستا شوید تا ببینید که ابرها در کف دستتان هستند.

در واقع این پدیده یکی از نادرترین پدیده های جهان است که فقط در این روستا دیده می شود. با سفر به این روستا، آب و هوایی را تجربه می کنید که نظیر آن را در هیچ ‌کجای جهان ندیده اید.

از دیگر مزیت های روستای فیلبند می توان به نسیم های خنک اقیانوسی، مناطق کوهستانی و طبیعت ییلاقی وصف نشدنی اش اشاره کرد.

حال اگر قصد سفر به این روستای زیبا را دارید باید بدانید که فاصله آن با تهران، حدود ۱۸۶ کیلومتر است و این بدان معناست که شما برای رسیدن به این روستا، حدود ۳ ساعت زمان لازم دارید. این را در نظر داشته باشید که برای گردشگران تهرانی، بهترین راه رسیدن به فیلبند،‌ جاده هراز است.

3-روستای برنت، بهترین مقصد گردشگری

اگر به دنبال یک روستای کوهستانی – جنگلی هستید، روستای برنت، بهترین گزینه برای شما است. این روستا نه تنها یکی از زیباترین روستاهای مازندران است، بلکه در لیست بهترین روستاهای کشور نیز قرار دارد.

برنت در دل دهستان خانقاه و در جنوبی ترین نقطه سوادکوه مازندران قرار دارد که از سمت شرق به جنگل های انبوه و مراتع و از غرب به جاده خطیر کوه رودخانه اسبه می رسد‌. مهم ترین ویژگی این روستا این است که معمولاً یکی از قدیمی ترین روستاهای مازندران معرفی می شود.

قدمت طولانی این روستا سبب شده در کنار جاذبه های طبیعی از جاذبه های تاریخی هم برخوردار باشد.

از جمله آن ها می توان به حمام و عمارت علی محمد خان و کوشک اردشیر بابکان اشاره کرد. وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در کنار هم سبب می شود هر ساله گردشگران زیادی راهی این دیار شوند.

برای دسترسی به این روستای زیبا و تاریخی باید ۵ کیلومتر از جاده سوادکوه را طی کنید تا در سمت راست جاده، تابلوی روستای برنت را ببینید‌.

بعد از این تابلو، وارد یک جاده باریک می شوید و بعد از ۵ کیلومتر به یک دوراهی می رسید که از دوراهی سمت راست می توانید وارد روستای برنت شوید.

4-روستای زیبا و کوهستانی آلاشت

روستای آلاشت، روستایی سرسبز در دل کوهستان بوده که در بین گردشگران، ناشناخته تر مانده است. اما برخلاف ناشناخته بودنش، این روستا از قدمت تاریخی بسیار زیادی برخوردار است؛ در واقع قدمت روستای آلاشت به ۳۰۰ سال پیش برمی گردد.

بنابراین اگر به دنبال زیباترین روستاهای مازندران در ارتفاعات با دشت های وسیع و سرسبز به همراه مه و ابر هستید، روستای آلاشت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از دیگر ویژگی های منطقه ییلاقی آلاشت، برخورداری از روستاهای کوچک و بزرگ زیادی است. در این روستا، یک دوراهی وجود دارد اگر از دو راهی سمت راست بروید به امام زاده آلاشت می رسید و اگر دوراهی سمت چپ را انتخاب کنید سر از روستاهای هلی چال و  سواد رودبار در می آورید. بومیان به روستای سواد رودبار، ساتروآر می گویند.

از آنجایی که این روستا در ارتفاعات سوادکوه قرار دارد، در اکثر ساعات روز و ماه های سال، پوشیده از ابر و مه است.

5-گرسماسر، باشکوه ترین و زیباترین روستاهای مازندران

گرسماسر، نیز یکی از روستاهای ییلاقی زیبای استان مازندران معرفی می شود؛ اما آنچه که این روستا را از سایر روستاهای این استان متمایز کرده، وجود چشمه سارها، کوه های بسیار بلند و دشت های وسیع و سرسبز است.

بدون شک سفر به ایچنین روستایی، هوش از سر هر کسی می برد!! از دیگر ویژگی های خارق العاده این روستای ییلاقی این است که شما از ارتفاعات این روستا قادر هستید تا شهرهای رامسر و تنکابن را به راحتی ببینید.

البته که زیبایی ها و ویژگی های منحصر به فرد روستای گرسماسر فقط به همین موارد ختم نمی شود. این روستا از جلوه های طبیعی دیگری همچون، چشمه های آب معدنی امیرخانی، رستم سر، چهار پیچ و تفرجگاه لپاسر نیز برخوردار می باشد.

این روستای ییلاقی نیز از قدمتی تاریخی برخوردار است؛ وجود قلعه تاریخی گرسماسر که قدمت آن بالغ بر ۱۰ قرن پیش است، ثابت کننده این موضوع خواهد بود. شما می توانید از جاده تنکابن به رامسر به سمت این روستا حرکت کنید.

برای تماشای زیباترین روستاهای مازندران، شرکت در تور شمال و اقامت در بهترین اقامتگاه ها، با تیناسفر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.