رودخانه باهوکلات چابهار یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که سراسر ایران آن را می شناسند. منطقه باهوکلات، در روستایی با همین نام واقع شده و این رودخانه در یک مسیر طولانی در همین ناحیه جریان دارد. به واسطه وجود یک اکوسیستم شگفت‌انگیز در اطراف این رودخانه، نام این مکان حتی در خارج از ایران هم شناخته شده است!

روستای باهوکلات، یک جاذبه گردشگری در چابهار محسوب می شود و رودخانه باهوکلات هم از میان همین روستا می گذرد. تمام مسافران تور چابهار که به این منطقه سفر می کنند، حتماً تماشای این روستای تاریخی و منظره تماشایی رودخانه باهوکلات را در برنامه گردشگری خود قرار می دهند.

شما می‌توانید تور چابهار هوایی و تور چابهار زمینی را رزرو کنید و در بهترین هتل های چابهار اقامت داشته باشید. پیشنهاد می دهیم یک روز کامل را برای سفر به روستای باهوکلات اختصاص دهید و زیبایی های رودخانه باهوکلات چابهار را از نزدیک تماشا کنید. یک محیط پویا و زنده، مجموعه‌ای از جانداران گیاهان و منظره های بکر طبیعت در باهوکلات در کنار یکدیگر وجود دارند. هم تماشای آنها حال و هوای دیگری دارد و هم برای توریست ها بهترین سوژه های عکاسی از طبیعت را ارائه می دهند.

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کاملی را درباره روستای باهوکلات و رودخانه باهوکلات در چابهار ارائه دهیم؛ به این ترتیب وقتی به چابهار سفر می‌کنید، بهتر می دانید که چه شگفتی هایی پیش روی شما وجود دارند، و چطور برای سفر به باهوکلات چابهار برنامه ریزی کنید.

تیناسفر، مجری تورهای ایرانگردی است و انواع تور چابهار را از شهرهای مختلف برگزار می کند. برای یک ماجراجویی در طبیعت آماده شوید!

چرا رودخانه باهوکلات چابهار تا این اندازه معروف است؟

رودخانه باهوکلات چابهار

رودخانه باهوکلات چابهار

بدون شک علاقه مند شده اید که رودخانه باهوکلات چابهار را بهتر بشناسید این رودخانه در واقع یک رود پر آب در استان سیستان و بلوچستان است و در منطقه چابهار در روستای باهوکلات جریان پیدا می کند. به جرأت می توانیم بگوییم که برخی از جانداران این منطقه دارای قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال می باشند. نماد واقعی این ادعا، تمساح ایرانی به نام گاندو است که در این منطقه زندگی می کند و گفته شده که از نسل خزندگانی هستند که بیشتر از ۲۶۵ میلیون سال پیش در این مکان زندگی می کرده اند!

اکنون می دانید که چرا رودخانه باهوکلات در چابهار تا این اندازه شهرت پیدا کرده است. تماشای گونه های شگفت انگیز از انواع تمساح ها همیشه هیجان انگیز بوده، اما تمساح گاندو که در باهوکلات زندگی می کند یک گونه منحصر به فرد است که تاریخ زمین را به علاقه مندان می شناساند!

پیشنهاد می کنیم برای سفر به روستای باهوکلات و تماشای تمساح ها از راهنمای تور کمک بگیرید. تحت هیچ شرایطی نباید به تمساح‌های گاندو نزدیک شوید. بهتر است به محل زندگی آنها و این اکوسیستم تاریخی زنده احترام بگذارید و فقط از تماشای آن ها از فاصله دور لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بندر گواتر چابهار؛ مکانی که شما را مجذوب خود می کند

درباره موقعیت جغرافیایی رودخانه باهوکلات چابهار

باهوکلات چابهار

باهوکلات چابهار

همانطور که ملاحظه کردید تماشای یک اکوسیستم تاریخی و زنده مجموعه‌ای از خزندگان ارزشمند در رودخانه باهوکلات چابهار یک ماجراجویی ویژه در دل طبیعت است. دور از انتظار نیست که کنجکاو شده اید بدانید رودخانه باهوکلات از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی کجا قرار دارد. در این قسمت می خواهیم درباره مسیرهای دسترسی به باهوکلات چابهار صحبت کنیم.

رودخانه باهوکلات از یک کوه به نام پیرآباد سرچشمه می گیرد که در ۴۷ کیلومتری جنوب شرقی ایرانشهر واقع شده است. در واقع، مسیر عبور این رودخانه از “دهستان سرباز” می گذرد و در مسیر خود، رودهای کوچک و بزرگ زیادی را تغذیه می کند. مسیر عبور رودخانه باهوکلات از دره های پرپیچ و خم می گذرد. همچنین رودهای دیگری که از مسیرهای مختلفی جریان پیدا می کنند، در انتها به همین رودخانه باهوکلات می ریزند. انتهای این رودخانه به روستای باهوکلات می رسد که در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته است. در انتها رودخانه وارد خلیج گواتر می شود.

برای اینکه به رودخانه باهوکلات برسید باید ابتدا وارد روستای باهوکلات شوید. بهترین مسیر دسترسی به روستای باهوکلات این است که به سمت شمال شرق چابهار حرکت کنید؛ در جاده ایرانشهر تغییر مسیر دهید و پس از طی حدود ۱۲۰ کیلومتر به روستای درگز می رسید. پس از این منطقه می توانید به سمت روستای باهوکلات و منطقه حفاظت شده گاندو، یعنی همان رودخانه باهوکلات حرکت کنید.

این مسیر ممکن است برای افرادی که اولین بار است به چابهار سفر می‌کنند بسیار ناشناخته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که همراه با یک راهنمای منطقه، سفر کنید تا زودتر به روستا برسید و راه خود را گم نکنید.

کدام هتل ها به رودخانه باهوکلات نزدیک هستند؟

یکی از مسائل مهم برای رزرو تور چابهار انتخاب بهترین هتل های چابهار است. اگر علاقه مند هستید که در مدت زمان کوتاه تری به روستای باهوکلات برسید و منظره رودخانه باهوکلات چابهار را تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم در هتل هایی اقامت داشته باشید که به این منطقه نزدیک هستند.

برای شما فهرستی آماده کرده ایم که هتل های نزدیک به روستای باهوکلات را معرفی می‌کند. برای رزرو هر کدام از هتل ها می توانید با کارشناسان تور چابهار تیناسفر تماس بگیرید.

هتل های نزدیک به رودخانه باهوکلات چابهار به صورت زیر هستند:

هتل لیپار چابهار- هتل فردوس چابهار- هتل شاهان چابهار- هتل آذین چابهار- هتل سپیده چابهار- هتل لاله چابهار- هتل آپارتمان شوهاز چابهار.

بیشتر بخوانید: معرفی مراکز خرید چابهار

انواع تور چابهار با قیمت مناسب

رزرو انواع تور چابهار زمینی و هوایی بهترین فرصت را فراهم می کند تا بتوانید منطقه حفاظت شده گاندو و رودخانه باهوکلات چابهار را از نزدیک تماشا کنید. کارشناسان آژانس گردشگری تیناسفر برنامه ریزی خوبی را برای تمام فصل های سال ترتیب دادند تا بتوانید تور چابهار با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

خدمات تور چابهار هوایی و تور چابهار زمینی از سوی آژانس گردشگری تیناسفر یکسان ارائه می‌شود. برنامه گردشگری در چابهار برای شما در نظر گرفته شده تا از مدت زمان اقامت تان راضی باشید. مجدداً تاکید می کنیم اگر می خواهید به روستای باهوکلات سفر کنید و تمساح های گاندو را از نزدیک ببینید، حتماً از یک راهنمای گردشگری استفاده کنید.

انواع تور چابهار از شهرهای مختلف برگزار می شود. قیمت تور و قیمت هتل های چابهار در فصل های مختلف سال متفاوت است. پس اگر می خواهید این جاذبه دیدنی را تماشا کنید، انتخاب گسترده‌ای پیش روی شما است. همین حالا با آژانس تینا سفر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.