بندر بریس در چابهار؛ جایی که شما را به اوج رویا و خیال می برد!

بندر بریس در چابهار می تواند، برای چند لحظه، آرامشی بی نظیر را به شما هدیه دهد که شاید تا روزها و حتی سال­ها آن را به زیبایی یاد کنید!

بسیاری از ما، زیبایی سواحل ایران را در بندر­های دریای خلیج فارس یا خزر می دانیم؛ در صورتی که کافیست تنها یک بار به جنوب ایران عزیز سفر کنیم تا از مناظر و چشم اندازهای بی نظیر آن لذت ببریم و متوجه شویم سواحل و بندرهای دریای عمان هم به زیبایی دریاهای شمال کشورمان هستند.

تصویری رویایی از غروب آفتاب و وجود هاله ای از نور نارنجی آن بر آب، در کنار چندین قایق ساکن یا در حال حرکت، یکی از معروف ترین و زیباترین مناظری است که از بندر بریس چابهار در شبکه ­های اجتماعی پخش می شود و هر شخصی را مجذوب خود می کند!

تقریباً تمام کسانی که به چابهار سفر کرده اند؛ ساحل بریس را از زیباترین جاذبه­های آن می دانند. این محبوبیت بی دلیل نیست؛ چرا که علاوه بر زیبایی طبیعی این بندر، تفریحات و جاذبه­های دیگری که همه و همه در نزدیکی آن قرار گرفته، این مکان را به یکی از رویایی ترین موقعیت ­های گردشگری تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع هتل چابهار برای اقامت

اسکله بریس در کجا واقع شده است؟

تا به این جا متوجه شدیم که بریس یکی از جاذبه ­های بندر زیبای چابهار است؛ اما برای رفتن به آن جا، احتیاج به دانستن آدرس دقیق تری داریم. تنها کافیست 64 کیلومتر از بندر چابهار دور شوید و به روستای بریس که یکی از روستاهای این بندر است برسید. این اسکله رویایی در آن جا واقع شده و از برترین جاذبه­های منطقه به حساب می آید.

نکته مثبتی که برای سفر به این اسکله وجود دارد، راه­های رسیدن به آن است. شما عزیزان می توانید با توجه به شرایط و خواسته تان، هر سه روش هوایی، قطار یا جاده ای را پیش بگیرید. اگر از تور چابهار هم استفاده می کنید؛ نگران نباشید. تمام تورهای گردشگری بندر چابهار، شما را به این جاذبه زیبا خواهند برد.

دیدنی­های بی همتا در اسکله بریس

اگر نام بندر بریس چابهار را در اینترنت سرچ کنید، تصویر کلی از این منطقه خواهید دید که اسکله ای با ده­ها قایق در دره ای قراره گرفته و گردشگران زیادی با حیرت آن را تماشا می کنند؛ اما این تنها یکی از زیبایی­های بریس است.

گوش سپردن به آواز مرغان دریایی با منظره دریای عمان، قطعا می تواند یکی از رویایی ترین تجربیات زندگی هر فرد باشد. بندر بریس در چابهار می تواند، برای چند لحظه، آرامشی بی نظیر را به شما هدیه دهد که شاید تا روزها و حتی سال­ها آن را به زیبایی یاد کنید!

تجربه ایستادن در بالای صخره ای بلند و تماشای افراد و قایق­ ها از ارتفاع، می تواند هیجان انگیز و در عین حال آرامش بخش باشد! این اسکله به نوعی در یک دره واقع شده و سنگ ­هایی با ارتفاع زیاد اطراف آن را فرا گرفته است که گردشگران برای تماشای بهتر دریا و ساحل، می توانند به بالای آن بروند.

راجع به این جاذبه باید بگوییم که برای ایستادن در بالای این صخره ­ها، بهتر است احتیاط و ایمنی را فراموش نکنید. بادهایی که از اطراف می وزند و ترک­هایی که روی صخره­ها ایجاد شده، آن را به محیطی تقریباً نا امن تبدیل کرده؛ اما این بدین معنا نیست که امکان نشستن یا راه رفتن بر آن­ها وجود ندارد. درست است که بعضی از این صخره ­ها دارای ترک خوردگی هستند؛ اما بسیاری از آن­ها از چنین موقعیتی برخوردار نبوده و مشکلی به وجود نمی آورند.

دیدن لنج ­هایی که در حال استراحت اند و همچنین افراد بومی و خون گرمی که سرگرم کار خود هستند، می تواند زیبایی این منظره را چندین برابر افزایش دهد. اگر شما هم به دنبال جایی برای به دست آوردن حس آرامش هستید، لحظه ای را برای رفتن به این بندر از دست ندهید.

بندر بریس در چابهار

بیشتر بخوانید: معرفی مراکز خرید چابهار

جاذبه های اطراف بندر بریس چابهار

سالانه افراد زیادی هستند که با تور ایرانگردی یا به صورت شخصی، به بازدید چابهار می روند. دیدنی­های بی نظیر این بندر فراموش شدنی نیست! یکی از این مناظر هم، بندر بریس شمرده می شود؛ اما این تمام ماجرا نخواهد بود! دیدنی­های زیبای دیگری هم در اطراف این بندر قرار دارد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. با یکدیگر سری به آن­ها می زنیم:

1-جاده ساحلی بریس

اگر وارد این جاده شوید، پدیده ای به نام موج افشان شما را مجدوب خود خواهد کرد. در طی این اتفاق، موج های آب به درون حفره سنگ­ ها نفوذ کرده و علاوه بر منظره ای زیبا، صدای دلنشینی را هم تولید می کند.

2-تالاب صورتی لیپار

یکی از منحصر به فردترین تالاب­های دنیا، در نزدیکی بندر بریس چابهار قرار دارد. رنگ صورتی این تالاب، آن را از باقی تالاب­های دنیا متمایز و به یکی از جذاب ترین پدیده­های دنیا تبدیل کرده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علت صورتی بودن رنگ این تالاب چیست؛ در جواب، باید به پلانگتون­ های ساکن آب اشاره ای کنیم و بگوییم به دلیل وجود این پلانگتون ­ها، رنگ این تالاب، صورتی شده است. علاوه بر این موجودات، جانداران زیاد دیگری مانند 24 گونه سخت ‌پوست و 85 نوع ماهی هم در تالاب لیپار زندگی می کنند.

3-کوه های مریخی بریس

کوه ­های رسوبی اطراف روستای بریس، یکی دیگر از جاذبه ­های دیدنی این منطقه به حساب می آید. در زمان­ های گذشته، این کوه ­ها در زیر زمین پنهان بودند؛ اما با بارش فراوان باران، خاک روی این کوه­ها کنار رفته و به مرور، آن­ها از زیر زمین بیرون آمدند. حداقل ارتفاع این کوه­ها 5 و بیشترین ارتفاعشان به 100 متر می رسد. همچنین فراموش نکنید که قدمت این کوه­ها بالغ بر 5 میلیون سال است!

بهترین زمان سفر به بریس

به طور کلی، در هر فصلی می توانید به این بندر سفر کنید؛ چرا که بالاترین و گرم ترین دمای این مکان 36 درجه و کمترین دما هم حدودا 16 درجه است که در اواسط بهمن ماه دیده می شود. تنها زمانی که محدودیت جزئی برای حرکت قایق­ها وجود دارد، اواخر مرداد تا اوایل مرداد است؛ چرا که طوفان­های استوایی در این بازه زمانی از سال بسار زیاد است.

اگر شما هم می خواهید، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید؛ پیشنهاد تینا سفر به شما تورهای چابهار است. تجربه هیجان، آرامش، زیبایی و ثبت خاطراتی دل انگیز، همه و همه با سفر به چابهار امکان پذیر خواهد بود.