بهترین زمان سفر به تبریز، به شرایط آب و هوایی این شهر بستگی دارد. برای سفر به تبریز، فصل بهار، تابستان و پاییز را انتخاب کنید که آب و هوا بسیار مطبوع است.

تبریز از چنان جاذبه های گردشگری و تاریخی برخوردار است که در سال 2018، این شهر را به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب نمودند. اگر به دنبال بهترین مقصد برای سفر خود خصوصاً در فصل تابستان هستید، تبریز بهترین گزینه برای شما است.

این شهر، در داشتن بسیاری از جاذبه های تاریخی، مکان های طبیعی، موزه های متنوع و متعدد، داشتن آب و هوای دل انگیز و معتدل در فصل تابستان، غذاهای لذیذ محلی و …، جزو اولین و برترین شهرهای کشور است. علاوه بر این، فاصله تبریز با یکی از شگفت انگیزترین و تخیلی ترین روستاهای جهان یعنی کندوان، بسیار کم است.

طبیعتاً داشتن این همه جاذبه های گردشگری سبب می شود هر ساله، حجم عظیمی از گردشگران چه داخلی و چه خارجی، راهی این شهر شوند.

از دیگر نکات قابل توجه در مورد شهر تبریز این است که تبریز، یکی از زیباترین، بهداشتی ترین، مدرن ترین، پیشرفته ترین و پاک ترین شهرهای ایران است که این امتیازها، افتخاری دیگر برای این شهر محسوب می شود.

حال اگر شما هم قصد سفر به این شهر پاک و مدرن و زیبا را دارید در ابتدا بهتر است بهترین زمان سفر به تبریز را بدانید تا بتوانید بیشترین بهره را از سفر خود داشته باشید.

بدون شک، تبریز یکی از زیباترین شهرهای ایران است پس اگر می خواهید بدانید بهترین زمان سفر به تبریز چه زمانی است، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با هتل های تبریز آشنا شویم

بهترین زمان سفر به تبریز بر اساس آب و هوا

همان طور که اشاره نمودیم یکی از مهم ترین ویژگی های شهر تبریز این است که از تابستان های معتدلی برخوردار است. آب و هوایی که در هر کجای ایران پیدا نمی شود.

تابستان های این شهر، بسیار دل انگیز و خنک است. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که زمستان های تبریز، بسیار سرد و استخوان سوز است و حدود 5 ماه یعنی از آبان تا اسفند طول می کشد.

ماه های دی و بهمن، سردترین ماه های این شهر می باشند و دما در این دو ماه به منفی 9 درجه می رسد. بنابراین سفر به شهر تبریز در فصل زمستان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

ماه های تیر و مرداد نیز گرم ترین ماه های این شهر هستند و دما در این ماه ها به 24 درجه سانتی گراد می رسد. این دما برای بسیاری از شهرهای ایران یک دمای بسیار خنک و بهارانه است.

در مجموع، بهترین زمان سفر به تبریز، فصل تابستان و در بازه زمانی اوایل تیر تا اوایل شهریور می باشد. در این بازه زمانی، حداقل دمای تبریز 16 درجه و حداکثر دمای آن، 29 درجه سانتی گراد می باشد.

البته اگر موقعیت سفر کردن به این شهر در فصل تابستان را ندارید می توانید در فصل بهار و اواخر خرداد نیز به این شهر سفر کنید که دمای هوا در این زمان حدودا 20 درجه سانتی گراد می باشد.

بهترین زمان سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریز

بیشتر بخوانید: شرایط انواع تور تبریز + قیمت ها

بهترین زمان رزرو تور تبریز از لحاظ شلوغی یا خلوت بودن

همان طور که اشاره نمودیم بهترین زمان سفر به تبریز، فصل تابستان است. طبیعتاً شلوغ ترین زمان سفر به این شهر نیز در همین فصل است. یکی از مهم ترین دلایل این شلوغی آب و هوای بی نظیر تبریز در فصل تابستان است.

چرا که در این فصل، بر خلاف شهرهای شمالی، خبری از آب و هوای شرجی نیست و همچنین آب و هوایش بسیار خنک تر از شهرهای شمالی کشور می باشد.

از طرف دیگر با شروع فصل تابستان، جشنواره تابستانی تبریز نیز آغاز می شود که این جشنواره نیز گردشگران زیادی را از راه های دور و نزدیک به سوی تبریز می کشاند.

خلوت ترین زمان سفر به تبریز، در فصل زمستان است. چرا که در این فصل، دمای هوا به شدت کاهش می یابد و به دلیل یخبندان های زیاد در طول روز، حمل و نقل و رفت و آمد بسیار سخت است.

بارش برف در این فصل بسیار زیاد است به گونه ای که سازمان های امدادی تبریز همیشه در حال آماده باش هستند. البته این موارد، برای بسیاری از گردشگران که عاشق برف و هوای سرد این شهر هستند، دلیلی بر مسافرت نکردن آن ها به تبریز نمی باشد.

چهره این شهر در زیر برف نیز بسیار تماشایی است. خصوصاً که با راه اندازی جشنواره ای به نام جشنواره آدم برفی، حال و هوای این شهر در زمستان هم، جذاب و مفرح شده است.

بهترین زمان سفر به تبریز از لحاظ برگزاری رویدادها و جشنواره ها

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری شهر تبریز، انواع جشنواره ها و رویدادهای این شهر هستند به همین دلیل بسیاری از گردشگران تمایل دارند زمانی به این شهر سفر کنند تا از این جشنواره ها را هم دیدن کنند.

یکی از جالب ترین و بزرگ ترین رویدادهای تبریز که به ثبت ملی هم رسیده است رویداد تبریز 2018 است که به مناسبت انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، برپا می شود.

در این رویداد مهم، انواع فعالیت های هنری اعم از نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و .. به نمایش گذاشته می شوند. از دیگر برنامه های این رویداد مهم می توان به برگزاری مراسم ها و آیین های سنتی در معروف ترین اماکن گردشگری تبریز نظیر پارک ائل گلی، موزه قاجار و عمارت شهرداری اشاره نمود.

جشنواره تابستانی یکی دیگر از جشنواره های مهم شهر تبریز است که با شروع فصل تابستان، افتتاح می شود و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

چند سالی است که این جشنوراه در عمارت شهرداری تبریز برگزار می شود. در این جشنواره نیز انواع برنامه های شاد و مفرح، فرهنگی و هنری مثل جنگ های شادی، فعالیت های هنری، پخش فیلم های مختلف و … اجرا می شود.

جشنواره ورنی اهر، از دیگر جشنواره های معروف این شهر است که هر ساله از از 24 تا 28 شهریور در اهر برگزار می شود. اهر در فاصله 119 کیلومتری تبریز قرار دارد. در این جشنواره، انواع صنایع دستی شهر اهر خصوصا “ورنی” که یکی از معروف ترین صنایع دستی آن ها است به نمایش گذاشته می شود. ورنی نوعی گلیم بدون پرز است.

جشنواره پنیر لیقوان، از دیگر جشنواره های معروف تبریز است که هر ساله در ماه مهر در روستای لیقوان برپا می شود. این روستا در 44 کیلومتری تبریز قرار دارد و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نام پنیر این روستا را نشنیده باشد. مدت برگزاری این جشنواره، یک روز است.

جشنوار گل محمدی گنبرف در روستای خوش آب و هوای گنبرف که در 90 کیلومتری تبریز قرار دارد و جشنواره آدم برفی که هر ساله در پارک ائل گلی تبریز برپا می شود از دیگر جشنواره های این شهر می باشند.

با رزرو تور تبریز می توانید در این جشنواره های زیبا شرکت کنید. پس از تعیین سفر خود به تبریز، کافیست با تیناسفر تماس بگیرید تا برنامه های برگزاری تورهای مسافرتی بهار و تابستان را به شما اعلام نمایند.