مکان های دیدنی آنتالیا، جاذبه های گردشگری بی نظیری را به نمایش می گذارند که نظر هر مسافر و گردشگری را به خود جلب می کنند. از آثار تاریخی گرفته تا طبیعت زیبا، سواحل تماشایی و خیابان های شهر قدیمی و بنای استوار و جاویدان آسپندوس، همگی به نوعی در آنتالیا، این شهر ترکیه خود نمایی می کنند.

در حالی که این شهر، سراسر، زیبایی و جاذبه است، می توانید با رزرو تور آنتالیا، فرصت تماشای آنها را به دست بیاورید. این شهر در ترکیه به عنوان یک پایگاه برای سفرهای خانوادگی است و بهترین شرایط آب و هوایی را دارد. اکثر مسافران تور ترکیه، آنتالیا را برای سواحل زیبا و تماشای مناظر ساحلی و آب های آبی دریایی انتخاب می کنند.

اگر شما هم به دنبال سفر به آنتالیا هستید و می خواهید با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی آن آشنا شوید، برایتان خبر خوبی داریم. می خواهیم 10 تا از این جاهای دیدنی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بازدید از این 10 مکان دیدنی در آنتالیا را از دست ندهید!

1-شهر قدیمی آنتالیا ( Antalya’s Old Town)

شهر قدیمی آنتالیا

شهر قدیمی آنتالیا

یکی از مکان های دیدنی آنتالیا، یک منطقه تاریخی و باستانی است که به آن “شهر قدیمی” می گویند. در این محله می توانید بناهای مربوط به دوران عثمانی را ببینید که همگی دارای سقف های قرمز رنگ هستند؛ خیابان های این شهر قدیمی، سنگفرش شده اند و بسیاری از هتل های آن نیز از معماری کهن بهره برده اند.

می توانید در خیابان های شهر قدیمی آنتالیا قدم بزنید، گالری های هنری را از نزدیک ببینید، از فروشگاه های مختلف، سوغاتی بخرید و در رستوران ها، طعم ویژه غذاهای ترکی را بچشید.

در این شهر قدیمی می توانید برج ساعت، دروازه هادریان، مسجد مهمت پاشا (مربوط به قرن 18) و بقایای یک کلیسای بسیار قدیمی به جا مانده از دوران بیزانس را از نزدیک تماشا کنید. البته این کلیسا امروزه به یک مسجد تبدیل شده است.

2-دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)

دروازه هادریان

دروازه هادریان

یکی دیگر از مکان های دیدنی آنتالیا، بنایی تاریخی، با شکوه و باعظمت به نام “دروازه هادریان” می باشد. این دروازه در واقع، مسیر ورودی به شهر قدیمی آنتالیا است و از ستون های عظیم و باشکوه برخوردار می باشد که در طول دوران تاریخ، همچنان استوار مانده اند. هر آنچه از زیبایی کنده کاری های طاقی این بنا توصیف کنیم، باز هم نمی توانیم این غنای تمدن و فرهنگ را بازگو کنیم. پیشنهاد می دهیم با تور آنتالیا به این شهر سفر کنید و خودتان از نزدیک، دروازه هادریان را ببینید.

3- قلعه رومی (Roman Fortress)

قلعه رومی در آنتالیا

قلعه رومی در آنتالیا

قلعه رومی یکی دیگر از بناهای شهر آنتالیا است. این قلعه، یک برج استوانه ای شکل است که 14 متر، ارتفاع دارد، در قرن دوم میلادی ساخته شده و می توانید از آن نقطه، بندر را در دوردست تماشا کنید. هنوز به طور کامل مشخص نیست که از این قلعه چه استفاده هایی در گذشته می شده است، اما اکثر نظریات بر این مبنا هستند که قلعه رومی، مکانی بوده که به عنوان فانوس دریایی یا برج مراقبت عمل می کرده است.

اکنون اینجا، یکی از مکان های دیدنی آنتالیا، منطقه ای فوق العاده برای تماشای غروب خورشید و منظره پانوراما رو به بندر قدیمی و خیابان های شهر می باشد. می توانید بعد از دیدن از قلعه رومی، در اطراف، چرخی بزنید و در کافه ها نوشیدنی یا عصرانه میل کنید.

4-غار کاراین (Karain Cave)

غار کاراین در آنتالیا

غار کاراین در آنتالیا

یکی از دیدنی ترین مکان های آنتالیا مربوط به یک پدیده زمین شناسی است که مناظری شگرف را خلق نموده است! غار کاراین، مکانی است که در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در نزدیکی Dösemalti واقع شده و عقیده بر این است که این غار در گذشته، محل زندگی انسان های ماقبل تاریخ بوده است! یافته هایی نیز از دوران میانی سنگی و پارینه سنگی هم از این محل به دست آمده است. غارهای عریض و طاق‌دار در اینجا، فرصت خوبی برای غارنوردی است.

با رزرو تور آنتالیا می توانید از این مکان شگفت انگیز دیدن کنید و تجربه ای هیجان آور را برای خود رقم بزنید!

5-بنای تاریخی آسپندوس (Aspendos)

بنای تاریخی آسپندوس

بنای تاریخی آسپندوس

نمی توانیم از مکان های دیدنی آنتالیا صحبت کنیم، اما نامی از بنای تاریخی آسپندوس به میان نیاوریم! درست است؛ آسپندوس، یک مکان تاریخی است که قبلاً به عنوان محل برگزاری تئاتر استفاده می شده و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود.

دوران شکوه و عظمت بنای آسپندوس، قرن های دوم و سوم میلادی بوده است؛ اما امروزه فقط خرابه هایی از آن باقی مانده اما هنوز هم تماشایی است! چند آبشار هم در نزدیکی این بنا وجود دارد که می توانید حین گردش، آنجا را هم تماشا کنید.

6-ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا یکی از شاهکارهای طبیعت، مکانی است که به خاطر وجود هتل های لاکچری و تفریحات مهیج آبی و دریایی، معروف است. اکثر مسافران آنتالیا، منطقه لارا را به خاطر مناظر دیدنی ساحل انتخاب می کنند.

بهترین هتل های آنتالیا در کنار این ساحل واقع شده است. می توانید در ساحل از نور خورشید استفاده کنید، جت اسکی سوار شوید، موج سواری کنید، نوشیدنی خنک در کافه سفارش دهید و از بازارها دیدن کنید. این ساحل در فصل تابستان بسیار شلوغ است.

7-موزه آنتالیا (Antalya Museum)

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا

اگر به تاریخ کلاسیک ترکیه علاقه مند هستید، بازدید از موزه آنتالیا را از دست ندهید. اینجا یکی از معروف ترین مکان های دیدنی آنتالیا بوده و آثار منحصر به فردی را به نمایش می گذارد؛ آثاری از دوران بیزانس و عصر برنز، مجسمه های زیبا و نمایی از شهرهای تاریخی روم باستان، همگی در این موزه وجود دارند.

8-مناره ییولی (Yivli Minare)

مناره ییولی (Yivli Minare)

مناره ییولی (Yivli Minare)

یکی دیگر از مکان های دیدنی آنتالیا، مناره ییولی نام دارد. این بنا توسط سلطان سلجوقی ( سال 1219 تا 1236 ) ساخته شده است. پایه این مناره، مربعی شکل بوده و هنوز هم از فاصله دور، قابل دیدن است. این بنا متعلق به قرن 14 بوده و در نزدیکی شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد.

9- پارک ملی کوپرولو کانیون (Köprülü Canyon National Park)

Köprülü Canyon National Park

Köprülü Canyon National Park

پارک ملی کوپرولو کانیون، در 90 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا، برای طرفداران و علاقه مندان به قایق سواری های هیجان انگیز (رفتینگ)، یک گزینه محبوب است. در این مکان می توانید جریان آب رودخانه با رنگ سبز مایل به آبی را تماشا کنید که از میان صخره های بلند و تخته سنگ ها می گذرد! بیشتر مردم از آنتالیا برای یک تور رفتینگ نیم روزه به اینجا می روند.

10-شهر باستانی پِرگه (Ancient City of Perge)

شهر باستانی پِرگه (Ancient City of Perge)

شهر باستانی پِرگه (Ancient City of Perge)

شهر باستانی پرگه در آنتالیا یکی از زیباترین مکان های تاریخی است و شامل یک استادیوم وسیع، معابد نیمه ویران شده و با ستون های عظیم و افراشته است! اینجا یک بنای باشکوه را از نزدیک می بینید که چشمان شما را به خود خیره می سازد.

شهر باستانی پرگه در حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی آنتالیا به شمار می رود. دسترسی به این مکان بسیار راحت است.

برای رزرو تورهای آنتالیا و اقامت در بهترین هتل های این شهر می توانید با آژانس مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید.