تور نوروزی، بهترین فرصت است تا بتوانید در کنار دوستان، آشنایان و خانواده خود، لحظات خاطره انگیز را داشته باشید. برای سفرهای نوروزی می توانید طبق سلیقه خود، از انواع تورهای داخلی یا تورهای خارجی در تیناسفر بهره مند شوید.

اگر شما هم با این سوال که چطور برای تور نوروزی آماده شویم؟ مواجه هستید با ما همراه باشید.

بدون شک، برای تمام ایرانیان، نوروز و تعطیلات نوروز از جایگاه خاصی برخوردار است چرا که اغلب آن ها خود را برای یک سفر و تفریح دلچسب آماده می کنند.

تعطیلات نوروزی سبب شده برای اغلب افراد، خصوصاً آن هایی که خسته از شغل های ادرای و شلوغی های شهر هستند فرصت مناسبی مهیا شود تا به مسافرت بروند.

به همین دلیل این تعطیلات و سفرهای نوروزی از جذاب ترین سفرهای ایرانیان به شمار می رود. این سفر باعث می شود شما خستگی یک ساله را از تن بیرون کنید.

البته سفرهای نوروزی به دو نوع تقسیم می شوند سفرهای شخصی و سفر از طریق تور نوروزی. از آنجایی که این تعطیلات 14 روزه می باشند و امکان دارد در این مدت، مسافرین با مشکلاتی مواجه شوند، لازم دانستیم که در این مطلب، به برخی از نکات و راهنمایی لازم در سفرهای نوروزی با تور را ارائه دهیم.

حال اگر شما هم از علاقه مندان تور نوروزی هستید و دائماً از خود می پرسید چطور برای تورهای نوروزی آماده شویم، می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تور نوروزی شیراز  + شرایط رزرو و هتل ها

راهنمای سفرهای نوروزی از طریق تور

همان طور که اشاره نمودیم در سفرهای نوروزی، بسیاری از گردشگران سفر با تور را انتخاب می کنند. چرا که در این روش، دیگر نیازی نیست که خود مسافرین برنامه ریزی کنند و تمام تدابیر لازم برای سفر به عهده مسئول تور است.

از طرفی، مسافرین هیچ نگرانی بابت چگونه رزرو کردن هتل یا تهیه بلیط و یا انتخاب محل اقامت مناسب ندارند. این ویژگی ها سبب شد که سفر نوروزی با تور یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد.

البته سفر با تورهای نوروزی، نیازمند توجه به برخی نکات است به همین دلیل، این سوال ذهن علاقه مندان به این نوع مسافرت را درگیر کرده است که چطور برای تورهای نوروزی آماده شویم؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

مناسب ترین زمان برای رزرو تور نوروزی چه زمانی است؟

تور نوروزی

تور نوروزی

اگر می خواهید بدانید چطور برای تور نوروزی آماده شوید، ابتدا باید زمان مناسب برای رزرو تورهای نوروزی را بدانید. عموماً بهترین زمان برای رزرو این تورها اوایل اسفندماه می باشد.

آژانس های مسافرتی از این زمان، برنامه های سفرهای نوروزی خود را ارائه می دهند. البته اگر قصد مسافرت های خارجی در نوروز دارید باید از اواسط بهمن ماه، اقدام به رزرو تور مورد نظر خود نمایید.

از آنجایی که مسافرت با تور در بین گردشگران بسیار رایج است و به شدت مورد استقبال قرار می گیرد، لذا فورا ظرفیت تورها تکمیل می شود؛ پس شما وقت آنچنانی برای تصمیم گیری بابت مقصد و مدت زمان سفر خود ندارید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا که آژانس های مسافرتی انواع تورهای مسافرتی خود را ارائه دادند تور مد نظر خود را انتخاب کنید.

البته در زمان انتخاب تور نوروزی باید این نکته را بدانید ظرفیت تورهایی که در شب عید به مقصد می رسند نسبت به سایر تورها زودتر تکمیل می شود. تعداد مسافرینی که دوست دارند زمان تحویل سال در مسیر نباشند کم نیست به همین دلیل ظرفیت اینگونه تورها سریعا تکمیل می شود.

البته گروهی از مسافرین هم هستند که دوست دارند لحظه تحویل سال در منزل خود باشند و پس از تحویل سال، سفر خود را شروع کنند. عموماً این افراد یا هفته اول و یا هفته دوم را برای زمان سفر خود انتخاب می کنند.

هدف از اشاره این نکته این است، اگر شما علاقه دارید قبل از تحویل سال، در شهر مد نظر باشید بهتر است در اوایل اسفند اقدام به رزرو تور خود نمایید؛ اما اگر فرقی نمی کند و می خواهید در طول تعطیلات به سفر بروید، تا هفته سوم اسفند هم زمان دارید تور مورد نظرتان را رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: پکیج تور کیش + شرایط رزرو تور

از چه آژانس هایی در تور نوروزی استفاده کنیم؟

یکی دیگر از نکات در پاسخ به سوال “چطور برای تور نوروزی آماده شویم“، توجه به آژانس مورد نظر است. همان طور که اشاره نمودیم امکان دارد در طول سفرهای نوروزی با تور، مشکلات متعددی اتفاق بیفتد. مثلاً وسیله نقلیه حمل مسافران، بیش از حد شلوغ باشد یا ظرفیت هتل ها تکمیل باشد و بسیاری دیگر از مشکلات این چنینی.

به همین دلیل انتخاب آژانس برای سفر با تور، بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا سعی کنید معتبرترین آژانس را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کنید که تعهد کامل نسبت به مشتریان خود دارند.

قیمت تور نوروزی چقدر است؟

تور نوروزی

تور نوروزی

بدون شک، یکی از مهم ترین معیارها برای هر مسافر و مسافرتی، قیمت سفر و هزینه تور می باشد. نکته ای که در مورد قیمت تور نوروزی باید بدانید این است که به هیچ وجه هزینه تورهای نوروزی را با غیر نوروزی مقایسه نکنید. چرا که هر ساله قیمت تورهای نوروزی حدود 50 تا 100 درصد افزایش می یابد.

می توانید جدیدترین قیمت های تورهای نوروزی برای شهرهای مختلف را از آژانس مسافرتی تیناسفر استعلام بگیرید.

این افزایش قیمت به خاطر تفاوت های عرضه و تقاضا است. به طور کلی در ایام نوروز، تمام هزینه ها اعم از هزینه بلیط، هزینه محل اقامت، بلیط، خوراک و غذا و .. افزایش می یابند. طبیعتاً این افزایش هزینه ها بر هزینه تور نیز تاثیر می گذارند.

سفرهای نوروزی با تور لحظه آخری

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همواره در دقیقه 90 تصمیم گیری های نهایی خود را انجام می دهید، مطمئناً به تور لحظه آخری نوروز و اینکه چطور برای تور نوروزی آماده شویم، فکر کرده اید.

البته که ما این نوع انتخاب تور و سفر نوروزی را پیشنهاد نمی کنیم، ولی نمی توان گفت که این چنین تورهایی وجود ندارند. در واقع بسیاری از تورها هستند که تا لحظه آخر، ظرفیتشان تکمیل نمی شود.

به همین دلیل آژانس های مسافرتی تا آخرین لحظه منتظر مسافر می مانند تا این ظرفیت را تکمیل کنند. حتی بسیاری از آژانس های مسافرتی برای اینکه افراد را علاقه مند این سفر و تور کنند هزینه های استثنایی و بسیار کم، برای تور مربوطه اعلام می کنند.