یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار، ساحل صخره ای آن است. وقتی صحبت از ساحل دریا به میان می آید ناخودآگاه ذهن ما به سمت یک منطقه پست و هموار، پوشیده شده با شن های سفید یا ماسه ای خاکستری تمایل پیدا می کند؛ اما در ساحل صخره ای چابهار وضعیت کمی متفاوت است!

سفر به چابهار می تواند این فرصت را برایتان فراهم کند که خودتان رهسپار این سرزمین شوید و ساحل صخره ای را از نزدیک تماشا کنید. در لا به لای هجوم امواج که به صخره های سنگی برخورد می‌کنند، آرامش خاصی نهفته است! به دوردست ها خیره می شوید، در حالی که روی صخره‌های سنگی زمخت و خشن ایستاده‌اید! یک حس ناب از طبیعت دریا را در این مکان تجربه خواهید کرد!

به دلیل اینکه تقاضا برای رزرو تور چابهار و تماشای جاذبه های گردشگری طبیعی این منطقه روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، آژانس‌های گردشگری ترتیبی داده اند تا در هر هفته، تورهای خوبی با امکانات کامل برگزار شود. تور هوایی چابهار از شهرهای مختلف در دسترس است. کافیست شما برنامه سفرتان را مشخص کنید. انجام تمام کارهای مقدمات سفر را به آژانس تیناسفر بسپارید.

وقتی به چابهار سفر می کنید، سرزمینی پر از جذابیت و هیجان پیش روی شما قرار دارد! زیبایی های چابهار به اندازه ای خیره کننده است که اگر یک روز کامل برای هر مکان دیدنی اختصاص دهید باز هم کم است!

با ما همراه باشید. می خواهیم درباره ساحل صخره ای چابهار صحبت کنیم و این پدیده زمین شناسی را دقیق تر معرفی نماییم.

بیشتر بخوانید: رودخانه باهوکلات چابهار؛ میراثی ماندگار در سرزمین جنوب شرقی

موقعیت مکانی ساحل صخره ای چابهار کجاست؟

در مسیر جاده چابهار- رمین، در راستای خیابان کارگر حرکت می کنید تا به مجموعه تفریحی ساحل صخره ای چابهار برسید. این جاذبه دیدنی در چابهار به اندازه‌ ای معروف و تماشایی است که مجموعه تفریحی گردشگری در این منطقه ساخته شده است تا خدمات بهتری به مسافران بدهد.

کارهای زیادی می توانید در در این ساحل زیبا انجام دهید و از تفریحات ساحلی و دریایی لذت ببرید. این ساحل گاهی آنچنان مجذوب کننده است که شما را در آب های دریایی غرق خواهد کرد. نباید وارد آب دریا بشوید، چرا که موج های این قسمت، خروشان و مرتفع هستند. گاهی ارتفاع موج ها در قسمت های سخت های به ۱۵ متر می رسد. پیشنهاد می کنیم به ساحل صخره ای چابهار بروید، روی یک صخره بنشینید و منظره ای از شاهکار طبیعت را تماشا کنید.

ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های چابهار را رزرو کنید

سرگرمی ها و تفریحات که می توانید در ساحل صخره ای چابهار از آنها لذت ببرید

ساحل زیبای صخره ای در چابهار، گرمای خاصی دارد، دلنشین است و منظره‌ای تماشایی به نمایش می گذارد؛ اما به همان اندازه می تواند خشن و خطرناک باشد! هرگز نباید در آب های خروشان و در میانه موج ها شنا کنید! در عوض، سرگرمی ها و تفریحات دیگری وجود دارد که از انجام آنها می توانید لذت ببرید.

قدم زدن روی شن های قرمز ساحل، دوچرخه سواری در ساحل، تماشای زندگی لاک پشت های دریایی و پرواز پرندگان بر فراز موج ها، حس حال وصف ناپذیری را در شما ایجاد خواهند کرد!

علاقه مندان به سوژه های عکاسی از طبیعت، یا نقاشی منظره می توانند در ساحل صخره ای، بهترین گزینه ها را پیدا کنند. دوربین عکاسی خود را همراه ببرید و از برخورد موج های سهمگین به صخره های ساحل عکاسی کنید. چشم انداز دور دست دریا در این قسمت، مثال‌زدنی است. هر کدام از صخره های ساحل حرف هایی برای گفتن دارند! این سنگ های عظیم، پناهگاه خوبی برای موج های دریا هستند.

در محوطه گردشگری ساحل صخره ای چابهار، رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارد که مسافران می توانند از آنها استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم طعم ویژه غذاهای دریایی جنوب و خوراک های کبابی را در اینجا امتحان کنید. همانطور که در حال غذا خوردن هستید، صدای امواج آب و منظره پرواز پرندگان دریایی، خاطره های خوبی را برای شما رقم خواهد زد!

بیشتر بخوانید: بندر گواتر چابهار؛ مکانی که شما را مجذوب خود می کند

ساحل صخره ای چابهار از دیدگاه زمین شناسی

ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار

خالی از لطف نخواهد بود اگر درباره جوانب زمین شناسی ساحل صخره ای صحبت هایی داشته باشیم. در واقع این ساحل از ماسه های نرم و روان تشکیل شده است، اما صخره های عظیم و سخت در فاصله کمی از شن های ساحل قرار دارند و تا چند متری دریا نیز امتداد یافته اند. این سنگ ها بیشتر ساختار آهکی و گرانیتی دارند و بسیار محکم و مقاوم هستند.

در طول سال ها در اثر برخورد امواج دریا به صخره ها، فرسایش سنگ ها اتفاق افتاده است و آنها را به شکل های گوناگون با ابعاد مختلف تبدیل نموده است. البته شکل ظاهری این صخره ها در ابتدا اینگونه نبوده و ما پس از هزاران سال آنها را به این شکل مشاهده می کنیم.

در لا به لای صخره ها و روی سطح سنگ های غول پیکر، خزه ها رشد پیدا کرده‌اند. با تماشای این منظره تصور می کنید که رنگ صخره ها سبز است، اما در واقع چیزی که شما می بینید فرش سبزی از خزه های دریایی است. در این قسمت بادهای موسمی در تابستان با شدت زیاد به سمت ساحل می وزند. بادها امواج را خروشان تر می سازند، بنابراین در تابستان در برخی روزها شاهد هستید که ارتفاع موج به حداکثر مقدار خود می رسد.

یکی دیگر از جوانب مهم در ساحل صخره ای چابهار، وجود یک اکوسیستم جانوری متنوع و تماشایی است. در گوشه و کنار این ساحل در پایین صخره ها و در لا به لای تخته سنگ ها، گونه های جانوری از جمله خرچنگ و لاکپشت ها را می توانید به وضوح تماشا کنید. این ساحل صخره ای پناهگاه خوبی برای مرغان دریایی است. به علاوه می‌توانید ستاره دریایی را در عمق کم آب مشاهده کنید. صدف دریایی و حلزون دریایی نیز در این ساحل در قسمت های مختلف زندگی می کنند. برخی ماهی های ریز در اثر هجوم امواج در بین صخره ها به دام می افتند.

همانطور که مشاهده می کنید اینجا ارزش زیست محیطی دارد. پس اگر به چابهار سفر کردید حتماً در تمیز نگه داشتن این منطقه کوشا باشید. تماشای این جاذبه گردشگری رایگان است. کافیست به سمت منطقه گردشگری ساحل صخره‌ای برسید، آنجا قدم بزنید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

برای سفر به چابهار از طریق تور گردشگری اقدام کنید. کارشناسان تیناسفر همراه شما هستند تا از لحظات خود در این بندر جنوبی ایران لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق کارشناسان فروش اقدام کنید.