بهترین رستوران های شیراز کجاست؟ بدون شک این سوال یکی از رایج ترین سوالات گردشگرانی است که علاقه مند سفر به شیراز هستند. اگر شما هم اهل سفر و گشت و گذار هستید می دانید که خوردن خوراک های مخصوص و چشیدن غذاهای محلی در سفر نمی توان گذشت. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

تصور کنید شما به اصفهان سفر کرده اید، آیا ممکن است بدون چشیدن بریونی معروف اصفهان از این شهر خارج شوید؟ یا مثلاً به شمال سفر کرده اید؛ آیا می توان از غذاهای لذیذ این منطقه مثل باقالی قاتوق و ترش تره ی این منطقه بگذرید؟ قطعاً خیر!

شیراز نیز به مانند این شهرها است و خوش گذرانی در کافه ها و رستوران هایش یکی از جالب ترین بخش های سفر به آن است. در واقع، سفر به شیراز، تنها در بازدید از اماکن تاریخی و حافظیه و سعدیه اش خلاصه نمی شود.

این شهر نیز از غذاهای محلی متنوعی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به کلم‌ پلو، دمپختک و دوپیازه و همچنین انواع عرقیجات و شربت ها اشاره کرد.

حال اگر می خواهید خوشمزه ترین و باکیفیت ترین نوع این غذاها را بچشید باید بدانید بهترین رستوران های شیراز کجاست. در واقع همین موضوع سبب شده افرادی که به شیراز سفر کرده اند، خصوصاً شکم گردهای حرفه ای، به دنبال بهترین رستوران های این شهر باشند تا بتوانند این غذاها را میل کنند.

حال اگر شما هم‌ می خواهید بدانید بهترین رستوران های شیراز کجاست می توانید ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع تور شیراز + شرایط رزرو تور و قیمت ها

5 تا از باکیفیت ترین و بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

در واقع با توجه به توریستی بودن شهر شیراز و داشتن هزاران گردشگر داخلی و خارجی، طبیعی است که این شهر از رستوران های متنوعی برخوردار باشد. اما

ما در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین رستوران های شیراز از نظر مشتریان می پردازیم. رستوران هایی که در ادامه معرفی می شوند در بین مردم و گردشگران، محبوب تر هستند.

1-رستوران هفت خوان شیراز

گردشگرانی که می خواهند بدانند بهترین رستوران های شیراز کجاست، می توانند رستوران هفت خوان را انتخاب کنند. این رستوران در حوالی دروازه قرآن قرار دارد و همان طور که از نامش مشخص است، دارای هفت خوان مختلف است.

البته جای هیچ نوع نگرانی نیست. هفت خوان داشتن به معنای داشتن مراحل سخت برای رسیدن به غذای لذیذش نمی باشد، بلکه این رستوران، متشکل از ۷ رستوران است که در هر کدام از آن ها غذای خاصی سرو می شود.

نکته قابل توجه این است که نام همه این رستوران ها برگرفته از شاهنامه می باشد. این ۷ رستوران شامل موارد زیر هستند:

*رستوران فرود، در طبقه زیر همکف: در این رستوران، غذاهای سنتی همچون ته چین مرغ، ته چین گوشت و بادمجان، دیزی، چلودمی با مرغ، حلیم بادمجان، جوجه کباب و … ارائه می شود.

*رستوران سیندخت، طبقه همکف: در این رستوران نیز انواع غذاهای ایرانی سرو می شود اما منوی آن محدودتر از رستوران فرود است.

*فست فود بلیان، طبقه اول: انواع پیتزا، پاستا، نان و سالاد را سرو می کند.

*کافی شاپ زریر، طبقه اول: در این کافی شاپ هم ‌می توانید انواع نوشیدنی های گرم و سرد، کیک، بستنی و دسر را میل کنید.

*رستوران نوفل در طبقه دوم: در این رستوران انواع ماهی، ساندویچ،‌ پاستا و پیتزا و پنه و کباب سرو می شود.

*کافی شاپ گیسیا، طبقه دوم: منوی این رستوران به مانند رستوران بلیان است.

*رستوران گرسیوز، پشت بام: این رستوران انواع کباب، مرغ، شاورمای لبنانی و انواع برگرها را ارائه می دهد.

این بهترین رستوران های شیراز نه تنها از طراحی خاص خود برخودار هستند، بلکه هر کدام از آن ها غذای خاص خود اعم از غذاهای سنتی، فست فود و فرنگی را ارائه می دهد. این رستوران در بلوار قرآن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۶ تا از جاذبه های گردشگری شیراز

2-رستوران خانه سنتی پرهامی

بهترین رستوران های شیراز کجاست؟؛ بسیاری از گردشگران در جواب این سوال، به دنبال رستوران هایی هستند که در آن ها غذاهای خانگی سرو می شود. پس اگر می خواهید بعد از یک گشت و گذار دلچسب در شیراز، خستگی خود را در فضای خانگی به در کنید و غذاهای سنتی و خانگی میل کنید، حتما سری به این رستوران بزنید.

این رستوران در واقع یک خانه قدیمی است که با قدم گذاشتن در آن، گویی پا به تاریخ گذاشته اید. کلم پلو از معروف ترین غذاهای این رستوران است. این رستوران در خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان و در ضلع مقابل مسجد نصیرالملک واقع شده است.

3-مجموعه رستوران های باغ راز

این رستوران با اینکه از مرکز شهر دور است اما باز هم یکی از معروف ترین و محبوب ترین رستوران های شیراز است؛ به گونه ای که اگر از بومی های این‌ منطقه بپرسید، بهترین رستوران های شیراز کجاست، حتماً در بین رستوران ها نام این رستوران را هم به شما می گویند.

نکته قابل توجه در مورد این رستوران، داشتن دو منوی مجزا به نام های منوی بام و منوی باغ است. منوی باغ شامل غذاهای سنتی و منوی بام شامل غذای مدرن و فست فود است. این رستوران در شیراز، قصردشت و در بلوار شاهد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های شیراز برای اقامت

4-رستوران خوشا شیراز

غیر ممکن است که از شیرازی ها بپرسید بهترین رستوران های شیراز کجاست، و نام این رستوران را به زبان نیاورند. این رستوران یکی از کامل ترین رستوران های شیراز است؛ چرا که نه تنها از آشپزهای حرفه ای و کاربلد برخوردار است، بلکه از بهترین مواد اولیه استفاده می کنند تا باکیفیت ترین غذاها را به مشتریان ارائه دهند.

این رستوران دارای محیطی زیبا و شاد است. پس اگر به دنبال رستورانی با فضای دنج و زیبا، موسیقی آرام و گوشنواز، غذای باکیفیت، پرسنلی کاربلد و حرفه ای، سرویس دهی مرتب و منظم و … هستید، بهترین گزینه برای شما، رستوران خوشا شیراز است. این رستوران در بلوار صنایع و رو به‌ روی گلدشت حافظ قرار دارد.

5-رستوران عمارت فیل

این رستوران نیز از دیگر بهترین رستوران های شیراز است؛ و در واقع عمارتی کهن و اقامتگاهی سنتی می باشد. این عمارت، یادگاری از دوران زندیه است.

کیفیت غذاها، بهره گیری از سرﺁشپزهای حرفه ای، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و داشتن محیطی سنتی و نوستالژیک از مهم ترین ویژگی های این رستوران است. این رستوران در بازارچه ی فیل، خیابان فیل و در کوچه 11 قرار دارد.

همراه با آژانس تیناسفر، تورهای شیرازگردی را رزرو کنید و سری به بهترین رستوران های این شهر زیبا بزنید. قطعاً به شما خوش می گذرد و لحظات خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.