هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با نکات مهم برای سفر در ایام کرونا است. همان طور که می دانید حدود 2 سال است ویروسی جدید به نام کرونا در جهان، شیوع پیدا کرده است و سبب شده زندگی مردم دچار تغییر و تحولات زیادی شود. یکی از مهم ترین تاثیرات این ویروس بر روی مسافرت ها و لغو شدن انواع سفرها از سوی مردم بوده است.

از طرف دیگر، گشت و گذار و عشق به سفر و تفریح در ذات همه انسان ها است و کسی را نمی توان پیدا کرد که از سفر، متنفر باشد.

سفر به شهرهای مختلف و آشنا شدن با فرهنگ های متنوع یکی از جالب ترین تجربه های زندگی است. اما شیوع این ویروس سبب شد برای مدتی، مردم از این لذت و تجربه شیرین محروم شوند.

البته در حال حاضر، زمان زیادی از گذشت این ویروس همه گیر در سطح جهان، گذشته است و مردم دیگر یاد گرفته اند چگونه در کنار آن زندگی کنند و واکسیناسیون سراسری نیز به مردم کمک نمود تا با رعایت نکات بهداشتی، بتوانند تقریباً مثل گذشته ها به زندگی عادی خود برگردند.

سفر کردن نیز یکی از بخش های مهم زندگی است. به همین دلیل صنعت گردشگری کشور ما به مانند بسیاری از کشورهای جهان تصمیم گرفت فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کند.

اما بدون شک، یکی از مهم ترین سوالاتی که برای همه افراد به وجود می ﺁید این است که چگونه می توان به سفر رفت و از مبتلا شدن به کرونا جلوگیری کرد؟

این سوال مهم سبب شد که ما موضوع این مطلب خود را به بررسی نکات مهم برای سفر در ایام کرونا اختصاص دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مزینه با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به همدان

هنگام سفر در ایام کرونا، این نکات را در نظر بگیرید

نکات مهم برای سفر در ایام کرونا

نکات مهم برای سفر در ایام کرونا

1-سفر کردن با همسفران آشنا

یکی از نکات مهم برای سفر در ایام کرونا و در واقع پیشنهاداتی که می توانیم به شما ارائه دهیم این است اگر قصد سفر، خصوصاً سفرهای دسته جمعی در ایام کرونا را دارید، سعی کنید همسفرانی انتخاب کنید که از یک خانواده هستند.

سپس می توانید همگی تست pcr را انجام دهید تا از سلامت همه همسفران مطمئن شوید. همان طور که می دانید کافی است یک نفر، بیمار یا ناقل این بیماری باشد بدون شک، کل همسفران به این ویروس مبتلا می شوند.

همچنین از آنجایی که این ویروس برای کودکان، زنان باردار و افراد مسن به شدت خطرناک است، اگر چنین افرادی در همسفران خود دارید حتماً وضعیت سلامتی آن ها را چک کنید.

2-نرفتن به شهرهای قرمز کرونایی

از دیگر نکات مهم برای سفر در ایام کرونا، نرفتن به شهرهای قرمز کرونایی است. مطمئناً شما هم می دانید که وضعیت کرونا در تمام ایران به یک صورت نیست و برخی از شهرها در وضعیت قرمز و برخی در وضعیت زرد قرار دارند.

به همین دلیل یکی دیگر نکات مهم برای سفر در ایام کرونایی این است که حتماً وضعیت شهرهای ایران را پیگیری کنید و آگاه باشید که در کدام شهرها محدودیت کرونایی وجود دارد. شاید در بین مسیر، وضعیت شهری قرمز بود. در این صورت شما مجبور می شوید برگردید.

3-توجه کردن به رستوران و غذا در طول سفر

یکی دیگر از نکاتی که در زمان سفر در دوران کرونا باید به آن دقت کنید، نوع غذا و تغذیه است. همانطور که می دانید ویروس کرونا در بدن هایی که از سیستم دفاعی قوی برخوردارند، ضعیف تر ظاهر می شود و به سرعت هم معالجه می شود.

از آنجایی که در سفر به دلیل تغییرات آب و هوایی، افراد از نظر جسمی خسته هستند، سطح ایمنی آن ها پایین می ﺁید به همین دلیل باید در طول سفر باید تغذیه مناسب داشته باشید تا سطح ایمنی شما افزایش یابد.

بهترین راهکار در این مواقع این است که غذاها را خودتان درست و در ظرف های شخصی بریزید و میل کنید. البته شما می توانید از غذاهای بسته بندی، کنسروی و یا غذاهای خشکی در تهیه آن از دست استفاده نشده است استفاده کنید.

اما اگر علاقه دارید غذای رستورانی بخورید، بهتر از رستوران های هتل و یا آن هایی که نزدیک محل اقامت شما هستند استفاده کنید.

حتی الامکان برای غذا خوردن به رستوران های دورافتاده و خارج شهر نروید. همچنین در صورتی که به رستورانی برای غذا خوردن رفتید بهتر است از قاشق و چنگال و بطری آب شخصی خود استفاده کنید.

با شیوع این ویروس، اغلب هتل ها خدمات جدیدی به سایر خدمات و سرویس دهی خود اضافه کردند و آن، روم سرویس و یا ارائه غذا و نوشیدنی در داخل اتاق است. هتل ها با ارائه چنین خدماتی به مسافران کمک می کنند کمتر از محل اقامت خود خارج شوند.

همچنین اگر می خواهید رفت و آمد کمتری به خارج از هتل داشته باشید می توانید قبل از ورود به هتل، مایحتاج خود مثل انواع غذاهای بسته بندی و بطری های آب معدنی را فراهم کنید.

نکته مهم دیگر در رابطه با غذا خوردن در این دوره این است که سعی کنید غذاهای جدیدی که قبلاً نخورده اید را تست نکنید. خصوصاً اگر این غذاها از نوع دریایی و دامی باشند. خوردن چنین غذاهایی ممکن است سیستم دفاعی بدنتان را ضعیف کنند.

بیشتر بخوانید: جنگل های ارسباران تبریز و سفری به دل طبیعت

4-پروتکل های بهداشتی محل اسکان خود را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر در ایام کرونا، یافتن هتل یا سوئیت یا ویلایی تمیز و ضدعفونی شده است. این گزینه در دوران قبل از کرونا نیز مهم بود اما اهمیتش در این دوره بیشتر شده است. در این راستا بهتر است از اقامت در مکان های بدون مجوز خودداری کنید.

5-لوازم ضروری دوران کرونا را به همراه داشته باشید

از دیگر نکات مهم برای سفر در ایام کرونا این است که ابتدا چمدان خود را با وسایل ضروری دوران کرونا یعنی ژل شستشو، الکل، دستکش، ماسک و … پر کنید.

همان طور که می دانید بهداشت فردی، مهم ترین راه مقابله با این ویروس است پس در سفر خود از رعایت این بهداشت، غافل نشوید. در هیچ کجا از سفرتان، قبل از شستن دست ها، غذا نخورید. فاصله خود با دیگران را حفظ کنید.

به جای پول نقد، از کارت بانکی استفاده کنید. از ماسک های استاندارد استفاده کنید. اگر کمی احساس ضعف و خستگی می کنید سفر خود را کنسل کنید.

بسیاری از هتل ها در ابتدای ورود، دمای بدنتان را چک می کنند اگر دمای بدنتان بالا باشد اجازه ورود به شما داده نمی شود؛ پس اگر احتمال می دهید از این مرحله عبور نمی کنید سفرتان را لغو کنید. وسایل نقلیه عمومی و تفریحی در معرض آلودگی هستند، لذا حتی الامکان از آن ها استفاده نکنید.