هتل های معروف استانبول، بهترین مکان برای اقامتی دلنشین و رویایی در این شهر پرطرفدار ترکیه هستند. استانبول یکی از شهرهای محبوب است که پیشینه تاریخی غنی دارد. استانبول، تنها شهر روی کره زمین است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و تنگه باریکی به نام تنگه بسفر در بین آن دیده می شود.

این شهر، پایتخت سه امپراتوری بزرگ در دوران مختلف تاریخ بوده است؛ سرگذشت امپراطوری های روم، بیزانس و عثمانی برای بیشتر از ۱۶۰۰ سال در این سرزمین این رقم خورده است، و بیشتر از ۱۲۰ امپراطور و سلطان بر این شهر حکومت می کردند.

امروزه شهر استانبول، مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه به شمار می رود. بسیاری از مسجدهای مشهور در جهان، کاخ های باشکوه، موزه های نفیس، رستوران های رنگارنگ و مراکز خرید در استانبول بین گردشگران و توریست ها محبوب هستند.

در این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ تا از بهترین و معروف ترین هتل های استانبول آشنا کنیم جایی که می ‌توانید اقامتی خاطره انگیز داشته باشید و همراه خود و خانواده تان از تمام مکان های دیدنی شهر لذت ببرید.

اگر می خواهید یکی از هتل های معروف استانبول را رزرو کنید، حتماً با تور استانبول سفری داشته باشید تا تمام مقدمات کار برایتان ترتیب داده شود

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد مسجد ایاصوفیه استانبول

8 تا از بهترین و معروف ترین هتل های استانبول که می توانید رزرو کنید

 1-هتل دبلیو استانبول (W Istanbul)

هتل W Istanbul

هتل W Istanbul

 

هتل W Istanbul که ترکیبی افتخارآمیز از معماری مدرن و تاریخی است، برجی پر زرق و برق در میان گنبدها و مناره‌های طلاکاری شده، محسوب می شود و در مرکز خانه تاریخی Akaretler Row House، محله‌ای مجلل مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها، و گالری‌های طراحی و هنری، واقع شده است.

140 اتاق و سوئیت در این هتل، با طراحی ترکیه ای وجود دارد که اخیراً بازسازی شده و جلوه ای از تاریخ معاصر را نشان می دهد. نمای این اتاق ها شامل سنگ مرمر و نورپردازی های ویژه و تماشایی است. اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل، دارای باغ، تراس بوده و با تلویزیون‌های مجهز، وسایل لوکس و شیک تزیین شده‌اند.

 

2- هتل Sumahan on the Water

هتل Sumahan on the Water

هتل Sumahan on the Water

 

هتل بوتیک Sumahan on the Water در Çengelköy، در ساحل بسفر در سمت آسیایی شهر استانبول واقع شده است. این هتل 5 ستاره، یک کارخانه تقطیر بوده که متعلق به دوران عثمانی در قرن نوزدهم است اما امروزه بازسازی شده است. اینجا یک هتل لوکس کوچک است که طراحی با کیفیت را با خدمات ویژه هتلداری در یک محیط تاریخی، ادغام می کند. اقامت در این هتل، که یک گنجینه معماری معاصر به شمار می رود، دروازه ای برای ورود به فرهنگ ترکیه است.

 

3- هتل چهار فصل استانبول در سلطان احمد (FOUR SEASONS HOTEL ISTANBUL AT SULTANAHMET)

هتل چهار فصل استانبول

هتل چهار فصل استانبول

 

در شهری باستانی که توسط آب‌های خروشان، دریای مرمره و بسفر محصور شده است، هتل چهار فصل استانبول در سلطان احمد، با قدمت صد ساله، قرار دارد. موقعیت عالی این هتل این فرصت را فرآهم ساخته که تنها چند قدم با مهم‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول در شهر قدیمی، یعنی سنت سوفیا قرن ششم، کاخ توپکاپی، قرن پانزدهم و مسجد آبی قرن هفدهم، فاصله داشته باشید. تمامی اتاق ها و سوئیت های این هتل، در حالی که فرهنگ غنی ترکیه را با کاشی ها، عتیقه های عثمانی، ملیله ها و فرش های زیبا، در بر گرفته اند، مکانی مناسب برای اقامت شما هستند.

 

4- هتل SHANGRI-LA BOSPHORUS

هتل SHANGRI-LA BOSPHORUS

هتل SHANGRI-LA BOSPHORUS

 

SHANGRI-LA BOSPHORUS ، یکی از هتل های معروف استانبول در منطقه مالی و تفریحی بشیکتاش، بین کاخ دولما باغچه و موزه دریایی، موقعیت ایده آلی دارد و مناظری خیره کننده از تنگه بسفر را ارائه می دهد. تمامی 186 اتاق و سوئیت این هتل، دو رستوران و یک کافه، ترکیبی عالی از عناصر را به نمایش می گذارند که از مفاهیم آسیایی و لوکس ترکی، الهام گرفته شده اند. همه اتاق ها، دارای دسترسی رایگان به اینترنت پرسرعت هستند و بسیاری از آنها مناظر بی بدیل از شهر و تنگه بسفر را ارائه می دهند.

 

5- خانه سوهو استانبول (SOHO HOUSE ISTANBUL)

خانه سوهو استانبول (SOHO HOUSE ISTANBUL)

خانه سوهو استانبول (SOHO HOUSE ISTANBUL)

 

در سال 1873، ایگنازیو کورپی (Ignazio Corpi )، یک کشتی‌ساز قدرتمند جنوایی در محله اروپایی قسطنطنیه، خانه‌ای را به نام خانواده‌اش ساخت. پس از مرگ ایگانزیو، از این مکان به عنوان سفارت و اقامتگاه ایالات متحده و سپس سرکنسولگری ایالات متحده از سال 1937 تا 2003 استفاده می شد.

در سال 2014، برای خانه سوهو، مرمت های گسترده ای در Palazzo آغاز شد و آن را به شکوه سابق خود بازگرداند. این ساختمان در حال حاضر به عنوان یک باشگاه خصوصی و یک هتل 87 اتاقه عمل می کند، با وسایلی که بسیاری صنعتگران محلی، آنها را ساخته اند؛ این طراحی، نمایانگر سبک های شرقی و غربی است. بازدید از استخر خیره کننده روی پشت بام را در این هتل استانبول فراموش نکنید!

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد مسجد سلطان احمد استانبول

 

6-هتل یا کاخ چیراقان ( CIRAGAN PALACE KEMPINSKI ISTANBUL)

هتل یا کاخ چیراقان ( CIRAGAN PALACE KEMPINSKI ISTANBUL)

هتل یا کاخ چیراقان ( CIRAGAN PALACE KEMPINSKI ISTANBUL)

 

خانواده‌های سلطنتی که در کاخ چیراغان اقامت دارند، به سنت دیرینه خود ادامه می ‌دهند: در گذشته، این ملک باشکوه در سمت اروپایی بسفر، محل سکونت پادشاهان بود. وقتی در این هتل لوکس، یکی از هتل های معروف استانبول، اقامت داشته باشید، احساس زندگی سلطنتی در سوئیت‌های قصر، که سقف‌های طاق بلند، عتیقه ‌های و منسوجات زیبا، و مجلل دوران عثمانی ‌ها را تداعی می‌کند، تجربه خواهید کرد.

در رستوران و غذاخوری های این کاخ سلطنتی می توانید طعم ویژه غذاهای کلاسیک ترکی و بهترین غذاهای استانبول را امتحان کنید. رستوران‌ها و بسیاری از اتاق‌ها چشم‌انداز وسیعی از این شهر ترکیه دارند و نمای آن در سرتاسر تنگه، به ​​سمت آسیا کشیده شده‌اند.

 

7- هتل ماکا پالاس (PARK HYATT ISTANBUL – MACKA PALAS)

هتل ماکا پالاس (PARK HYATT ISTANBUL – MACKA PALAS)

هتل ماکا پالاس (PARK HYATT ISTANBUL – MACKA PALAS)

 

مجموعه لوکس، هتل پنج ستاره Park Hyatt Istanbul Maçka Palas، یکی از هتل های معروف استانبول است. این هتل، ظرافت را با ویژگی های متمایز و معماری تاریخی، با طراحی داخلی نوآورانه، ترکیب می کند.

این هتل پنج ستاره، یکی از هتل های معروف استانبول در مرکز شهر، دارای 90 اتاق و سوئیت مجلل با بهترین امکانات است که الگوها و نمادهای سنتی ترکی را نشان می دهد. این هتل در فاصله چند قدمی بسیاری از جاهای دیدنی و تاریخی، خانه‌های مد، و همچنین کافه ها و رستوران‌های بسیار شیک قرار دارد؛ همین ویژگی، آن را به مکانی ایده‌آل برای مسافران تور استانبول تبدیل می کند.

 

8- هتل رافلِز استانبول (RAFFLES ISTANBUL)

هتل رافلِز استانبول (RAFFLES ISTANBUL)

هتل رافلِز استانبول (RAFFLES ISTANBUL)

 

هتل رافلز استانبول، یکی از هتل های معروف استانبول است. 132 اتاق و 49 سوئیت در این هتل لوکس به هشت دسته تقسیم می شوند؛ از اتاق های مجهز و بزرگ گرفته تا سوئیت های کوچک، همگی مجهز هستند. هر فضا در این هتل، دارای مناظر وسیع و پانوراما از سراسر شهر، فضای داخلی دلباز و خدمات هتلداری پیشرفته است. می‌توانید در کنار استخر سرپوشیده و باشکوه، استراحت کنید و در دو رستوران خاص آن، دو کافی شاپ و سالن استراحت، و یک قنادی، از غذاهای خوش ‌طعم لذت ببرید. این هتل، واقعا دراماتیک است، پس برای سفرهای دو نفره، پیشنهاد عالی محسوب می شود.

برای سفر به استانبول و رزرو بهترین هتل ها می توانید تورهای استانبول را از آژانس تیناسفر دریافت نمایید.