اگر علاقه دارید در طول تعطیلات خود در آنتالیا، تمام روز را در زیر نور آفتاب بگذرانید، مطمئن هستیم که فرزندان شما هم دلشان می خواهد تعطیلات متفاوتی را با سرگرمی و ماجراجویی بیشتر سپری کنند.

کاملاً طبیعی است! بچه ها خیلی زود خسته می شوند و احتمالاً مایل هستند مکان هایی را تجربه و کشف کنند که در محل زندگی خود، آنها را ندیده اند. بسیار خوب! آنتالیا مکان مناسبی است برای آنچه کودکان می‌خواهند: یعنی سراسر، سرگرمی و هیجان!

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به آنتالیا هستید، و می خواهید به فرزندانتان هم خوش بگذرد، ما در اینجا برخی از جاهای دیدنی و تفریحات مناسب در این شهر ترکیه را برایتان فهرست کرده ایم. برای گردشگری روزانه خود در آنتالیا می توانید بر این لیست، نگاهی بیاندازید.

بیشتر بخوانید: مهمترین مراکز خرید استانبول

کودکان از بازدید و تفریحات این مکان های دیدنی آنتالیا، لذت می برند!

1- سوار شدن بر قایق دزدان دریایی

جاهای دیدنی در آنتالیا مخصوص کودکان

جاهای دیدنی در آنتالیا مخصوص کودکان

آلانیا و المپوس، که قبلاً Phaselis نامیده می شدند، دو بندر معروف دزدان دریایی در دوران باستان بودند. پومپه (Pompey)، دشمن جولیوس سزار در جنگ داخلی روم، سرانجام دزدان دریایی کیلیکیان کوراکسیون (the Cilician pirates of Korakesion)، که آلانیای امروزی است، را شکست داد و این منطقه را با امپراتوری روم ادغام کرد. دزدان دریایی کیلیکی، بسیار خوب سازماندهی شده بودند و دزدی های دریایی خود را روی کشتی هایی انجام می دادند که می توان آن را تقریباً لوکس توصیف کرد.

به یاد آن ایام قدیم، امروزه در آلانیا و بندر کمر (Kemer)، سفرهایی با قایق های طراحی شده به سبک دزدان دریایی برگزار می شود. اکثر کودکان آرزو داشته اند که یک دزد دریایی واقعی باشند!! سوار شدن بر این قایق می تواند یک تجربه واقعی ماجراجویانه را به آنها بدهد!!!

2- The Land of Legends Theme Park

جاهای دیدنی در آنتالیا مخصوص کودکان

جاهای دیدنی در آنتالیا مخصوص کودکان

پارک و مرکز تفریحی The Land of Legends قطعاً یکی از شگفت انگیزترین مکان های آنتالیا است که می توانید فرزندان خود را به آنجا ببرید. این مجموعه تفریحی در Belek، 35 کیلومتری آنتالیا کالیچی واقع شده است.

پس از ورود به پارک، مثل این است که به دنیای افسانه ها رفته اید و این مفهوم در همه امکانات دیده می شود. بی دلیل نیست که این اقامتگاه را “دیزنی لند آنتالیا” می نامند!

در این پارک آبی بزرگ، در مجموع 55 سرسره آبی وجود دارد. یک پارک ماجراجویانه که همه کودکان و حتی بزرگسالان را با هیجان های زیاد، به خود جذب می‌کند. به هر کجا که نگاه کنید، شخصیت‌های افسانه‌ای دیده می شوند؛ مخصوصاً در نمایش های شبانه با نور و لیزر، جلوه های تماشایی دارد!

3- Dino Park، Göynük / پارک دایناسورها

پارک دایناسورها در آنتالیا

پارک دایناسورها در آنتالیا

یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا که کودکان بسیار آن را دوست دارند، پارک دایناسورها است. دایناسورها همیشه مردم را مجذوب خود کرده‌اند. وقتی از دایناسورها صحبت می شود، برق خاصی در چشم همه کودکان می‌درخشد!

در “پارک دینو” در Göynük که مساحتی بالغ بر 30000 متر مربع را در بر می گیرد، نمونه هایی از حیوانات غول پیکر در جنگل های کاج، پنهان شده است. این ماکت ها واقعی هستند، حرکت می کنند، و همچنین صداهای دایناسور را تولید می کنند. کودکان می توانند آنها را لمس کنند و در عین حال تصوری از اندازه عظیم این موجودات منقرض شده به دست آورند.

در تونل وحشت Deepfear، بازدیدکنندگان، نوع خاصی از هیجان را تجربه می کنند. در اینجا، شما به یک سفر ترسناک دعوت می شوید! جلوه های نور، تصاویر شبح واره، و علاوه بر این، یک سینمای 7 بعدی، یک دیوار کوهنوردی، استخر و یک ترامپولین نیز در این پارک وجود دارد.

4- سافاری چالش برانگیز با جیپ

سافاری در آنتالیا

سافاری در آنتالیا

سوار شدن بر جیپ سافاری در کوه های توروس در آنتالیا در ترکیه، یک تفریح ماجراجویانه محسوب می شود که مورد علاقه بچه ها و بزرگترها قرار دارد. جیپ سافاری، یکی از محبوب ترین تورهای آنتالیا است.

در این تورها، می توانید تمام روز در کوه های توروس، گشت و گذار کنید و از تعطیلات ساحلی و حمام آفتاب لذت ببرید. در استان آنتالیا این گشت و گذارها در همه جا برگزار می شود. وقتی در بهترین هتل های آنتالیا اقامت داشته باشید، این تورها جزو برنامه های تور گردشگری روزانه برای مهمانان هستند. با یک گروه کوچک، سوار یک جیپ روباز، به سمت کوه رهسپار می شوید.

وسیله نقلیه به آرامی از طریق جاده های باریک و غبارآلود، بین جنگل های کاج حرکت می کند؛ جایی که برخی از دهکده های کوچک پنهان را می توان در رشته کوه مشاهده کرد. جیپ سافاری، شما را تا ارتفاع 900 متری از سطح دریا بالا می برد. وقتی از بستر رودخانه رد می شوید، به خصوص بچه ها از یک «جنگ آبی» بین جیپ ها لذت می برند! ناهار در تورهای سافاری، در مزرعه پرورش ماهی قزل آلا سرو می شود. بسته به نوع تور، استراحت های کوتاهی نیز برای شنا وجود دارد.

5- آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است. در مجموع 64 تانک و 40 آکواریوم اختصاصی در اینجا وجود دارد و می توانید حدود 5000 ماهی و موجود زیر آب را تماشا کنید. آکواریوم آنتالیا، بزرگترین آکواریوم تونلی جهان، یک تونل به طول 131 متر و عرض 3 متر است که از زیر مخازن می گذرد و احساس می کنید که با کوسه ها شنا می کنید! اینجا مورد علاقه همه کودکان قرار دارد و تفریح و تجربه خوبی از سفر به آنتالیا برای آنها است. در پارک حیات وحش مجاور شما می توانید حشرات، مارها و خزندگان بزرگ را نیز ببینید.

6- پارک Aktur

پارک Aktur

پارک Aktur

این شهربازی در قلب آنتالیا روبروی مرکز خرید میگروس، چشمان کودکان را به خود خیره می سازد! بیش از 30 دستگاه بازی هیجان انگیز در این شهربازی وجود دارد تا از آنها لذت ببرید.

علاوه بر ترن هوایی های مختلف و دیگر وسایل سواری، بزرگترین چرخ و فلک در ترکیه و دومین چرخ و فلک بزرگ اروپا، با 90 متر ارتفاع، در این پارک وجود دارد. این چرخ و فلک دارای 42 کابین با تهویه مطبوع کامل است، و هر کدام 10 نفر را در خود جای می دهند. در طول 18 دقیقه سواری می توانید از منظره بی نظیر آنتالیا و اطراف آن لذت ببرید.

7- سرزمین آبی و دلفین های بازیگوش

Aquapark آنتالیا

Aquapark آنتالیا

Aquapark که در سال 1994 تأسیس شد، قدیمی ترین پارک تفریحی آبی در آنتالیا است. آکوآپارک یا سرزمین آبی، در وسط یک منطقه سبز بزرگ و احاطه شده توسط درختان سایه دار، واقع شده ایت. در اینجا، سرسره های آبی مختلف، یک کانال دایره ای مارپیچ، و یک استخر موج نیز برای تفریحات آبی وجود دارد.

نمایش دلفین ها حدود 1 ساعت طول می کشد و در طی آن حیوانات، حقه های آکروباتیک خود را نشان می دهند. کسانی که مایلند می توانند بعد از نمایش، با دلفین ها شنا کنند. اینجا بدون شک توجه هر کودک را به خود جلب می کند!

8- سرزمین شنی در آنتالیا

سرزمین شنی در آنتالیا

سرزمین شنی در آنتالیا

نوع خاصی از موزه در فضای باز در سندلند آنتالیا (Sandland Antalya)، در ساحل لارا منتظر شما است. مجسمه های شنی، ساخته شده توسط هنرمندان از سراسر جهان، در اینجا در زمینی به مساحت حدود 10000 متر مربع به نمایش گذاشته شده است.

Sandland همچنین “فانتزی ترین موزه جهان” نامیده می شود. با وجود اینکه نمایشگاه، هر سال موضوع متفاوتی دارد، تقریباً همیشه می‌توانید چهره‌های اساطیری یونانی و مصری، عجایب هفتگانه جهان، برج ایفل، کلوسئوم و بسیاری موارد دیگر را اینجا تماشا کنید. همه چیز از شن و ماسه ساخته شده است… نورپردازی شبانه، حس بسیار خاصی را به آن می افزاید!