چابهار، یکی از زیباترین شهرهای ایران است و ما قصد داریم در این مطلب به معرفی 6 تا از جاهای دیدنی چابهار بپردازیم. در چند سال اخیر، این شهر چهار فصل، به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری گردشگران تبدیل شده است. چرا که نه تنها از آب و هوای معتدل برخوردار است، بلکه مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی است.

همچنین این شهر در بین کشورهای آسیای میانه، نزدیک ترین شهری است که به آب های آزاد دسترسی دارد به همین دلیل شما می توانید انواع کشتی های اقیانوس پیما را در اسکله های این شهر مشاهده کنید که تاجران زیادی را از سراسر دنیا برای بازرگانی و تجارت به این منطقه می آورد.

اما از طبیعت کم نظیر این شهر نمی توان غافل شد. هر شخصی که پا به این شهر می گذارد گویی در سرزمین عجایب، قدم نهاده است! چرا که آن ها کمتر مکانی را دیده اند که تالاب صورتی داشته باشد، چشمه هایش از گل، جاری و جنگل هایش در آب باشد.

چابهار شهری است که زیبایی وصف ناپذیرش را با اسمش در گوش شما تداعی می کند. حال اگر قصد دارید بیشتر با جاذبه های گردشگری این شهر رویایی آشنا شوید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید؛ چرا که می خواهیم شما را با 6 تا از جاهای دیدنی چابهار آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به چابهار

6 تا از جاهای دیدنی چابهار که باید از نزدیک تماشا کنید

جاهای دیدنی چابهار

جاهای دیدنی چابهار

چابهار که در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در ساحل اقیانوس هند قرار دارد، تنها بندر اقیانوسی کشور ما به شمار می رود. این ویژگی منحصر به فرد سبب شده سالانه گردشگران زیادی هم برای گشت و گذار و هم خرید و تجارت، راهی این منطقه شوند.

حال اگر شما هم قصد سفر به این منطقه را دارید ابتدا بهتر است اطلاعات خود در مورد مکان های دیدنی این شهر را افزایش دهید به این دلیل، ما نیز در ادامه متن به معرفی 6 تا از جاهای دیدنی چابهار می پردازیم.

این جاذبه های گردشگری، به قدری ناب و کم نظیر هستند که اگر قصد سفر به چابهار را هم نداشته باشید مطمئنا ًهوس سفر به این دیار به سرتان می زند.

1-کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی

مطمئنا اگر قدم به این منطقه بگذارید تصورش را هم نمی کنید که روی کره زمین و یا شهر چابهار هستید! کوه های مینیاتوری چابهار، مریخ را روی زمین آورده اند و با رفتن به این منطقه فکر می کنید در یکی از لوکیشن های فیلم های فضایی قرار دارید. این کوه ها که به کوه های مریخی هم معروف هستند در 40 تا 50 کیلومتری مسیر چابهار به روستای گواتر قرار دارند. این مکان یکی از جاهای دیدنی چابهار است.

2-تالاب لیپار در چابهار

اگر این تالاب را ببینید به یکباره، تمام تصور و خیالتان از تالاب تغییر می کند. چرا که رنگ این تالاب، صورتی است. در واقع تالاب لیپار، تنها تالاب صورتی ایران و همچنین چهارمین تالاب صورتی جهان می باشد.

رنگ صورتی این تالاب به دلیل وجود پلانکتون ها و باکتری هایی است که در آن زندگی می کنند. البته زیبایی وصف ناپذیر این تالاب فقط محدود به رنگ آن نمی باشد.

در این تالاب، انواع پرندگان زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به عقاب دشتی، فلامینگو، طاووسک، تیهو، کشیم، چنگر، خوتکا و دلیجه اشاره نمود. وجود این پرندگان در کنار رنگ این تالاب، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده اند.

بیشتر بخوانید: با بهترین هتل های چابهار آشنا شویم

3-کوه های گل افشان چابهار

مطمئناً به هر کسی بگوید از چشمه چه چیزی جاری می شود می گوید آب. اما در چابهار این موضوع صدق نمی کند؛ چرا که از چشمه اش به جای آب، گل جاری می شود.

البته وجود چنین چشمه هایی فقط محدود به ایران نمی شود و در کشورهای دیگری هم چنین پدیده ای وجود دارد؛ اما ایران دارای بزرگترین کوه گل افشان دنیا با ارتفاع 500 متر است که این کوه در چابهار قرار دارد.

به پدیده جاری شدن گل از چشمه، کوه گل افشان می گویند؛ وقتی گل های سرد از چشمه ها خارج می شوند روی هم به صورت مخروطی جمع می شوند و به شکل کوهی درمی آید.

در زمانی که این گل های سرد در حال خارج شدن هستند، صدایی به مانند ترکیدن حباب دارند. از دیگر ویژگی های این پدیده این است که این چشمه ها فصلی می باشند یعنی در برخی از فصول، برخی از چشمه ها روشن و برخی خاموش می باشند. این مکان هم از جاهای دیدنی چابهار است.

همچنین گل های این چشم ها خاصیت درمانی دارند به همین دلیل بومی ها این منطقه عادت دارند حمام گل بگیرند. بندر تنگ در کنارک، یکی از مهم ترین مناطقی است که این چشمه ها را دارد.

4-روستای درک در چابهار

روستای درک که در شهرستان درک وجود دارد یکی از معروف ترین جاهای دیدنی چابهار می باشد. دلیل این معروف بودن، تلاقی کویر و دریا در این مکان است. با اینکه این شهر، فاصله زیادی با چابهار دارد اما دیدن چنین تضاد طبیعی ارزشش را دارد.

در این روستا، شما زیباترین تضاد طبیعی یعنی از یک طرف نخل و رمل ها و از سوی دیگر دریای بی کران و موج های خروشان را می بینید. به جرات می توان گفت این منطقه تنها منطقه ای است که شما می توانید همزمان، هم غروب دریا و هم غروب کویر را مشاهده کنید.

5-روستای تیس در چابهار

از دیگر جاهای دیدنی چابهار، روستای تیس است که قدمت آن به دوران هخامنشیان برمی گردد. در دوره هخامنشی، این روستا از مهم ترین بنادر ایران به شمار می رفت.

در حال حاضر، رودخانه لاوری از وسط این روستای تاریخی می گذرد و سبب شده سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی اش به این منطقه سفر کنند.

6-غارهای بان مسیتی

جاهای دیدنی چابهار فقط به تالاب و کوه های مریخی ختم نمی شود. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار و زیباترین مکان های این شهر، غارهای سه گانه می باشند.

یکی از این غارهای سه گانه، غار بان مسیتی است که در منطقه تیس قرار دارد. این غار به همراه دو غار دیگر غارهای طبیعی هستند که با دخالت دست انسان، ایجاد شده اند.

“بان مسیتی”، نامی است که بومیان این منطقه روی آن گذاشته اند. “بان” یعنی مرد صالح و خداپرست و “مسیتی” به معنی معبد و پرستشگاه می باشد. داخل این غار، آرامگاهی است که اطلاع دقیق از تاریخچه آن وجود ندارد.

می توانید جاهای دیدنی چابهار را با رزرو تور چابهار از نزدیک تماشا کنید. برای اطلاع از قیمت تور چابهار و رزرو بهترین هتل های چابهار می توانید با تینا سفر تماس بگیرید.