معروف ترین جنگل های شمال، طبیعت بکر با مناظری خیره کننده و بی نظیر را مقابل چشمان شما به نمایش می گذارند تا جلوه ای از شاهکار طبیعت را نظاره گر باشید!

اگر شما از گردشگران دوستدار طبیعت هستید و می خواهید با معروف ترین جنگل های شمال آشنا شوید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بدون اغراق می توان گفت تور شمال از رایج ترین سفرها بین گردشگران است؛ به گونه ای که در کوتاه ترین تعطیلات و حتی پایان هفته ها این ‌منطقه را به عنوان مقصد خود در نظر می گیرند.

یکی از مهم ترین مزیت های سفر به شمال این است که گردشگران می توانند در یک سفر هم از زیبایی ها دریا لذت ببرند و هم جنگل. در واقع سفر به شمال، یک تیر و دو نشان است.

بدون اغراق، شمال، بهشتی پر از زیبایی است که امکان سفر، تفریح و استراحت را برای گردشگران مهیا ساخته است. البته از آنجایی که سرسبزی مناطق شمالی، زبانزد خاص و عام است، بسیاری از گردشگران به دنبال معروف ترین جنگل های شمال هستند.

نزدیک بودن و آب و هوای بی نظیر این مناطق سبب شده بسیاری از گردشگران، جنگل های شمالی را به جنگل های جنوب کشور ترجیح دهند.

شاید با شنیدن جنگل های جنوبی، تعجب کرده باشید. بله، جنوب کشور ما هم دارای جنگل های بی نظیری است اما به دلیل آب و هوا و دوری راه، کمی ناشناخته مانده اند و گردشگران، جنگل های شمالی را نماد سرسبزی می دانند.

این موضوع سبب شده آشنایی با معروف ترین جنگل های شمال برای اکثر گردشگران جالب باشد. اما در بین انبوهی از جنگل های شمال، کدام جنگل را می توان معرفی کرد؟؟

جنگل های سیاه بیشه یا سراوان، جنگل های دو هزار و سه هزار یا گیسوم، ناهارخوران گرگان یا النگدره؟ بدون شک هر کدام از این جنگل ها می تواند متناسب با سلیقه هر شخصی، زیبا باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کیش

با معروف ترین جنگل های شمال آشنا شویم

معروف ترین جنگل های شمال

معروف ترین جنگل های شمال

جنگل های شمال به حدی متنوع و زیبا هستند که هر چه تعداد سفرهای شما به این مناطق بیشتر شود با نام های بیشتر و جدیدتری آشنا می شوید. در ضمن، در کنار این جنگل های، بسیاری از پارک جنگلی ها هم وجود دارند که طبیعتاً بر تنوع جنگل های شمالی می افزایند.

بنابراین اینکه بگوییم کدام جنگل شمالی زیباترین است غیرممکن می باشد، چرا که انتخاب آن، کاملاً سلیقه ای است. لذا در ادامه برخی از معروف ترین جنگل های شمال را معرفی می نماییم.

1-جنگل سیاه بیشه، یکی از معروف ترین جنگل های شمال

اگر در فصل تابستان به دنبال جنگلی زیبا و خنک هستید جنگل سیاه بیشه، بهترین گزینه برای شما است. این جنگل بکر و عجیب در استان مازندران و کنار روستای سیاه بیشه قرار دارد.

از آنجایی که این منطقه در حال نابودی بود تبدیل به یک منطقه حفاظت شده شد. برای دیدن این جنگل زیبا باید از جاده چالوس و سپس روستای مرزن آباد عبور کنید تا به روستای سیاه بیشه برسید. این جنگل در کنار این روستا قرار دارد.

2-جنگل های دالخانی، از زیباترین و معروف ترین جنگل های شمال

جنگل های دالخانی که به دالان بهشت معروف هستند، یکی از زیباترین جنگل های شمال، واقع در مازندران می باشند. اگر به جنگل های مه آلود و اروپایی علاقه مند هستید، دیدن این جنگل را به شما پیشنهاد می کنیم.

این جنگل که در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و در اطراف رامسر قرار دارد. برای شکل گیری جنگلی به مانند جنگل دالخانی میلیون ها سال، زمان لازم است. برای دسترسی به این جنگل، دو مسیر وجود دارد.

  • مسیر اول: در ۷ کیلومتری جاده رامسر به تنکابن، یک سه راهی به نام جنت رودبار وجود دارد، که پس از رسیدن به آن باید نیم ساعت رانندگی کنید تا به این جنگل برسید.
  • مسیر دوم: جاده میرزا کوچک خان یا همان جاده کتالم به هریس.

3-جنگل های النگدره گرگان، از معروف ترین جنگل های شمال

اگر به دنبال جنگلی هستید که علاوه بر زیبایی طبیعی از امکانات تفریحی هم برخوردار باشد، این جنگل بهترین گزینه برای شما است. جنگل های النگدره گرگان، نه تنها از تنوع درخت مثل افرا، بلوط و توسکا برخوردار هستند بلکه در میان این درختان، جاده ای احداث شده که می توانید در آن، دوچرخه سواری کنید.

از مهم ترین مزیت های جنگل النگدره که جزئی از میراث ملی ما به شمار می رود می توان به ایجاد کمپ درون جنگل، تفریح و استراحت در آن اشاره کرد. این جنگل در جاده منتهی به ناهارخوران گرگان قرار دارد.

4-جنگل سی سنگان؛ یکی از مخوف ترین و معروف ترین جنگل های شمال

جنگل های سی سنگان نیز از با ارزش ترین ذخایر ملی ما به شمار می روند. اغلب درختان این جنگل، پوشیده از خزه می باشند. در این جنگل که در واقع یک پارک جنگلی است، می توانید تنومندترین درختان بلوط که قطرشان به بیش از ۲ متر می رسد را مشاهده کنید.

درخت های شمشاد نیز از دیگر درخت های معروف این جنگل هستند. از دیگر ویژگی های این جنگل این است که بخشی از آن توسط شخصی به نام مهندس سعید آشتیانی تبدیل به تفرجگاه شده که شما می توانید اوقات فراغت و پیک نیک خود را در آنجا سپری کنید.

از جمله تفریحاتی که در این تفرجگاه وجود دارد می توان به پیاده روی، کارتینگ، جت اسکی، اسب سواری، شهربازی، رستوران و کافه، موتور چهارچرخ، شاتل دریایی و تفریحات آبی اشاره کرد.

البته جنوب این جنگل برای گردشگران علاقه مند به مکان های بکر، مناسب است. برای دسترسی به این جنگل باید جاده نوشهر به نور را انتخاب کنید و بعد از ۳۰ کیلومتر به این جنگل می رسید.

5-جنگل سراوان، قدیمی ترین و معروف ترین جنگل شمال

اگر به دنبال جنگلی با درختان انبوه و کمیاب هستید، جنگل سراوان، بهترین گزینه برای شما است. این جنگل در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است که با داشتن درختان انجیلی، منظره ای رویایی در فصل پاییز ایجاد می کند.

مهم ترین ویژگی این جنگل که در سایر جنگل های شمالی وجود ندارد وجود دریاچه در کنار جنگل است. پس اگر می خواهید در سفرتان هم از دریا و هم از جنگل بهره ببرید، جنگل سراوان را انتخاب کنید‌.

برای دسترسی به جنگل سراوان باید مسیر تهران به رشت را انتخاب کنید. این جنگل در ۱۷ کیلومتری رشت و در غرب این جاده قرار دارد. می توانید همراه با تیناسفر، تورهای شمال را تجربه کنید.

همان طور که اشاره نمودیم جنگل های شمال به قدری زیاد و متنوع هستند که معرفی تک تک آن ها در این مقال نمی گنجد؛ لذا به معرفی نام آن ها اکتفا می کنیم که عبارتند از:

  • جنگل ناهارخوران گرگان
  • جنگل الیمستان هراز
  • پارک جنگلی بی بی یانلو
  • جنگل افراتخته
  • جنگل های ارسباران
  • جنگل ابرشاهرود
  • سیاه رودبار گیلان
  • جنگل بولا
  • پلنگ دره
  • و …