سفر به کیش به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران جهت گذراندن تعطیلاتی لذت‌بخش رایج شده است. این جزیره زیبا در خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و برای تجربه سفری خاطره‌انگیز مقصدی جذاب به شمار می‌آید. در قسمت‌های مختلف جزیره شاهد اجرای برنامه‌های تفریحی شاد هستیم که در زمان مناسب برگزار می‌شوند. اگر برای سفر به جزیره زیبای کیش برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد و اقدام به سفر در فصل خوبی از سال باشد لذت سفر دو چندان خواهد شد. این مقصد توریستی دارای اماکن تفریحی، مراکز خرید متنوع، رستوران‌ها و هتل‌‌ها و امکانات بی‌نظیری است. سالانه گردشگران زیادی به جزیره سفر می‌کنند تا تجربه سفری به یاد ماندنی را رقم بزنند.

در راهنمای سفر به کیش اطلاعاتی جامع در اختیار شما قرار داده می‌شود تا بتوانید زمان مناسب را برای گشت و گذار انتخاب کرده و از امکانات جزیره بهترین استفاده را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط تور کیش از تهران + هتل ها و قیمت ها

بهترین زمان سفر به کیش

آب و هوای این منطقه گردشگری در فصل تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. در زمستان آب و هوای جزیره برای سفر و گردش بسیار مناسب است ولی در تابستان به ویژه ماه‌های تیر و مرداد، شاهد اوج گرمای هوا در این منطقه هستیم و این گرما ممکن است برای مسافران بسیار آزاردهنده باشد.

بهترین زمانی که می‌توان برای سفر به کیش انتخاب کرد در اوایل فصل بهار و همین طور اواخر پاییز است که دمای هوا مطلوب می‌شود. برای افرادی که تحمل گرما را ندارند توصیه می‌شود به هبچ عنوان در فصل تابستان برای سفر به جزیره کیش اقدام نکنند. البته امکانات رفاهی که در اماکن مختلف جزیره در نظر گرفته شده است موجب می‌شود مسافران در گرم‌ترین روزها نیز بتوانند سفری لذت‌بخش داشته باشند اما باید بیشتر وقت خود را در اماکن عمومی به گشت و گذار و خرید اختصاص دهند.

اگر هوا مساعد باشد می‌توان از تفریحات متنوع دریایی و ساحلی نیز لذت برد. پاییز و زمستان زمان مناسبی جهت برنامه‌ریزی برای سفر به کیش محسوب می‌شوند. اگر قرار است در این فصول به جزیره سفر کنید تردید نداشته باشید که سفری خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد خورد. معمولاً ارزان‌ترین زمانی که می‌توانید به جزیره بروید زمانی است که تقاضا برای سفر به جزیره کمتر است. در این مواقع از سال هتل ‌های کیش پیشنهادات تخفیف مناسبی را برای مسافران ارائه می‌دهند تا مسافران ترغیب شوند به جزیره سفر کنند.

دسترسی به جزیره کیش

سفر به کیش به طرق مختلف امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از طریق تورهایی که صفر تا صد کار سفر را انجام می‌دهند به کیش بروید. اگر نخواهید با تور کیش سفر کنید، می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کرده و یا با خودروی شخصی خود سفر را شروع کنید. بهتر است هتل کیش را قبل از سفر رزرو کنید تا برای اقامت در جزیره دچار مشکل نشوید. سفر به صورت دریایی به جزیره امکان‌پذیر است اما به دلیل مسافت طولانی و خستگی راه، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند از طریق هوایی مسافرت خود را به جزیره شروع کنند. مسیر ریلی تهران به بندرعباس نیز دسترسی به جزیره را امکان‌پذیر می‌سازد.

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل در کیش برای مسافران از طرق مختلف برای دسترسی به اماکن تفریحی و گردشگری وجود دارد. شما می‌توانید بدون معطلی از جلوی درب هتل، تاکسی بگیرید و به مقصدی که تعیین کرده ‌اید بروید. تاکسی ‌های مسافربری در سراسر جزیره و اتوبوس ‌های شهری، و همین ‌طور مینی ‌بوس و ون برای جابجایی راحت و سریع مسافران در نظر گرفته شده‌اند. در ضمن اجاره خودرو بدون راننده در جزیره یکی از امکانات مناسبی است که برای مسافران در نظر گرفته شده تا بتوانند خودرو مورد علاقه خود را کرایه کرده و در شهر گردش کنند.

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

بیشتر بخوانید: پکیج تور کیش + شرایط رزرو تور

هتل ‌ها و رستوران‌ ها در کیش

هتل‌ها و رستوران‌های جزیره، تنوع بالایی به لحاظ ارائه کیفیت و خدمات دارند. طبیعتاً هتل‌های 5 ستاره کیش و لوکس، قیمت بیشتری برای اقامت مسافران در نظر گرفته‌اند. البته اقامتگاه‌های زیادی با قیمت مقرون به صرفه در کیش وجود دارد تا مسافران با توجه به بوجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اند برای اسکان در آنجا اقدام کنند.

فرهنگ غذایی در کیش به دلیل ذائقه ‌بومیان شهر، متفاوت است و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به رستوران‌های سنتی شهر مراجعه کرده و از غذاهای محلی میل کنید. غذاهای محبوب جزیره سمک مشوی، مضروبه، مرگوگ یا مرقوق هستند که اهالی جزیره این غذاها را با سبک خاصی طبخ می‌کنند. ماهی نقش بسزایی در تعیین نوع غذا و طبخ غذا توسط بومیان جزیره دارد. البته رستوران‌های مختلف در کیش انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را که با ذائقه‌های مختلف سازگاری دارد طبخ می‌کنند. می‌توانید به رستوران‌های سنتی یا رستوران‌های مدرن جزیره بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش بدهید.

بیشتر بخوانید: هتل ‌های ارزان در کیش

جاذبه‌های تفریحی در کیش

تفریحات و جاهای دیدنی کیش از تنوع بالایی برخودار هستند. شما می‌توانید از انواع جاذبه‌های طبیعی و تفریحات دریایی لذت ببرید.

درخت سبز کیش، آب انبار کیش، خانه اعیانی کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیش محسوب می‌شوند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

سواحل کیش و پارک‌های ساحلی برای وقت گذرانی به بهترین شکل ممکن آرامش بخش هستند. ساحل اسکله تفریحی، ساحل درختان نارگیل، ساحل سیمرغ، پارک ساحلی و ساحل میرمهنا پارک ساحلی و ساحل مرجان، پارک ساحلی و ساحل مرد ماهیگیر از سواحل دنج برای تفریح و استراحت در جزیره محسوب می‌شوند.

تفریحات هیجان ‌انگیز با سفر به کیش

تفریحات کیش، تنوع بسیار زیادی دارند به نحوی که اگر بخواهید همه این تفریحات را انجام دهید نیاز به اقامت طولانی در جزیره دارید. جایروکوپتر کیش، بانجی جامپینگ کیش، گشت سافاری، اتاق فرار، رصدخانه تیتان، کارتینگ، پینت بال، زورب بال، ماشین کوبنده، قلعه وحشت، آکواریوم، دلفیناریوم، باغ پرندگان از تفریحات جذاب کیش محسوب می‌شوند.

تفریحات آبی کیش بسیار جالب و هیجان انگیز هستند و توصیه می‌شود اگر به این جزیره سفر می‌کنید حتما تفریحات هیجان‌انگیز آن را تجربه کنید. غواصی، اسکوتر زیر دریایی، شاتل سواری، فلای بورد، کیبل اسکی، پاراسل، بیگ بال، گشت با قایق تندرو، شناور آکواریوم از جاذبه‌های تفریحی بی‌نظیر جزیره هستند که تجربه کردن این تفریحات لحظاتی شاد را برای شما رقم خواهد زد. با تیناسفر همراه باشید و این هیجان را از نزدیک تجربه کنید.

مراکز خرید در کیش

مراکز خرید کیش نیز در انواع بازارهای قدیمی و لوکس عرضه کننده اجناس مختلف از برندهای گوناگون و اجناس معمولی در قیمت‌های متنوع هستند با کمی تحقیق در جزیره می‌توانید اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید در کیش را بشناسیم