جاهای دیدنی کیش در تمام فصل های سال، توریست ها و گردشگران و علاقه مندان به تفریحات آبی را به سمت این منطقه در جنوب کشور جذب می کنند. همه می دانیم که جزیره کیش یکی از بهترین و زیباترین جزیره هایی است که در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره سالانه، میزبان هزاران توریست است که از جای جای دنیا، برای دیدن جاهای دیدنی کیش، به این منطقه سفر می کنند. کیش، یک منطقه توریستی همه چیز تمام است و شما می تواند بهترین لحظات زندگی را در این جزیره سپری نمایید. ما تصمیم گرفتیم برای اینکه شما خیلی راحت و بدون دغدغه، بتوانید به جاذبه های گردشگری کیش، دسترسی داشته باشید، یک لیست کامل از این مناطق به همراه آدرس را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این مناطق، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: 6 تا از بهترین رستوران های کیش

12 تا از جاهای دیدنی کیش در یک نگاه

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

1-کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کیش است که هر کسی که به کیش سفر می کند، حداقل برای یک بار هم که شده از این کشتی دیدن می کند. این کشتی، کشتی «خولا اِف» است که در سال 1345، در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست؛ کشتی یونانی در اصل، ساخته شده در ایتالیا است و دست خیلی ها چرخید تا اینکه نهایت به این سرنوشت دچار شد. کشتی یونانی را به دلیل اینکه مالک آن یک یونانی بود، به این نام می شناسند. یکی از بهترین زمان هایی که شما می توانید کشتی یونانی را مشاهده کنید، زمان غروب آفتاب می باشد.

2- ساحل مرجانی کیش

این ساحل یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های کیش محسوب می شود. این ساحل، یک ساحل زیبا و مجهز است که شما می توانید از تمامی تفریحات آن به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید.

3-شهر زیر زمینی کاریز  

شهر زیر زمینی کاریز ، یکی از جاهای دیدنی کیش است و نمونه ای از قنات ‌های قدیمی است که 2500 سال قدمت دارد. دلیل اینکه این منطقه پر از قنات است که ایرانیان قدیم برای اینکه بتوانند با بحران آب مقابله کنند، تونل های عمیقی را بر روی زمین شیب دار حفر می کردند که به این تونل ها، قنات گفته می شد. کاریز هم شهر قنات ها است و شما با قدم زدن در این شهر، می توانید به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کنید و انواع قنات ها و راه های اتصالی آن ها با یکدیگر را بشناسید.

4-شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در شمال کیش قرار دارد و یکی از جذابیت ها و جاهای دیدنی کیش محسوب می شود. این شهر، حدود هزار سال پیش ساخته شده و خرابه هایی که از آن باقی مانده، نشان دهنده این است که یکی از شهرهای پررونق تاریخی ایران بوده و هست.

5-آب انبار دوقلو

این آب انبار دارای یک معماری بسیار زیباست و از دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آنها، تشکیل شده. این منطقه نیز یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود.

6-درخت سبز

درخت سبز نام یک مجموعه است که در قسمت شمالی کیش قرار دارد. این درخت در دره پرتقالی های واقع است که خود دره پرتقالی ها هم جزو مناطق دیدنی کیش محسوب می شود. درخت سبز حدود 600 سال قدمت دارد و دلیل معروف بودن آن هم این است که بسیاری بر این باورند که این درخت، یک درخت فرخنده است؛ بسیاری برای حاجت گرفتن به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می ‌بندند. بنابراین تماشای این درخت نیز یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود.

7-جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از مناطق اطراف کیش به حساب می آید. هندورابی حدود 28 کیلومتر از کیش فاصله دارد و با وسعتی حدود 23 کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار می باشد.

8-اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی، طراحی و ساخته شده است. این منطقه یک منطقه تفریحی است که به باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی مجهز می باشد. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت های دریایی و دلفین ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذاب ترین تفریحاتی هست که می توانید در اسکله تفریحی از آن برخوردار شوید.

9-پارک دلفین ها

پارک دلفین ها  در کیش، یک مجموعه تفریحی 170 هکتاری می باشد. استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها، از پرطرفدارترین بخش های این پارک بوده که در کنار این جاذبه جانوری می توانیم به مواردی همچون باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس اشاره نماییم. پارک دلفین ها کیش، یک منطقه تفریحی شامل انواع تفریحات است که افراد در هر سنی می توانند از این تفریحات لذت ببرند. در باغ پرندگان این مجموعه شما می توانید بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران را مشاهده نمایید.

10- لاک پشت های دریایی

به این لاکپشت ها، لاکپشت های پوزه عقابی نیز گفته می شود.  آن ها در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. پس اگر در این زمان به کیش سفر کرده اید، سری به این لاکپشت ها بزنید چرا دیدن صدها لاکپشت که برای تخم گذاری به سمت ساحل حرکت می کنند، طبیعتاً یکی از جاذبه های طبیعت خواهد بود. با رزرو تور کیش می توانید از این عجایب و زیبایی ها نهایت لذت را ببرید.

11- مسیر دوچرخه سواری

این مسیر، یک مسیر 75 کیلومتری است. ابتدای مسیر، انواع ایستگاه های کرایه دوچرخه وجود دارد. شما می توانید از این ایستگاه ها دوچرخه کرایه کنید، کل این مسیر را رکاب بزنید و از طبیعت بی نظیر دریا، نهایت لذت را ببرید. این مسیر، فقط و فقط برای دوچرخه سواری، تعبیه شده و در مسیر شما هیچ ماشین و یا هر وسیله نقلیه دیگری، مانع دوچرخه سواری شما نخواهد شد.

12-تفریحات آبی

کیش، منطقه ای گرم است و تفریحات آبی کیش، یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که شما می توانید در این منطقه، تجربه کنید. از پاراسل و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، از مهم ترین و جذاب ترین تفریحات آبی کیش محسوب می شوند. البته این منطقه برای افرادی که علاقه ای به تفریحات با هیجان بالای آبی ندارند هم لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را ارائه کرده است.

می توانید با رزرو تورهای کیش و اقامت در بهترین هتل های کیش، از تمام تفریحات کیش لذت ببرید و مکان های دیدنی کیش را از نزدیک ببینید. برای رزرو تور کیش می توانید با تینا سفر تماس بگیرید.