مدیریت بودجه مالی در سفر، یک هنر و یک مهارت است. با برنامه ریزی دقیق می توانید هزینه های سفر خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

“چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم؟”؛ بدون شک این سوال یکی از رایج ترین سوالات اغلب متقاضیانی است که قصد سفر دارند. چرا که یکی از رایج ترین چالش های هر سفری، تعیین بودجه و چگونگی مدیریت کردن آن تا پایان مسافرت است.

بسیاری از افراد بر این باورند که مدیریت کردن بودجه در سفر، یعنی خساست کردن. در صورتی که اصلاً اینگونه نیست. سفر یک راز است و تا زمانی که در مسیر آن قرار نگیرید نمی توانید چیزی را پیش بینی کنید.

اغلب افراد، قبل از سفر، برنامه ریزی هایی انجام می دهند. درست است که این برنامه ها، جهت و سمت و سویی به سفر می دهند اما قطعی نیستند. چرا که در طول سفر ممکن است نظر شما تغییر کند یا اتفاقی رخ دهد. همین تغییرها و اتفاق ها سبب بالا رفتن هزینه شما در سفر می شوند.

همان طور که می دانید بودجه شما در سفر، مشخص شده و در سفر، درآمدی کسب نمی کنید. بنابراین، راه چاره چیست؟ اینکه چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم، اهمیت دارد.

یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت بودجه مالی در سفر، به طور کلی، هوشمندانه و واقع بینانه قدم برداشتن برای هزینه کردن در سفر است. در ادامه چندین راهکار برای اینکه بدانید چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم، ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید: انواع تور ایرانگردی + شرایط رزرو و قیمت ها

5 راهکار که برای مدیریت بودجه مالی در سفر به شما کمک می کند

مدیریت بودجه مالی در سفر

مدیریت بودجه مالی در سفر

 

1-اطلاع داشته باشید برای چه چیزی پول پرداخت می کنید

یکی از بهترین راهکارهایی که به ما کمک می کند بدانید چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم این است که از آغاز سفرتان، یک ریال را برای چیزهای بیهوده خرج نکنید. البته این جمله به این معنی نیست که در سفر، خسیس باشید. اتفاقاً دست و دل باز باشید و با خرج کردن از سفر خود لذت بیشتری ببرید. اما این نکته را بدانید که برای داشتن بهترین چیزها در سفر حتماً نباید هزینه های گزافی بپردازید.

عامل دیگری که به مدیریت بودجه مالی در سفر کمک می کند این است که در طول سفرتان، هزینه های زیادی برای اقامت، تور و حمل و نقل نپردازید. مثلاً می توانید یک تور ارزان قیمت تر یا محل اقامت ارزان تر انتخاب کنید، یا گشت و گذار را با پای پیاده انجام دهید.

حتی اگر می خواهید به دیدن مکان های دورتر بروید می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته این راهکارها به این دلیل نیست که مقداری از بودجه سفرتان را به خانه ببرید. تا جایی که ممکن است از سفرتان لذت ببرید و برای تفریح های مورد علاقه خود، هزینه کنید.

مثلاً برای برخی گردشگران، میل کردن غذاهای محلی اولویت دارد برای برخی دیگر، بازدید از جاذبه های تاریخی. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرد برای چه چیزهایی در سفر، هزینه کنید.

2-قبل از سفر، تحقیق و برنامه ریزی کنید

راهکار دیگری که در مدیریت بودجه مالی در سفر به ما کمک می کند، تحقیق و برنامه ریزی قبل از سفر است. در واقع، هر چه بهتر خود را بشناسید راحت تر می توانید تشخیص دهید در سفر برای چه چیزهایی هزینه می کنید. لذا بهتر می توانید بودجه مناسبی برای مدت زمان سفر خود تعیین کنید.

بعد از این مرحله، نوبت به تحقیق می رسد. یعنی هزینه تورها، محل اقامت، تفریحات و خوش گذرانی و .. را پیدا کنید و با هم مقایسه کنید. ولی از آنجایی که از علایق خود خبر دارید راحت تر می توانید این موارد را انتخاب کنید و در نتیجه، هزینه های خود را به شکل بهتری، برنامه ریزی و مدیریت کنید.

امروزه، تکنولوژی اینترنت بسیاری از کارها راحت تر کرده است. لذا با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهید. سپس برنامه ریزی کنید و یک بودجه کلی به دست آورید. اگر می خواهید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که پول خود را تا آخرین روز سفرتان نگه دارید باید به طور دقیق بدانید که چه مقدار پول، در سفر خود خرج می کنید.

3-تعیین کردن بودجه ایده آل

به طور تقریبی برآورد کنید که هزینه سفر شما چقدر است. سپس بر اساس آن، بودجه سفرتان را تعیین کنید. به عنوان مثال می توانید یک کاغذ و قلم بردارید و تمام کارهایی که دوست دارید در سفرتان انجام دهید مثل غذا، تفریحات، اماکن دیدنی، محل اقامت و … را یادداشت کنید. سپس هزینه های آن ها را با جستجو در اینترنت پیدا کنید و یک هزینه کلی برای سفرتان به دست آورید.

4-انتظارات و علایق خود را با واقعیت منطبق کنید

فرض کنید بهترین برنامه ریزی را برای سفر خود ترتیب داده اید و بودجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته اید. اما آیا این انتظارات شما با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، همخوانی دارد. چرا که شرایط حال حاضر جامعه ما به گونه است که هر لحظه امکان دارد بودجه و هزینه تعیین شده شما در سفر افزایش یابد.

به همین دلیل است که ما صرفه جویی در هزینه ها را به عنوان یکی از پاسخ های “چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم“، پیشنهاد می کنیم. البته این صرفه جویی ها امکان دارد تغییراتی در برنامه ریزی شما ایجاد کند.

5-پیگیری کردن هزینه ها در طول سفر

نکته مهم برای مدیریت بودجه مالی در سفر، فقط به برنامه ریزی، تعیین بودجه و قرار گرفتن در جاده ختم نمی شود. بلکه باید در تمام طول سفر خود این هزینه ها را پیگیری کنید. عموماً افرادی که سریعاً از سفر خود باز می گردند یا بدون برنامه ریزی به سفر رفته اند و یا هیچ ایده ای برای خرج کردن در جاده نداشته اند.

حال اگر هزینه ها و دخل و خرجتان را به درستی پیگیری کنید دقیقاً متوجه می شوید که آیا طبق برنامه ریزی خود پیش می روید یا خیر. حتی امکان دارد با این پیگیری ها دریابید که برنامه ریزی شما نیاز به تغییر و اصلاح دارد و با بررسی آن به راحتی می توانید این تغییرات و اصلاحات را در آن اعمال کنید. این ایده یکی از بهترین راهکارهایی است که با آن می توانید دغدغه تمام شدن پولتان در سفر را برطرف کنید.

برای رزرو انواع تورهای ایرانگردی و تورهای خارجی ویژه تعطیلات تابستانی می توانید با آژانس مسافرتی تیناسفر، تماس بگیرید. رزرو بهترین هتل ها در شهر مقصد از طریق این مجموعه امکان پذیر است.