اگر قصد سفر به دبی، معروف ترین شهر امارات متحده عربی را دارید، حتماً به راهنمای سفر به دبی نیاز خواهید داشت؛ چرا که این راهنما شامل اطلاعات کلی و فشرده این منطقه است که با مطالعه آن می توانید با اطلاعات کامل تری به این منطقه سفر کنید.

این اطلاعات و نکات به شما کمک می کنند در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید و در کمترین زمان بتوانید اغلب مکان های دیدنی این شهر را ببینید. پس پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به این شهر حتماً راهنمای سفر به دبی را مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به دبی؛ معرفی شهر دبی

بدون شک همه شما نام دبی، این شهر پیشرفته امارات متحده عربی را شنیده اید. در حال حاضر، این شهر یکی از مدرن ترین و شناخته شده ترین شهرهای خاورمیانه و آسیا است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می کند.

نکته قابل توجه در مورد دبی این است که این شهر از پیشینه تاریخی آنچنانی برخوردار نیست و تمام شهرتش را مدیون آسمان خراش ها، برج های لوکس تجاری و تفریحی و فضای مدرن شهری اش می باشد.

این شهر کویری از وسعت 4 هزار کیلومتری و جمعیت 3 میلیونی برخوردار است که دین اغلب آن ها اسلام است. مهم ترین مزیت سفر به دبی برای ایرانیان این است که نیازی به ویزا ندارد.

طبیعتاً وجود این مزیت در کنار فاصله کمش با ایران، سبب می شود هر ساله ایرانیان زیادی راهی این شهر شوند. دبی شهری است که فرهنگ و مدرنیته در آن ترکیب شده و مردمی با فرهنگ های مختلف در آن سکونت دارند.

با سفر به این نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه هم می توانید از آسمان خراش ها و مراکز تجاری و تفریحی مدرن و لوکسش دیدن کنید و هم سری به موزه ها و خانه های تاریخی آن بزنید.

وجود چنین مزیت هایی در کنار هم سبب می شود گردشگران زیادی علاقه مند سفر به دبی باشند و بسیاری از آن ها برای امنیت بیشتر و راحتی سفر، تورهای مسافرتی دبی را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی تور دبی + شرایط رزرو تور و قیمت ها

راهنمای سفر به دبی؛ شرایط آب و هوای دبی

دبی، به عنوان بزرگترین شهر امارات متحده عربی شناخته می شود. این شهر در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد. قدمت این شهر به سال 1095میلادی برمی گردد اما از سال های 1799، کم کم شهرسازی این شهر، شروع شد تا اینکه در سال 1833، به طور رسمی، این شهر به دنیا معرفی شد. طبیعتاً این شهر کویری از آب و هوای بیابانی برخوردار است.

به همین دلیل، تابستان های دبی بسیار گرم و شرجی است و دمای روزهای آن تا 41 درجه سانتی گراد هم می رسد. زمستان های دبی هم دارای آب و هوای گرم است و متوسط دمای روزهای آن به 23 درجه سانتی گراد می رسد.

این شهر کویری در اغلب روزهای سال آفتابی است و بارش آن عموماً در ماه های آذر تا اسفند می باشد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به دبی نیز همین بازه زمانی است.

به طور کلی در هر زمان و فصلی که به دبی، سفر کردید انتظار هوای گرم را داشته باشید. البته عموماً در فصول پاییز و زمستان از این گرما کاسته می شود و آب و هوای این شهر، ملایم تر می باشد. از این رو اغلب این گردشگران در این دو فصل به دبی، سفر می کنند.

اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید در تابستان به این شهر سفر کنید حتماً لوازم و وسایل مراقبت های پوستی را به همراه داشته باشید. گرمای 60 درجه و طوفان شن از مهم ترین مشکلاتی است که امکان دارد در این فصل با آن رو به رو شوید. در راهنمای سفر به دبی، تمام این اطلاعات را باید مورد توجه قرار دهید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به دبی؛ آشنایی با جاهای دیدنی دبی

در معرفی راهنمای سفر به دبی، قطعاً آشنایی با جاذبه های گردشگری از مهم ترین ارکان است. یکی از مهم ترین دلایل شهرت دبی، دیدنی های متنوع این شهر است.

از مهم ترین جاهای دیدنی دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-برج خلیفه: این برج بی نظیر 830 متری در مرکز شهر دبی قرار دارد که هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

2-دبی مال: دبی مال از معروف ترین مراکز خرید دبی است که کنار برج خلیفه قرار دارد.

3-آکواریوم دبی: این آکواریوم نیز در مرکز شهر دبی واقع شده است.

4-آبنمای دبی: این آبنمای موزیکال، روبه روی برج خلیفه قرار دارد.

5-پارک آبی آتلانتیس: این پارک آبی از زیباترین پارک های آبی دنیا بشمار می رود.

6-باغ گل میراکل: اگر به دنبال متفاوت ترین لوکیشن برای عکاسی هستید حتماً سری به این باغ بزنید.

از دیگر جاهای دیدنی دبی عبارتند از:

  • پیست اسکی دبی
  • فواره دبی
  • مسجد جمیرا
  • پارک آبی وایلد وادی
  • ساحل سان ست
  • ساحل جمیرا
  • ساحل کایت
  • ساحل جبل علی

راهنمای سفر به دبی؛ آشنایی با هتل های دبی

بدون شک، یکی از مهم ترین معیارهای هر سفر، اقامت در آن شهر و آشنایی با هتل ها و اقامتگاه های معروف و یا ارزان آن شهر است. در راهنمای سفر به دبی نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

در این راستا باید متذکر شویم هاستل های دبی، بسیار محدود می باشند چرا که برای توریست ها آنچنان جذاب نیستند و از محبوبیت کمی برخوردار هستند.

بالعکس، این شهر دارای انواع و اقسام هتل های لوکس و گران در برج های بلند و مجلل و هتل های ارزان قیمت با امکانات مناسب است. به همین دلیل، هیچ نگرانی، بابت اقامت در این شهر نداشته باشید.

از مهم ترین و معروف ترین هتل های دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل برج العرب
  • هتل آتلانتیس
  • هتل ایبیس دیرا سیتی سنتر
راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی از طریق تور

به طور کلی شهر دبی از امنیت بالایی برخوردار است و به خاطر همین در دنیا جزو امن ترین شهرهای دنیا است. اما با این حال، بسیاری از گردشگران خصوصا آن هایی که برای بار اول به این شهر سفر می کنند سفر از طریق تور را انتخاب می کنند.

در آژانس های مسافرتی، برای سفر به دبی، 2 راه به شما پیشنهاد می شود؛ یکی از طریق هواپیما و دیگری از طریق کشتی. اگر شما دوست دارید سریعاً به مقصد برسید و راحتی مسیر مسافرت برایتان بسیار مهم است می توانید اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید.

اما اگر سفر متفاوت تری می خواهید و راحتی مسیر، آنچنان برایتان مهم نمی باشد می توانید راه دریایی را انتخاب کنید. در این روش، ابتدا به بندر لنگه می روید و سپس از آنجا با کشتی یا لنج، به دبی خواهید رفت.

راهنمای سفر به دبی؛ قیمت تور دبی

مطمئناً قیمت دقیقی را نمی توان برای تورهای دبی تعیین کرد چرا که عوامل مختلفی بر قیمت این تور تاثیر می گذارد. یکی از مهم ترین عوامل، نوع سفر شما است. اینکه سفر هوایی را انتخاب کرده اید یا سفر با کشتی و یا لنج را. هر کدام از این روش ها قیمت های خاص خود را دارند.

از دیگر عواملی که بر قیمت تور دبی، تاثیر می گذارد زمان سفر به دبی است. مطمئناً قیمت تور دبی در ایام نوروز که انواع کنسرت ها و جشنواره ها در دبی برگزار می شود بسیار بالاتر از سایر زمان ها است. علاوه بر این، قیمت تور دبی در فصول پرطرفداری مثل پاییز و زمستان نیز بالاتر از تابستان می باشد.

سخن پایانی

به طور کلی، دبی یکی از امن ترین شهرهای جهان است اما اگر می خواهید سفر بدون دردسری را سپری کنید که به یادماندنی ترین سفر عمرتان شود، حتماً سری به مجموعه های مسافرتی بزنید. این مجموعه ها با داشتن انواع تورهای دبی با قیمت های مختلف، مناسب ترین تور دبی را به شما پیشنهاد می کنند.

برای سفر به دبی و لذت بردن از تمام لحظات سفر، آژانس گردشگری تیناسفر را به شما پیشنهاد می دهیم.