مراکز خرید چابهار و آشنایی با آنها می تواند به مسافران تور چابهار کمک کند که اجناس مختلف را در این بندر زیبا، راحت تر پیدا کنند و از خرید کردن لذت ببرند.

چابهار در جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان و در سواحل اقیانوس هند قرار دارد و در حال حاضر تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می رود. طبیعتاً داشتن چنین موقعیت جغرافیایی سبب می شود این شهر از بازارهای آزاد تجاری بزرگی برخوردار باشد و محل ورود بسیاری از کالاهای خارجی می باشد.

از دیگر مزیت های این شهر این است که قیمت کالاهای وارداتی در این شهر بسیار ارزان تر از سایر شهرها می باشند. این مزیت سبب شد که هر ساله افراد زیادی چه از طریق تور چابهار و چه به صورت شخصی، راهی این منطقه شوند و بتوانند کالاهای برند را با قیمتی بسیار ارزان خریداری کنند.

از جمله کالاهایی که در بازار آزاد چابهار موجود می باشد می توان به انواع پارچه ها، کیف، کفش، انواع ظروف، لوازم آرایش، ادویه جات، چای، مواد غذایی و .. اشاره نمود.

حال اگر شما هم قصد سفر کردن به این بندر و خرید از مراکز خرید چابهار را دارید و به دنبال بهترین بازارها و مراکز خرید هستید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: هتل های چابهار که می توانید برای اقامت خود رزرو کنید

با 8 تا از معروف ترین مراکز خرید در چابهار آشنا شویم

مراکز خرید چابهار

مراکز خرید چابهار

تجاری بودن منطقه چابهار سبب شده این شهر از مراکز خرید متنوعی برخوردار باشد؛ به گونه ای که این مراکز را دسته بندی کرده اند. مثلاً مراکز خرید پوشاک چابهار، مراکز لوازم لوکس چابهار و مراکز خرید سنتی در چابهار که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1-مراکز خرید پوشاک در چابهار

یکی از متنوع ترین مراکز خرید چابهار که همواره با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه می شود مراکز خرید پوشاک است. در این مراکز، انواع پوشاک اعم از لباس مردانه و زنانه، لباس راحتی مردانه و زنانه، کیف و کفش، پالتو، کاپشن، عینک، پارچه و … موجود می باشد.

عموماً این اجناس از کشورهای پیشرفته وارد چابهار می شوند. البته علاوه بر کالاهای وارداتی بسیاری از صنایع دستی این منطقه نیز در بین توریست ها پرطرفدار است که شامل پارچه های سنتی مثل سوزن دوزی و زری دوزی را می باشند.

از دیگر پوشاک پرطرفدار در چابهار که از قیمت بسیار ارزانی برخوردار هستند، لباس زیر می باشد. این نوع لباس ها به دلیل اینکه عمده وارد این منطقه می شوند از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند.

2-بازار پردیس چابهار

یکی از معروف ترین و مهم ترین مراکز خرید چابهار، بازار بزرگ پردیس است که همواره مورد استقبال اکثر گردشگران قرار می گیرد. در این مرکز خرید، کالاها و اجناس زیادی برای فروش وجود دارد اما چون فروشگاه های پوشاک و کیف و کفش، از رونق بیشتری برخوردار هستند، این مرکز را به عنوان مرکز خرید پوشاک در چابهار می شناسند.

از دیگر فروشگاه های موجود در این مرکز می توان به فروشگاه های لوازم الکترونیکی، زیورآلات، لوازم آرایشی برندهای معروف و لوازم خانگی اشاره کرد. این بازار در بلوار امام خمینی و به سمت کنارک قرار دارد.

3-بازار فردوس چابهار

بدون شک، بازار فردوس، اولین مرکز خرید مدرن چابهار به شمار می رود. در این مرکز می توانید انواع اقلام و کالاها را پیدا کنید. کیف و کفش، پارچه، لوازم ﺁشپزخانه، تنقلات، خوراکی، لوازم آرایشی، انواع ابزارآلات و … از جمله اقلام موجود در این مرکز می باشند. این مرکز، جنب اداره منطقه ی آزاد چابهار قرار دارد.

4-مجتمع تجاری صالحیار چابهار

این مجتمع یکی دیگر از مراکز خرید چابهار است که دومین مرکز خرید مدرن بعد از بازار فردوس به شمار می رود. این مرکز به عنوان مرکز خرید پوشاک به شمار می رود و اجناس آن بسیار لوکس تر از بازار فردوس می باشند.

بنابراین اگر به دنبال پوشاکی همچون کیف، کفش، عینک، لباس و لوازم آرایشی هستید این مرکز بهترین گزینه برای شما است. البته در این مرکز اقلام دیگری همچون وسایل شکار، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، چای، پتو … نیز موجود می باشد. این مجتمع نیز در بلوار امام خمینی به طرف کنارک واقع شده است.

5-بازار صدف چابهار

این بازار یکی از لوکس ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید چابهار است که نه تنها مورد توجه گردشگران داخلی است بلکه توریست های خارجی زیادی را جذب خود می کند.

در این بازار که در بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار واقع شده است می توانید انواع کالاهای مارک دار و برند معروف دنیا را پیدا کنید.

شما در این بازار می توانید اغلب نمایندگی های لوزام برقی را مشاهده کنید. موبایل، صندل، لوازم برقی و الکترونیک، لوازم آرایشی و چای از جمله رایج ترین و پرطرفدارترین اقلام این بازار می باشند.

بیشتر بخوانید: ۶ تا از جاهای دیدنی چابهار

6-بازار تیس چابهار

این بازار یکی از جدیدترین مراکز خرید در چابهار است که روز به روز بر رونق آن افزوده می شود. در این مرکز انواع لباس های راحتی، چای و مواد غذایی از معروف ترین برندها موجود می باشد.

قسمتی از این بازار به تاجران چینی اختصاص یافته است. این بازار در بلوار امام خمینی و 10 کیلومتری بیرون شهر واقع شده است.

7-بازار ابریشم چابهار

یکی دیگر از بازارهای چابهار که از طرفداران زیادی برخوردار است بازار ابریشم است. در این بازار، لوازم خانگی، انواع بدلیجات، نقره، محصولات صوتی و تصویری، پوشاک و … موجود می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این بازار این است که هر ماه قرعه کشی برگزار می کند و در آن، هدیه های با ارزشی به شرکت کنندگان اهدا می کند. این بازار در بلوار امام خمینی و در مسیر کنارک قرار دارد.

8-دکه بازار چابهار

اگر به دنبال یک مرکز خرید سنتی در چابهار هستید، دکه بازار چابهار بهترین گزینه برای شما است. این بازار با نام های دیگری همچون بازار فجر و بازار نتی چابهار هم معروف می باشد.

بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال پارچه های سنتی بلوچی مثل سوزن دوزی و زری دوزی هستند عموما به این افراد دکه بازار را پیشنهاد می کنند.

یکی دیگر از مشاغل موجود در این بازار، طراحی سنتی حنا روی دست و صورت است که زنان بلوچی در این بازار برای گردشگران انجام می دهند. در این بازار، فرهنگ بلوچی به وضوح مشاهده می شود.

از جمله صنایع دستی و سوغات بلوچی موجود در این بازار می توان به داروهای گیاهی، برنج، ادویه جات هندی، پارچه های سنتی و کار دست، زیورآلات و سایر صنایع دستی بلوچی اشاره نمود. این بازار در بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی و بعد از پاساژ دوست خواه واقع شده است.

مرکز تجاری الماس در بلوار امام خمینی، بازار تاناکورا برای فروش محصولات استوک و بازار زن ها یا مادربزرگ ها از دیگر مراکز خرید چابهار می باشد.

برای سفر به چابهار می توانید با تیناسفر تماس بگیرید تا برنامه های تورهای چابهار را به اطلاع شما برسانند.