مشهد، شهر تقریباً بزرگی است که در استان خراسان رضوی و در شمال شرقی ایران قرار دارد. بزرگی و وسعت این شهر به حدی زیاد است که بعد از تهران، آن را بزرگ ترین شهر ایران معرفی می نمایند. اما چیزی که اهمیت مشهد را در بین مردم ایران و جهان، چندین برابر کرده و یا اصلاً بهتر است بگوییم که مشهد را به عنوان یک شهر مسافر پذیر و توریستی معرفی می کند، وجود بارگاه ملکوتی حرم علی بن موسی الرضا (ع) در این شهر می باشد.

همین موضوع باعث شده تا سالانه هزاران نفر از شهرهای مختلف داخل ایران و هزاران نفر از خارج ایران، به سمت این شهر بروند و لحظات معنوی و تفریحی خوبی را در این شهر سپری نمایند.

البته که مشهد به غیر از حرم مطهر امام رضا (ع)، مناطق دیدنی دیگری نیز دارد که جزو جاذبه های گردشگری برای این شهر محسوب می شوند. در کنار این جاذبه ها و مناطق زیارتی و غیر زیارتی، مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارند که جذابیت خرید در آن ها برای زوار، بی نهایت زیاد است.

پس با توجه به این تفاسیر، این شهر مقدس نیز مانند هر شهر دیگری باید یک زمان خوب و مناسب برای سفر کردن داشته باشد. در واقع شما با تسلط بر اینکه بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است، می توانید یک برنامه ریزی درست و کامل برای سفرتان بچینید و بر طبق همین برنامه، یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید.

از این رو ما در ادامه محتوا قصد داریم تا بهترین زمان سفر به مشهد را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم و در انتها، تصمیم گیری نهایی را به خودتان واگذار کنیم که بر طبق مستندات موجود و شرایط زندگی خودتان، یک انتخاب درست و به موقع داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با جاهای دیدنی مشهد آشنا شویم

فصل بهار؛ بهترین زمان سفر به مشهد

بهار، بهترین زمان سفر به مشهد و فصل  زیبایی ها است و این را می دانیم که تمامی شهرها و مناطق مختلف در دنیا، در فصل بهار، به زیباترین حالت خود در می آیند. همین زیبایی ها باعث می شوند تا افراد برای رفتن به مناطق مختلف، بخصوص مناطقی که دارای بافت های طبیعی و بکر ییلاقی نیز هستند، بسیار مشتاق شوند.

در بهار، هوا نه سرد است و نه گرم و همین باعث می شود تا در یک هوای بسیار مطبوع، شما خاطرات یک سفر دل انگیز را برای خودتان رقم بزنید. با توجه به موارد ذکر شده و بر اساس اینکه شهر مشهد نیز دارای ییلاقات بسیار سرسبز و بکر است، بهترین زمان سفر به مشهد برای دیدن همین ییلاقات زیبا، می تواند بهار باشد. چرا که شما می توانید، در بهترین و دل انگیزترین هوا، از این شرایط آب و هوایی و طبیعت نهایت لذت را ببرید.

اما انتهای سفر به مشهد در بهار، همینجا نخواهد بود. خوش آب و هوا بودن فصل بهار باعث می شود تا مسافرت در بستری امن تر، زیباتر و آسان تری اتفاق بیوفتد و اگر به این بستر امن، بتوانیم تعطیلات نوروزی بهار را نیز اضافه کنیم، حیرت انگیز خواهد شد!

مردم، بسیار در بهار به مشهد سفر می کنند، در صحن های حرم مطهر می چرخند، در بازارهای روباز مختلف در مشهد قدم می زنند و با انواع و اقسام سوغاتی های خوشمزه، راهی شهر خودشان می شوند. بنابراین سفر در بهار، بهترین زمان سفر به مشهد، از هر جهت می تواند برای یک خانواده که پدر و مادر کارمند دارند و یا فرزند محصل در خانواده دارند، بهترین انتخاب باشد.

اما به هر حال در کنار این آب و هوای خوش و شرایط مطبوع برای مسافرت به مشهد، این را هم در نظر بگیرید که خیلی از افراد در خود ایران و خارج از کشور، به همین موضوع فکر می کنند و طبیعتاً در این زمان مناسب، ترافیک و جمعیت مسافرها در مشهد بیشتر می شود و با توجه به زیاد بودن مسافر، هزینه هتل مشهد و قیمت اجناس و سایر تفریحات و ورودی ها نیز به نسبت بالا خواهد رفت. از این رو، احتمالاً بهترین زمان سفر به مشهد، بهار است اما این فصل هم، گرانی ها و محدودیت های خاص خودش را دارد.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر مناسبت های مذهبی

نه تنها مسلمانان داخلی ایران، بلکه اکثر مسلمانان جهان، دوست دارند که در مناسبت های مذهبی، در چنین بارگاه های ملکوتی و معنوی خوبی حضور داشته باشند. از این رو در این زمان ها، مشهد پر می شود از مسافرانی که با هدف بودن و ماندن در کنار حرم مطهر آقا، به سمت این شهر روانه شده اند تا آن حال معنوی دلخواهشان را تجربه نماید.

به عنوان مثال، ماه رمضان، ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع)، دهه اول محرم و کلاً مناسبت های دیگر مذهبی، بهترین زمان سفر به مشهد هستند و افراد معتقد و آشنا با این حال و هوا، از هر جای دنیا که باشند، خودشان را به مقبره مطهر آقا امام رضا می رسانند تا در این حال عرفانی شریک باشند. بنابراین اگر مسلمان هستید و قلبتان از این اعتقاد لبریز است، بهترین زمان سفر به مشهد برای شما، همین حوالی و در مناسبت های مذهبی خواهد چرخید.

بیشتر بخوانید: معروف ترین موزه های مشهد کدام است؟

پاییز؛ فصل آرام در مشهد

پاییز هوا کمی سرد می شود و هوای مشهد نیز از این قاعده طبیعی پیروی می کند. مشهد در فصل پاییز، آرام و ساکت و کم هزینه است و برای افرادی که دوست دارند، در آرام ترین شرایط، حرم مطهر امام رضا (ع) را زیارت کنند و بدون ترافیک به جاهای دیدنی مشهد بروند و با هزینه کمتری در هتل های این شهر سکونت پیدا کنند، بهترین زمان سفر به مشهد، پاییز می باشد.

یادتان باشد که زمستان، فصل بسیار سرد و خشکی برای مشهد است طبیعتاً، در مسیر سفرتان به مشهد، باید برای تحمل سرمای شدید، آماده باشید. با این حال، خیلی ها، پاییز را فصل عاشقی در مشهد می دانند و اعتقاد دارند که در این فصل، می توانند یکی از بهترین و آرام ترین سفرهای خود را به مشهد تجربه نمایند.

در نهایت باید خدمت تان عرض کنیم که بهترین زمان سفر به مشهد برای شما، باید دقیقاً بر طبق اولویت ها و شرایط زندگی تان انتخاب شود. بهتر است انتخاب خود را با کارشناسان تور مشهد تینا سفر در میان بگذارید تا اطلاعات لازم را درباره تور مشهد، قیمت تور مشهد و نحوه رزرو تورها به شما بدهند.