بهترین زمان سفر به کیش را می توانیم از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. مثلاً بهترین زمان برای سفر به کیش به لحاظ آب و هوا، یا بهترین زمان برای سفر به کیش از لحاظ خرید و استفاده از تخفیفات مراکز خرید کیش و یا مثلاً بهترین زمان مسافرت به کیش برای شنا و استفاده از تفریحات آبی کیش و غیره.

کیش یکی از مناطق بسیار پرطرفدار به لحاظ تفریحی در ایران محسوب می شود. در واقع زیبایی و تفریح در کیش آنقدر زیاد است که خیلی از زوج ها، این منطقه را برای سفر ماه عسل شان انتخاب می کنند. البته کیش هم مانند هر منطقه گردشگری دیگری، در برخی از فصول سال، زیباتر و دلبرتر از فصل های دیگر است و همین موضوع باعث می شود که توریست ها و مسافران، تنها زمان خاصی از سال را برای سفر به کیش انتخاب کنند.

البته این را باید عرض کنیم که تفاوت شرایط جوی در کیش به نسبت سایر مکان های تفریحی بسیار کمتر است. چرا که به هر حال، کیش یکی از گرم ترین مناطق کشور به حساب می آید و خیلی کم اتفاق می افتد که شما با آب و هوای طوفانی و برفی و خطرناک در این منطقه مواجه شوید. تنها چیزی که ممکن است شما را از سفر به کیش منصرف کند، گرمای بیش از حد هوا و یا باران های زیاد خواهد بود.

می بینید؟! هر کسی از سفر به کیش، یک هدف خاص و مشخصی دارد و طبیعتاً یکی از این موارد در ذهن افراد پررنگ تر از سایر موارد می باشد. به همین دلیل ما قصد داریم که در ادامه این بحث، بهترین زمان سفر به کیش را بررسی کنیم؛ اینکه هر فصل برای چه تفریحی در کیش مناسب است و در نهایت خودتان با توجه به اولویتی که برای سفرتان در نظر گرفته اید، بهترین زمان برای سفر به کیش را انتخاب نمایید. پس پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با زیبایی ها و تفریحات کیش در هر فصل از سال، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های 5 ستاره کیش که می توانید رزرو کنید

سفر به جزیره کیش در 4 فصل سال

سفر به کیش

سفر به کیش

1-سفر به کیش در فصل بهار

هر ایرانی می داند که بهار فصل مسافرت است. چرا؟ چون در این فصل، اکثر مناطق و شهرهای ایران در خنک ترین و خوش آب و هواترین حالت خود قرار گرفته اند و به دلیل تعطیلاتی که در نوروز ایرانی ها طراحی شده، زمان بیشتری برای مسافرت خانواده ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت. کیش هم از این قاعده مستثنا نیست و بهار را می توانیم یکی از بهترین زمان سفر به کیش معرفی کنیم.

در این فصل، هوا خنک است و تعطیلی زیاد، و شرایط برای یک سفر به شدت جذاب، فراهم است. البته خودتان هم می دانید که عموماً سفر در بهار، به دلیل اینکه همه چیز دست به دست هم داده اند تا شرایط سفر را به خوبی مهیا کنند، یکی از گران ترین سفرها هم خواهد بود. تقریبا همه چیز در بهار، گران تر از سایر فصل هاست و اغلب تمامی کسب و کارهای فعال در کیش، سعی می کنند تا از این موقعیت توریستی نهایت استفاده را کنند.

2-سفر به کیش در فصل تابستان

نه! این فصل، بهترین زمان سفر به کیش نیست. چرا؟ چون در این فصل، کیش در گرم ترین شرایط آب و هوایی قرار دارد و اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به هیچ وجه، تحمل گرمای 50 درجه ی سانتی گراد را ندارد، سفر به کیش در فصل تابستان را به کل فراموش کنید؛ چون اصلاً به شما خوش نخواهد گذشت.

اما خب؛ یک سری از افراد هستند که این فصل را به دلیل استفاده از تفریحات آبی کیش انتخاب می کنند و انصافاً هم انتخاب عالی است. پس اگر قصد لذت بردن از تفریحات آبی بی نظیر کیش را دارید، این فصل را از دست ندهید. البته که فقط تفریحات آبی نیست و می توانیم قول یک آفتاب گیری حسابی را در سواحل کیش به شما بدهیم. با این حال، اگر در تابستان به کیش رفتید، انتخاب بدی نداشته اید چون هنوز هم از حال و هوای خوب بهار و جشنواره های مختلف بهاری، چیزهایی برای مسافران تابستانی کیش به یادگار مانده است. پس تابستان هم بهترین زمان سفر به کیش است.

3-سفر به کیش در فصل پاییز

خوب، رسیدیم به پاییز؛ بله! هوای کیش در پاییز به شدت بارانی است و گاهی شدت رطوبت هوا در این فصل به شصت درصد هم نزدیک می شود. روزهای پاییزی کوتاه برای تفریحات کیش، کافی نیستند و اگر به فکر تفریحات آبی هستید، قطع به یقین، این فصل را برای سفر به کیش فراموش کنید.

اما این موضوع انتهای ماجرای سفر به کیش در پاییز نیست و روزنه های امید بسیار زیادی وجود دارند که می توانند طعم خوشی از این سفر را زیر زبان شما، برجای بگذارند. جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰ درصدی روز کیش (مصادف با ۲۰ آبان) و ارزان شدن هتل کیش، از مهم ترین ترفندهای کیش و ساکنین آن برای جذب توریست های پاییزی کیش است.

در فصل پاییز شما می توانید، از بهترین هتل های کیش با قیمت های خیلی کمتر استفاده کنید و از تخفیفات چندین درصدی مراکز خرید کیش هم برخوردار باشید. تازه اگر شانس با شما یار هم باشد، شاید به بارش های شدید و رطوبت های سنگین کیش هم برخورد نکنید و خدا را چه دیدی؟! شاید سفر به کیش در پاییز، یکی از بهترین و پرمحصول ترین سفرهای عمرتان شد!

4-سفر  به کیش در فصل زمستان

ارزان؛ خیلی ارزان؛ این توصیفی است که شما می توانید از سفرتان به کیش در فصل زمستان داشته باشید. بارانی ترین و در عین حال خنک ترین روزهای کیش را می توانید در فصل زمستان تجربه کنید. پس اگر طرفدار روزهای خنک و بارانی و معتدل هستید، کیش را در این فصل از دست ندهید. مادامی که برای سفر به کیش در زمستان آماده می شوید، حواستان به باران های ناگهانی و شدید کیش هم در این زمان باشد. اگر بتوانید با این باران ها کنار بیایید، قول می دهیم که از تخفیفات خوبی هم در این سفر برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید: رزرو تور کیش از تهران + قیمت

سخن آخر

خوب؛ حالا که با هم، بهترین زمان سفر به کیش را در فصول مختلف سال را بررسی کردیم و دیدیم که در هر فصل چگونه میزبان شما عزیزان خواهد بود، انتخاب بهترین زمان برای سفر به کیش با توجه به بودجه، زمان و شرایط را بر عهده خودتان خواهیم گذاشت تا با خیالی راحت، بتوانید برای یکی از بهترین سفرهای عمرتان برنامه ریزی نمایید. برای رزرو تور کیش می توانید با تیم کارشناسی تور داخلی در تینا سفر در ارتباط باشید.