قیمت تور شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت های جدید به منابع و مراجع مختلفی مراجعه نمایید. مجموعه های گردشگری، همچون تیناسفر، یکی از همین منابع می باشند.

خودتان هم می دانید که شیراز، شهری بسیار زیبا با پایه های تاریخی بسیار ارزشمند است که سالانه افراد زیادی را برای سیر و سفر در کوچه پس کوچه های تاریخی این شهر صدا می زند. شیراز، نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردم کل دنیا نیز از ارزش تاریخی بسیار زیادی برخوردار می باشد.

اصلاً به همین دلیل است که مجموعه های گردشگری مختلف، هر ساله تعداد زیادی تور شیراز با مدت های محدود و خاصی برگزار می کنند که تور 4 و 5 روزه شیراز و تور هفت روزه شیراز یکی از همین تورها می باشد.

اما طبیعتاً مانند هر تور دیگری، قیمت تور شیراز نیز اهمیت خاص خودش را دارد. در واقع هر خانواده یا فردی برای اینکه بتواند سفر خوبی را تجربه کند، به یک سری برنامه ریزی های مالی نیاز دارد تا بتواند به خوبی از پس مدیریت مالی این سفر برآید.

به همین دلیل ما تصمیم داریم در ادامه به بررسی عواملی بپردازیم که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت تور شیراز تاثیر می گذارند و قرار است ببینیم که اصلاً سفر با تور چه مزیت هایی برای ما خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به این شهر زیبا و تاریخی را دارید، برای آشنایی با عوامل موثر بر قیمت تورهای شیراز، تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید: تور نوروزی شیراز ۱۴۰۱ + شرایط رزرو و هتل ها

عوامل مؤثر در قیمت تور شیراز

قیمت تور شیراز

قیمت تور شیراز

1- وسیله نقلیه روش سفر کردن

همان طور که می دانید مجموعه های گردشگری، تورهای خود را با قیمت های مختلفی ارائه می دهند که اگر بر روی جزئیات این پکیج ها دقیق شوید، متوجه خواهید شد که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت تور شیراز، وسیله نقلیه ای است که برای رسیدن به مقصد و بازگشت، انتخاب شده است.

همه می دانیم که هواپیماها و سفرهای هوایی یکی از راحت ترین سفرها هستند و تقریباً شما به واسطه یک سفر هوایی، مسیر چندین ساعته را می توانید تنها در یک ساعت طی کنید. اما سفرهای هوایی نیز محدودیت های خاص خودشان را دارند که مهم ترین آن ها قیمت می باشد.

بلیط هواپیما یکی از گران ترین بلیط ها در بین وسایل نقلیه مختلف می باشد. بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، حتماً به وسیله نقلیه دقت کنید.

معمولاً قطار یکی از ارزان ترین و راحت ترین وسایل نقلیه ای است که با آن می توانید سفر کنید. تنها محدودیتی که به واسطه سفر با قطار ایجاد می شود، محدودیت زمانی که طبیعتاً به نسبت هواپیما بیشتر طول می کشد، اما شما راحت می توانید این زمان اضافی را در کوپه خود سپری کنید. با توجه به قیمت مقرون به صرفه قطار، عامل زمان، زیاد جای عرض اندام نخواهد داشت.

البته در کنار این دو مورد، اتوبوس هم وجود دارد که خوب به نسبت دو مورد قبلی از طرفداران کمتری برخوردار می باشد. چرا که اتوبوس بر خلاف قیمت بسیار کمی که دارد، برای ساعت های طولانی، بسیار خسته کننده خواهد بود اما باز هم اگر در مسافت نزدیک به شیراز زندگی می کنید، اتوبوس می تواند انتخاب مقرون به صرفه ای برای شما باشد.

2- مدت زمان اسکان در شیراز

مورد بعدی که می تواند بر روی قیمت تور شیراز تاثیر بگذارد، مدت زمانی است که شما قصد اسکان دارید. ببینید؛ خیلی ساده است، وقتی که شما مدت بیشتری را در شیراز بمانید، هزینه مربوط به هتل شیراز و غذا و ایاب و ذهاب شما نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

فرقی نمی کند که هتل شما پنج ستاره باشد یا یک هتل آپارتمان ساده و معمولی، به هر حال مدت زمان ماندن شما رابطه مستقیمی با قیمت تورهای شیراز خواهد داشت.

به عنوان یک مثال ساده، مثلاً قیمت تور پنج روزه شیراز، ارزان تر از قیمت تور هفت روزه شیراز می باشد؛ چرا که تعداد روزهای اقامت در شیراز در تور پنج روزه، کمتر است. به همین نسبت می توانید هزینه های دیگری که تحت تاثیر اقامت شما هستند را نیز براورد کنید و به فاکتور نهایی اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید: هتل چمران شیراز + شرایط رزرو و قیمت ها

3-انتخاب محل اقامت

بله! محل اقامت شما نیز به اندازه دو فاکتور اولی بر روی قیمت تور شیراز شما تاثیر خواهد گذاشت. خودتان هم می دانید که شیراز به واسطه توریستی بودن، هتل ها و مجموعه های بوم گردی و مهمان پذیرهای زیادی دارد که هر کدام با یک کیفیت خاص طراحی و ارائه شده اند.

اما معمولاً اگر در پکیج تور شما، اسکان در یک هتل پنج ستاره در نظر گرفته شده باشد، قیمت این تور، بسیار بالاتر از قیمت توری است که برای اسکان یک هتل استاندارد متوسط را انتخاب نموده اید.

البته اکثر مجموعه ها خیلی واضح بر روی این مورد تاکید می کنند و نکته جالب هم اینجاست که گاهی انتخاب را بر عهده خود مهمان و مسافر می گذارند. مجموعه های بوم ‌گردی چندین سال است که به یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه برای انواع تورهای شیراز تبدیل شده اند و خوشبختانه تعداد آن ها نیز کم نیست.

4-انتخاب فصل سفر به شیراز

شاید برایتان عجیب باشد اما هر شهری، فصل شلوغ خود را دارد بنابراین، این موضوع نیز از یک نمودار بسیار ساده و صعودی پیروی می کند؛ یعنی هر چقدر فصل سفر شما شلوغ تر باشد، قیمت تور شیراز نیز گران تر خواهد بود.

مثلاً قیمت تورهای شیراز در بهار، بسیار گران تر از قیمت تورهای شیرازگردی در زمستان و تابستان است. چرا که در این دو فصل به دلیل سرمای زیاد و گرمای طاقت فرسا، گردش در این شهر محدودیت های خاص خودش را دارد، به همین دلیل این دو فصل از فصل های خلوت شیراز محسوب می شوند.

شما با سفر به شیراز در این فصول، می توانید حتی در هتل های 5 ستاره شیراز نیز با قیمت معقول تری اسکان پیدا کنید. البته خیلی از مجموعه های گردشگری هستند که سالی یک بار و برخی هم هر فصل یک بار و برخی هم ماهانه انواع تور شیراز را برگزار می کنند.