مکان های دیدنی در دبی و جاذبه های گردشگری، پایتخت خرید خاورمیانه به قدری متنوع است که هر ساله میلیون ها نفر را از سراسر جهان به این منطقه جذب می کنند. ما در این مقاله به معرفی 10 مکان دیدنی در دبی بسنده می کنیم.

مگر می شود کسی در دنیا نام دبی را نشنیده باشد؟! این شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی و محبوب گردشگران دنیا شناخته می شود و از چنان جاذبه ها و تفریحات شاد و هیجان انگیزی برخوردار است که چشم هر بیننده ای را به خود محو می سازد.

ویژگی های منحصر به فرد دبی سبب شد این شهر به عنوان مهم ترین شهر امارات متحده عربی و پایتخت خرید و تجارت جهان، معرفی شود. پیشرفت های این شهر در مدت زمان کوتاهی، آنچنان چشمگیر، وسیع و سریع بود که امروزه اغلب تجار و بازرگانان این شهر را به عنوان مقصد تجارت خود انتخاب می کنند. در دبی حدود 70 مرکز خرید بزرگ وجود دارد که این ویژگی سبب شد لقب پایتخت خرید خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد دبی این است که بزرگ ترین مرکز خرید دنیا هم در این شهر واقع شده است. از دیگر ویژگی های این شهر می توان به اماکن دیدنی متنوع و جاذبه های مفرح و هیجان انگیزش اشاره کرد.

در بین انبوهی از این جاذبه ها ما قصد داریم در ادامه به معرفی 10 مکان های دیدنی در دبی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این اماکن، ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: تور دبی + شرایط رزرو تور و قیمت ها

10 تا از بهترین و زیباترین مکان های دیدنی در دبی که باید از نزدیک تماشا کنید

مکان های دیدنی در دبی

مکان های دیدنی در دبی

 

1-برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از 10 مکان های دیدنی در دبی است که به نوعی به شناسنامه و نماد دبی تبدیل شده است. از ویژگی های این برج می توان به ارتفاع 828 متری و 163 طبقه آن اشاره کرد. این ارتفاع سبب شد لقب بلندترین ساختمان دنیا از آن برج خلیفه دبی شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های این برج، وجود عرشه ای در طبقه 124 ام این برج است که با قرار گرفتن بر روی آن، کل شهر دبی زیر پاهای شما است و منظره ای شگفت انگیز را به چشم مشاهده می کنید. این برج از مراکز خرید و تفریحی متنوعی برخوردار است.

2-دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال از دیگر مکان های دیدنی در دبی است که یک ورودی آن در برج خلیفه قرار دارد. درست است که این برج یک مرکز خرید بزرگ و معتبر است اما از جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوعی همچون، اسکیت روی یخ، نمایش های مد، سینما، مراکز بازی و … برخوردار است.

3-آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از دیگر 10 مکان های دیدنی در دبی می باشد که در طبقه همکف دبی مال قرار گرفته است. این آکواریوم با 51 متر طول، 11 متر ارتفاع، 20 متر عمق و گنجایش 10 میلیون لیتری به عنوان بزرگ ترین آکواریوم دنیا شناخته می شود.

4-تور سافاری

تور صحرانوردی سافاری یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی برای افرادی است که عاشق کویرگردی و شب های آرام و پر ستاره کویر هستند. عبور از میان صحرای شنی با لندرور و سپری کردن شب و تماشای ستارگان در کمپ کویری یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد.

5-آب نمای دبی

هر جاذبه دیدنی که در دبی وجود دارد مطمئن باشید از جالب ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه هی دنیا است که نمونه اش را نمی توانید در نقاط دیگر جهان پیدا کنید. آب نمای موزیکال دبی یکی از این جاذبه ها است.

این آب نمای معروف که یکی از 10 مکان های دیدنی در دبی است در دریاچه برج خلیفه واقع شده است. ارتفاع این آب نما به 275 متر می رسد. این فواره می تواند آب را به اندازه یک ساختمان 50 طبقه، پرتاب کند. برای افزایش زیبایی و جذابیت این آب نما، چندین پروژکتور و نورافکن های رنگی در آن تعبیه شده است. نکته قابل توجه در مورد این فواره این است که از 20 مایلی قابل مشاهده است.

6-پالم جمیرا (Palm Jumeirah)

بدون شک یکی از 10 مکان های دیدنی در دبی، پالم جمیرا است. پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی و ساخته دست بشر است که اگر از بالا به آن نگاه کنید شبیه به یک درخت نخل است. از جمله اماکن تفریحی و گردشگری این جزیره می توان به انواع هتل ها، اقامتگاه های تفریحی و شیک، رستوران های متعدد و اقامتگاه های هیجان انگیز اشاره کرد.

7-ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

یکی از خاص ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری دبی، ساحل جمیرا است که شن های سفیدش، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. جت اسکی و وجود صندلی های راحتی از جمله تفریحات این ساحل می باشند.

8- باشگاه گلف امارات (Emirate Gulf Club)

این باشگاه در سال 1988 تاسیس شده و از زمین های گلف بین المللی زیادی برخوردار می باشد. مهم ترین ویژگی این باشگاه گلف این است که در هر ساعتی از شبانه روز که می خواهید می توانید در آن بازی کنید. البته این باشگاه مجهز به زمین های دیگری مثل زمین تنیس، اسکواش و بدنسازی است. امکانات فوق العاده این باشگاه، ورزشکاران و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می کند.

9-پیست اسکی دبی

مطمئنا هر کسی با شنیدن پیست اسکی در دبی، تعجب می کند. اما واقعا دبی دارای یک پیست اسکی سرپوشیده است که به عنوان یکی از 10 مکان های دیدنی در دبی شناخته می شود. این پیست اسکی مشهور در مرکز خرید امارات قرار دارد و در حال حاضر، لقب سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است.

10-هتل آتلانتیس

بدون شک، یکی از زیباترین اقامتگاه هایی که می توانید در دبی، انتخاب کنید هتل آتلانتیس است. این هتل در ساحل جمیرا قرار دارد. از مهم ترین ویژگی ها و جاذبه های دیدنی این هتل می توان به داشتن ساحل شنی اختصاصی، شنا با دلفین ها، آکواریوم زیر آب، پارک آبی اختصاصی و … اشاره کرد.

پارک آبی آتلانتیس در این هتل و در جزیره مصنوعی پالم جمیرا قرار دارد. این پارک آبی یکی از هیجان انگیزترین بخش های این هتل است که دارای تعداد زیادی سرسره های آبی می باشد استخر زیگورات یکی از شگفت انگیزترین بخش های این هتل است.

برای لذت بردن از تمام تفریحات آبی و کویری در دبی و اقامت خاطره انگیز در بهترین هتل های دبی، کافیست با آژانس مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید تا برنامه سفرتان را ترتیب دهند.