درست از زمانی که چمدان خود را برای سفر می بندید و می خواهید وارد فرودگاه شوید تا به یک تور گردشگری خاطره انگیز بپیوندید، ممکن است هیجان زیادی با شما همراه باشد! استرس دارید و نمی دانید که سفر هوایی شما چگونه انجام خواهد گرفت. نکات مهم در سفر با هواپیما به شما کمک می کند آرامش تان را به دست بیاورید و کاملاً آماده باشید.

می خواهیم در این مطلب به عنوان راهنمای سفر با هواپیما، یک سری کارها و دستورالعمل هایی را به شما آموزش دهیم، بنابراین وقتی سفر می کنید، هیچ استرسی ندارید و از همه مهمتر دقیقاً می دانید که چطور از لحظات سفرتان لذت ببرید.

آژانس مسافرتی تیناسفر مجری برگزاری تورهای ایرانگردی و بهترین تورهای خارجی به شهرهای زیبای ترکیه می باشد. برای سفرهای هوایی امن و رزرو بهترین هتل های داخلی و هتل های ترکیه، با این مجموعه تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: چطور بودجه مالی خود را در سفر مدیریت کنیم؟

7 نکات مهم در سفر با هواپیما که برای هر تور گردشگری لازم است

نکات مهم در سفر با هواپیما

نکات مهم در سفر با هواپیما

نکته اول: برنامه سفر هوایی خود را چک کنید

فرض کنید شما می خواهید تور هوایی مشهد را رزرو کنید، بنابراین باید برنامه دقیق حرکت از فرودگاه شهر مبدأ را از آژانس مسافرتی بپرسید. می خواهید از تور هوایی شیراز لذت ببرید یا شاید هم تور اصفهان هوایی را انتخاب کرده اید، بنابراین تفاوتی نمی کند که از کدام شهر سفر می کنید، آنچه مهم است اینکه برنامه پروازها از فرودگاه شهر مبدأ را بدانید و سر ساعت در فرودگاه حاضر شوید. خطوط هواپیمایی ایران و خطوط هواپیمایی خارجی از بهترین فرودگاه های کشور در دسترس هستند و شما کافیست از سفر خود لذت ببرید.

نکته دوم: کارت پرواز را دریافت کنید

دومین نکات مهم در سفر با هواپیما این است که وقتی آماده سفرهای هوایی می شوید، پس از ورود به فرودگاه و باز شدن گیت هواپیمایی مخصوص سفر شما، حتماً کارت پرواز دریافت کنید. مدارک هویتی خود را در کیف دستی بگذارید. چمدان های بزرگ به قسمت بار انتقال داده می شوند. این نکات مهم در سفر با هواپیما را همیشه در نظر بگیرید، چون مدارک هویتی، کارت اعتباری و کارت پرواز باید همیشه در دسترس شما قرار بگیرند.

نکته سوم: منظم باشید و تمرکز کنید

یکی از نکات مهم در سفر با هواپیما که برای هر مسافری لازم است و باید رعایت کند، منظم بودن و تمرکز داشتن روی سفر خود است. اطلاعات خود را در یک مکان نگه دارید؛ صندلی که باید در هواپیما روی آن بنشینید را چک کنید؛ قبل از ورود به گیت پرواز، مسیر عبور، تحویل چمدان ها، زمان پرواز و فرود هواپیما، و … را حتماً کنترل کنید. این کارها به شما کمک می کند که آشفتگی ذهنیتان را از بین ببرید و استرس نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: انواع تور مشهد + هتل ها و شرایط رزرو

نکته چهارم: کیف و چمدان مناسب بردارید

یکی از نکات مهم در سفر با هواپیما، توجه به اندازه و حجم کیف و چمدان هایی است که با خود بر می دارید. قوانین خطوط هواپیمایی برای اندازه چمدان ها برای مقاصد مختلف، متفاوت است. برخی کشورها محدودیت هایی برای وزن بار چمدان ها ایجاد می کنند تا از حوادث هوایی جلوگیری شود. کیف دستی خود را به درستی انتخاب کنید تا فقط مدارک مهم و برخی لوازم شخصی را در آن بگذارید. استانداردهای چمدان مسافرتی هم در نظر بگیرید تا سفر به شما خوش بگذرد. چمدان های بزرگ که جای زیادی اشغال می کنند و شما را به زحمت و دردسر می اندازند، انتخاب خوبی نیستند.

نکته پنجم: لوازم ضروری را با خود بردارید

برخی از لوازم و وسایل، از جمله ضروریات در سفر هستند و برداشتن آنها می تواند یکی از نکات مهم در سفر با هواپیما باشد. به این ترتیب، لازم است که لپتاپ، تبلت، تلفن همراه، شارژر موبایل، پاور بانک، دستمال کاغذی بسته ای کوچک، هندزفری، لیوان کوچک، عینک و … را در کیفتان داشته باشید. هر وسیله که باید فوری در دسترستان باشد مانند اسپری آسم، در کیفتان به همراه ببرید.

نکته ششم: لباس راحت و مناسب بپوشید

یکی دیگر از نکات مهم در سفر با هواپیما، پوشیدن لباس مناسب و راحت است. بسته به اینکه در چه فصلی از سال سفر می کنید، کدام مقصد را برای سفر و اقامتتان انتخاب کرده اید، و از همه مهم تر، چند روز می خواهید در شهر مقصد بمانید، باید لباس های مناسبی به همراه بردارید. همچنین برای سوار شدن به هواپیما، لباس و کفش مناسب بپوشید. مثلاً پوشیدن کفش مجلسی پاشنه بلند برای خانم ها یا پوشیدن کت و شلوار مجلسی برای آقایان، هنگام سفرهای هوایی، چندان متعارف نیست و ممکن است راحتی سفر را از شما بگیرد.

نکته هفتم: موارد ضروری و بهداشتی در سفر را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات مهم در سفر با هواپیما توجه به موارد مهم و ضروری است. به طور مثال، در سال های اخیر، ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و صنعت گردشگری به تدریج با رکود مواجه شد؛ امروزه تورهای گردشگری دوباره رونق گرفتند اما باید مواردی همچون ماسک زدن، شستن دست ها و ضد عفونی کردن وسایل را در اولویت قرار دهید.

لوازمی مانند ماسک، دستمال مرطوب، محلول ضد عفونی کننده دست و دستمال حوله ای با خود بردارید و هم در چمدان اینها را داشته باشید و هم در کیف دستی با خود همراه ببرید. خوشبختانه، تمامی سفرهای هوایی، سفر زمینی با قطار و اتوبوس، در ایمنی و بهداشت کامل انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کیش برای اقامت

انواع تور هوایی با تیناسفر

مجموعه گردشگری تیناسفر، انواع تورهای ایرانگردی را با برنامه ریزی ها و خدمات کامل ارائه می دهد. تور هوایی به مقصد شهرهای مشهد، کیش، قشم، چابهار، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، یزد، شمال و تورهای ترکیه، در تمامی فصل ها در دسترس می باشند.

قبل از اینکه تور ایرانگردی یا تور خارجی را در تیناسفر رزرو کنید، برنامه سفر را معین نمایید. اینکه بودجه مالیتان چقدر است و چند نفر با چه ویژگی هایی با شما سفر می کنند بسیار اهمیت دارد. بهترین و پرفروش ترین تورهای داخلی شامل تور مشهد، تور کیش، تور قشم و تور چابهار است. تور استانبول، تور آنتالیا و تور دبی نیز در رتبه های بعدی اهمیت قرار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تیناسفر تماس بگیرید.