یزد یکی از شهرهای بسیار قدیمی با معماری عالی و زیبا می باشد. این شهر به دلیل برخورداری از معماری بسیار زیبا، سالهاست که توریست های مختلفی را از شهرهای داخلی و خارجی به سمت خود جذب می نماید. به طور کلی مواردی همچون جاذبه‌ های تاریخی، آیین ها و مراسمات باشکوه، غذاهای محلی، آب و هوا، خونگرمی مردمان یزدی و هزار و یک موضوع دیگر وجود دارند که باعث می شود تا یزد هم به شهرهای توریستی ایران اضافه شود.

یزد را اولین شهر خشت خام دنیا معرفی می کنند و این شهر، بادگیرها و قنات های بسیار زیادی دارد که اصلاً به همین دلیل است که این نام را برای آن برگزیده اند.

مردم اصیل یزد، سال هاست که از این معماری زیبا و قدیمی به بهترین نحو ممکن مراقبت می کنند و به همین دلیل است که با ورود به یزد، متوجه خواهید شد که تمامی بافت شهر در همان بافت اصیل و سنتی قدیمی باقی مانده و تکان نخورده است.

دوران یزدگرد اول، دوره ای بود که یزد در همان زمان شکل گرفت و این شهر زیبا و سنتی و اصیل، سال ها توانست سلسله های مختلفی را در خود جای دهد و جای جای آن پر از آثاریست که از سلسله های مختلفی همچون اتابکان، مغول ‌ها (در زمان حمله به ایران)، تیموریان، صفویان، زندیان و قاجاریان بر جای مانده است.

در ادامه قصد داریم تا با ابعاد مختلف یک راهنمای سفر درست و حسابی آشنا شویم. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با موارد مهم و مورد نیاز برای سفر به یزد، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: پکیج تور مشهد + شرایط و بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به یزد از لحاظ آب و هوا، چه زمانی است؟

حتماً می دانید که یزد جزو شهرهای مرکزی ایران به شمار می آید، این شهر، یک شهر گرم و خشک و کویری است که معمولاً از آب و هوای به شدت گرم و خشکی نیز برخوردار می باشد. عجیب ترین بخش آب و هوایی یزد، نوسان دما در روز و شب آن است؛ یک آب و هوای کویری که حتماً باید حواس تان به لباس هایی که با خود به این شهر می برید باشد.

مثلاً دمای هوای روز یزد، چیزی حدود ۴۵ درجه و سردترین دمای آن، ۱ درجه سانتی گراد در شب می باشد. به عنوان یکی از مهم ترین اصول راهنمای سفر به یزد، باید بدانید که تابستان، یکی از گرم ترین و غیر قابل تحمل ترین فصل ها برای سفر به یزد است. چرا که در این فصل، عموما گرمای هوا به شدت زیاد است و افرادی که از خشکی و گرمای زیاد فراری هستند، به هیچ وجه این فصل را برای سفر به یزد انتخاب نکنند.

در مقابل، فصل های خنک و سرد سال، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر به یزد می باشد. اما اگر به دنبال بهترین زمان سفر در راهنمای سفر به یزد هستید، بهار را یکی از بهترین ایام برای مسافرت و رزرو تور یزد لحاظ بفرمایید که در این فصل هم تعطیلات نوروزی وجود دارد، هم آب و هوا در بهترین حالت خود است و هم یزد در پر جنب و جوش ترین حالت ممکن خود سپری می کند.

بهترین زمان سفر به یزد

بهترین زمان سفر به یزد

 

بیشتر بخوانید: معروف ترین هتل های یزد که می توانید رزرو کنید

راهنمای سفر به یزد؛ بهترین وسیله نقلیه برای تور یزد!

حتماً می دانید که وسیله نقلیه ای که افراد به کمک آن به سفر می روند، تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت سفر خواهد داشت. به دنبال همین موضوع، یکی دیگر از مهم ترین اصولی که باید در راهنمای سفر به یزد در نظر گرفته شود این است که شما انتخاب کنید که به صورت هوایی به این شهر سفر کنید یا زمینی. طبیعتاً تور هوایی یزد و تور زمینی یزد، هر کدام مزیت ها و محدودیت های خاص خودشان را دارند.

با این تفاسیر همه می دانند که تور هوایی یزد، یعنی سفر به یزد با هواپیما، یکی از بهترین و راحت ترین وسایل نقلیه ای است که شما می توانید برای مسافرت تان انتخاب نمایید. فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در شمال غرب یزد، مقصد تمامی پروازهایی خواهد بود که از شهر های مختلف به سمت یزد در حرکت هستند.

اما محدودیتی که سفر هوایی به یزد ایجاد می کند، هزینه زیاد آن نسبت به سایر وسایل نقلیه است. یعنی درست است که شما نهایتاً اگر از تهران پرواز کنید، یک ساعته به مقصد می رسید و این موضوع بسیار مهم است ولی اگر به دنبال یک تور یزد ارزان هستید، گزینه هوایی را فراموش کنید.

گزینه دوم در راهنمای سفر به شهر تاریخی یزد، سفر با قطار است. همان طور که می دانید، قطار یکی از راحت ترین وسایل نقلیه ای است که شما می توانید به واسطه آن به یزد سفر کنید. سر به یزد با قطار، یکی از راحت ترین راه های مسافرت به این شهر است. تنها محدودیتی که این وسیله نقلیه در طی سفر شما ایجاد می کند، موضوع طولانی تر شدن مسیر است که آن هم به دلیل راحتی که قطار برای شما ایجاد می کند، کاملاً قابل تحمل خواهد بود. اتفاقاً نیاز است بدانید که قطار نیز یکی از خوش قیمت ترین وسایل نقلیه ای است که شما می توانید با آن به این شهر زیبا سفر کنید.

در کنار این دو مورد، راه های خیلی ارزان تری هم مانند اتومبیل شخصی و یا اتوبوس وجود دارند که طبیعتاً سختی های راه و زمان مسیر را طولانی تر می کنند. با این حال پیشنهاد می کنیم که اگر چالش های بین مسیر را دوست دارید و یا در فاصله کمی از شهر یزد قرار دهید، می توانید از این دو وسیله نقلیه برای سفر به یزد استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به شهر تاریخی یزد؛ جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری یزد

در این بخش از راهنمای سفر به شهر زیبای یزد قصد داریم تا درباره جاها و مکان های دیدنی صحبت کنیم که شما می توانید طی سفرتان به یزد از آن ها دیدن نمایید. آب انبار شش بادگیری یزد، واقع در محدوده بلوار کاشانی، یکی از بهترین و مهم ترین مکان های دیدنی یزد است.

در همین راسته شما می توانید از جاهای دیدنی دیگری مانند موزه مارکار، آتشکده بهرام و مجموعه امیر چخماق نیز دیدن نمایید. پس از آن ها، رستوران ‌های ملک التجار، رستوران حمام خان و یا رستوران خان دوحد، به عنوان یکی از بهترین رستوران های یزد هستند که آماده پذیرایی از شما مهمانان گرامی نیز می باشند.

خانه لاری ‌ها، خانه هنر، موزه آب یزد، بقعه دوازده امام، مدرسه ضیاییه معروف به زندان اسکندر، حمام ابوالمعالی و مسجد جامع کبیر، باغ دولت آباد، بازار خان و موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده از دیگر جاهای دیدنی یزد هستند که پیشنهاد می کنیم دیدن از این مناطق را حتما در لیست برنامه های خود قرار دهید.

برای رزرو انواع تور یزد و اقامت در یکی از بهترین هتل های یزد می توانید با تیناسفر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.