منطقه چالیدره در مشهد یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری محسوب می‌شود. چالیدره در واقعی یک مجموعه توریستی- تفریحی است که امکانات بی نظیری را برای مسافران و علاقه‌مندان به مناطق ییلاقی فراهم ساخته است. به جرات می توان گفت که این جاذبه گردشگری، همانند زیبایی های شمال کشور، در استان خراسان رضوی خودنمایی می کند.

اگر به آب و هوای دلپذیر، تماشای مناظر ییلاقی، قدم زدن در تپه ها و دشتزارها، تماشای منظره دریاچه علاقه‌مند هستید و مشهد را برای سفر انتخاب کرده اید، چالیدره در مشهد برای شما اولین انتخاب خواهد بود.

پس از آن که از سایر مکان های توریستی مشهد دیدن کردید و به زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام رفتید، بد نیست یک روز را هم به گردش و تفریح در چالیدره اختصاص دهید. امکاناتی که در این این منطقه وجود دارد در نوع خود خاص و منحصر به فرد است.

با رزرو تور مشهد و اقامت در یکی از بهترین هتل های این شهر می توانید برای تماشای چالیدره در مشهد اقدام کنید. در ادامه این مطلب شما را با این طبیعت زیبا و تفریحات آن آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: هتل های نزدیک به حرم امام رضا (ع)

چالیدره در مشهد کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

چالیدره در مشهد حدود ۳۰ کیلومتر تا شهر مشهد فاصله دارد و در سمت غرب آن واقع شده است. برای رسیدن به چالیدره باید به سمت منطقه طرقبه شاندیز حرکت کنید؛ جایی در نزدیکی ییلاق های طرقبه به چالیدره می رسید.

ارتفاع این منطقه زیبا از سطح دریا حدود ۱۴۳۰ متر است و در مساحتی به وسعت ۱۶۰ هکتار گسترده شده و بهترین امکانات را برای مسافران و علاقمندان فراهم نموده است.

اگر بخواهیم آدرس چالیدره مشهد را عنوان کنیم به این صورت است؛ مشهد- طرقبه- کیلومتر ۲ جاده نقندر.

حرکت از مشهد با خودرو به سمت چالیدره حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد. اگر تور مشهد را رزرو کرده اید و در یکی از بهترین هتل های مشهد اقامت دارید می توانید از خدمات تاکسی سرویس هتل استفاده کنید و از لیدر تور یا راننده تاکسی بخواهید شما را به چالیدره برساند.

حتماً علاقه‌مند هستید که با این منطقه ییلاقی بی نظیر در نزدیکی طرقبه مشهد آشنا شوید. در قسمت بعدی تفریحات جذاب و هیجان انگیز که می توانید در این مکان تجربه کنید را برای شما معرفی خواهیم کرد.

تفریحات و جاذبه های گردشگری چالیدره در مشهد

چالیدره در مشهد

 

تفریحاتی که می توانید در منطقه چالیدره در مشهد تجربه کنید از جوانب مختلف جذاب و هیجان انگیز هستند.

هم تفریحات آبی آنجا وجود دارد هم می توانید از فعالیت های تله کابین، کوهنوردی و سافاری لذت ببرید. مجموعه های متنوعی فراهم شده تا یک روز کامل در چالیدره به شما خوش بگذرد.

یکی از کارهایی که حتماً به آن علاقه دارید و می خواهید برای یکبار هم که شده تجربه کنید، قایق سواری و لنج سواری است.

قایق های موتوری تندرو، قایق های پدالی، قایق های پارویی و قایق های بادی در انواع و مدل های مختلف وجود دارند که هم می‌توانید با خانواده سوار شوید و هم به صورت تک نفره یا دو نفره استفاده کنید.

حرکت روی آب های دریاچه ای که در چالیدره قرار دارد حس حال متفاوتی در شما به وجود می‌آورد.

یکی دیگر از تفریحات علاوه بر قایق سواری، لنج سواری است. لنج هایی که به صورت گروهی برای گردشگری روی آب دریاچه ارائه شده اند، با سرعت نسبتاً آرام حرکت می کنند و شما را تا فاصله های دورتر از ساحل خواهند برد. اگر علاقه‌مند هستید که سفر آبی روی آب داشته باشید لنج سواری را فراموش نکنید.

در مجموعه گردشگری چالیدره در مشهد، تفریحات آبی اسکی روی آب، بنانا سواری و شاتل هم در نظر گرفته شده است که طبق قوانین و دستورالعمل ها می توانید از آن لذت ببرید.

برای علاقه مندان به ورزش هایی که به کوهستان و ارتفاعات مربوطه است، باز هم در چالیدره امکاناتی فراهم گشته است. سوار شدن بر تله سیژ، تله کابین، بانجی جامپینگ، تفریحات جذاب و پرهیجان زیپ لاین از جمله این موارد است.

اگر می خواهید سطح آدرنالین خون شما بالاتر برود و یک ماجراجویی تکرار نشدنی داشته باشید، پیشنهاد می ‌دهیم حتماً این ورزش ها را در کنار مربیانی که وجود دارند تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به مشهد چه موقع است؟

 گشت و گذاری متفاوت که می توانید تجربه کنید

علاوه بر تفریحات آبی که می توانید در منطقه چالیدره در مشهد تجربه کنید، یک سری برنامه های تفریحی دیگر هم تدارک دیده شده که حتماً به آن علاقه مند خواهید شد.

مجموعه کارتینگ شامل ماشین های مسابقه ای در این مکان راه اندازی شده و یکی از بهترین مجموعه های اتومبیلرانی می باشد. اتومبیل های کارتینگ، ایمنی بالایی دارند و می توانید چند ساعتی را به تفریح بپردازید.

علاوه بر تفریحات کارتینگ می‌توانید از باگی سواری یا همان موتورهای چهار چرخ لذت ببرید. این تفریحات برای کسانی که با گروه دوستان به مشهد سفر کرده ‌اند، انتخاب اول آنها محسوب می شود.

از طرف دیگر می توانید در تورهای سافاری همراه با خودروهای مخصوص طبیعت گردی شرکت کنید.

همانطور که می‌دانید سافاری، بهترین فرصت است که از نزدیک با زندگی حیات وحش حیوانات از گونه های نادر آشنا شوید. سافاری در منطقه چالیدره این فرصت را برای شما فراهم می آورد.

امکانات رفاهی منطقه چالیدره در مشهد

چالیدره در مشهد

 

علاوه بر تمام این امکانات و تفریحات، بخش های دیگری در منطقه چالیدره در نظر گرفته شده تا رفاه و آرامش بیشتری برای مسافران تامین شود. انواع کافی شاپ و رستوران، اقامتگاه و هتل مجلل پارک حیات در این مکان احداث شده است.

هتل پارک حیات مشهد یکی از بهترین هتل های 5 ستاره این شهر است و تمام امکانات اقامتی را برای شما فرآهم نموده تا آسایش بیشتری داشته باشید. تمام فصل های سال می توانید به چالیدره سفر کنید و هر منظره از این فصل ها در جای خود تماشایی و دیدنی است.

اگر تور مشهد را با آژانس مسافرتی تیناسفر تجربه کردید، بدون شک یکی از خاطره انگیزترین لحظات زندگی خود را خواهید داشت. همین حالا با کارشناسان تور مشهد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.