بدون شک با شروع فصل بهار خصوصاً ایام عید، افراد زیادی به دنبال یافتن بهترین شهرها برای مسافرت در بهار هستند. این موضوع سبب شد که ما هم در این متن در مورد این موضوع صحبت کنیم.

خوشبختانه کشور ما یک کشور چهار فصل است و همین مزیت سبب می شود در تمام فصل های سال، شهر و استان های زیادی برای سفر کردن وجود داشته باشند. در واقع فرقی نمی کند شما در چه ماه یا فصلی تصمیم به سفر بگیرید، مطمئناً گزینه های متعدد و جذابی پیش روی شما قرار می گیرد.

حال اگر قصد سفر کردن در فصل بهار را دارید و می خواهید بدانید بهترین شهرها برای مسافرت در بهار چه شهرهایی هستند می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چرا فصل بهار را برای مسافرت کردن انتخاب کنیم؟

بدون شک یکی از جذاب ترین فصل ها برای مسافرت، فصل بهار است و هیچ فصلی به اندازه بهار، حال و هوای سفر کردن را ندارد. از طرفی، همزمان بودن این فصل با ایام نوروز سبب می شود که افراد زیادی، راهی سفر به شهرهای دیگر شوند. در این زمان، یافتن بهترین شهر در فصل بهار از مهم ترین دغدغه های اغلب گردشگران به شمار می رود.

درست است که ایام نوروز، دلیل بسیاری از سفرهای بهاری است اما یادتان باشد تمام فصل بهار خصوصاً فصل اردیبهشت از چنان زیبایی برخوردار است که تمام ایران به مانند بهشت می شود.

به همین دلیل این فصل بهترین فصل برای گشت و گذار می باشد. ایران داری شهرهایی است که با سفر به آن ها در فصل بهار می توانید رویایی ترین و بهترین سفر عمر خود را تجربه کنید.

بسیاری از شهرها آب و هوای متفاوتی دارند. مثلاً برخی از آن ها در فصل بهار، سرد هستند البته نه مانند زمستان و برخی از آب و هوای بسیار مطلوب و دل انگیزی برخوردارند. با ما همراه باشید تا با این شهرها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: انواع تور کیش برای سفر کردن در فصل بهار

بهترین شهرها برای مسافرت در بهار که با تور می توانید از نزدیک ببینید

بهترین شهر برای مسافرت در بهار

بهترین شهر برای مسافرت در بهار

همان طور که اشاره نمودیم در فصل بهار، شهرهای ایران دارای آب و هوای متفاوت هستند. مثلاً در شهرهای شمالی، کماکان هوا سرد است و لذا شما نمی توانید با لباس های بهاری در این شهرها قدم بزنید.

بالعکس در شهرهای جنوبی کشور، هوای کاملاً دل انگیز و خوبی برقرار است و شما با خیال راحت می توانید به گشت و گذار بپردازید.

به طور کلی شهرهایی که در این فصل دارای آب و هوای معتدل هستند شامل موارد زیر هستند:

  • جزیره کیش
  • جزیره قشم
  • یزد
  • چابهار
  • شیراز
  • اصفهان
  • کرمان
  • سمنان

 شهرهایی که دارای آب و هوایی خنک و رو به سرد هستند شامل موارد زیر هستند:

  • استان گیلان
  • مازندران
  • کرمانشاه
  • اردبیل
  • مشهد

1-جزیره زیبای کیش، یکی از بهترین شهرها برای مسافرت در بهار

اگر به دنبال یکی از بهترین و مهیج ترین شهرها برای مسافرت در فصل بهار هستید که هیچگونه سرمایی نداشته باشد، جزیره کیش، بهترین گزینه برای شما است. این جزیره، مکان ها و جاذبه های تفریحی مختلفی همچون کشتی های شبانه، مسیرهایی برای دوچرخه سواری، انواع پارک های ساحلی، تفریحات آبی و … دارد. به همین دلیل مسافران می توانند علاوه بر آب و هوای دل انگیز این جزیره از تفریحات کیش نیز لذت ببرند.

2-شیراز؛ فصل بهارنارنج؛ یکی از زیباترین شهرها برای مسافرت در بهار

یکی از اولین شهرها برای مسافرت در بهار که به ذهن گردشگران خطور می کند سفر به شیراز، شهر شعر و ادب فارسی است که علاوه بر زیبایی بی اندازه اش از مکان های تاریخی و تفریحی زیادی برخوردار است.

شهر بهار نارنج ایران از چنان زیبایی های تکرار نشدنی برخوردار است که حافظ شاعر بزرگ پارسی گوی در وصف این شهر مصرع زیر را گفته:

” خوشا شیراز و وصف بی مثالش”

شیراز، قدمتی به بلندای تاریخ ایران دارد و همین مساله سبب شد از آثار تاریخی زیادی برخوردار باشد؛ که از جمله آن ها می توان به تخت جمشید، نقش رستم، مقبره کورش، شهرهای دوران ساسانی، انواع قلعه ها و کاخ ها و … اشاره نمود.

البته دیدنی های این شهر فقط به آثار تاریخی اش محدود نمی شود؛ این شهر از اماکن بسیاری زیبایی هم برخوردار است که نارنجستان قوام، باغ ارم، باغ دلگشا، قصرالدشت و .. از جمله آن ها می باشند.

آرامگاه های مشاهیر بزرگ ایرانی مثل آرامگاه حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و .. از دیگر دیدنی های این شهر هستند. در کنار تمام این اماکن دیدنی، از آب و هوای بی نظیر شیراز نمی توان غافل شد که در این فصل، عطر بهارنارنج تمام فضای شهر را می پوشاند و هوش از سر همه، می برد. طبیعتاً با وجود چنین آب و هوایی، دیدن این آثار تاریخی و زیبا، لذتبخش تر هم می شود.

بیشتر بخوانید: انواع تور شیراز + شرایط رزرو و قیمت ها

3-اصفهان، از بهترین شهرها برای مسافرت در بهار

اصفهان از دیگر شهرهای ایران است که در کنار آب و هوای مطبوع بهاری اش از آثار تاریخی هنری فراوانی برخوردار است. کافی است قدم به این شهر بگذارید تا در همان لحظه اول متوجه شوید اصفهان، مهد هنرهای زبای ایران است.

از دیگر ویژگی های این شهر این است که ادیان مختلفی همچون ارامنه، مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان در کنار مسلمانان زندگی می کنند.

این شهر نیز از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران است به همین دلیل از آثار تاریخی زیادی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به پل خواجو، سی و سه پل، نقش جهان، چهل ستون، کلیسا و موزه ی وانک، بازار قیصریه، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و .. اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: انواع تور اصفهان + شرایط رزرو و قیمت ها

4-گیلان، سرسبزترین استان ایران؛ بهترین شهرها برای مسافرت در بهار

سفر به شمال یکی از اولویت های گردشگران برای مسافرت های بهاری است. البته باید بدانید این شهرها در فصل بهاری دارای هوا خنک و رو به سرد هستند، پس یادتان باشد بدون لباس گرم به این شهرها سفر نکنید.

البته این سرما فقط محدود به ایام نوروز و فروردین ماه است و کافی است ماه اردیبهشت این استان را از نزدیک ببینید.

در این ماه، آنچنان شهرهای گیلان سرسبز و زیبا است که گویی تکه ای از بهشت روی زمین است. بعد از این سفر، سالی نمی شود که در این فصل به گشت و گذار در گیلان نروید.

از زیباترین شهرهای استان گیلان در ماه اردیبهشت می توان به لنگرود، لاهیجان، رودسر، رشت، بندر انزلی و ماسوله اشاره کرد.

5-تبریز؛ از زیباترین و خنک ترین شهرها برای مسافرت های بهاری

اگر می خواهید تجربه یک سفر دلچسب در هوای سرد به همراه چشمه های آب گرم را داشته باشید سفر به این شهر به شما پیشنهاد می شود.

به راحتی می توانید انواع تورهای ایرانگردی را برای سفرهای بهاری خود انتخاب کنید. کافیست با تیناسفر، مجری تورهای مختلف از همه شهرها تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.