معروف ترین جاهای دیدنی مشهد، توریست های داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است. مشهد، معروف ترین شهر توریستی و مذهبی ایران می باشد که دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده ای است؛ در زیر به برخی از محبوب ترین مکان های دیدنی در مشهد اشاره خواهیم کرد. با رزرو انواع تور مشهد می توانید در بهترین هتل های مشهد اقامت داشته باشید و از لحظات سفر خود نهایت لذت را ببرید. با تور هوایی کیش و تور زمینی کیش، تماشا این جاهای دیدنی امکان پذیر است. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط تور مشهد از تهران + نحوه رزرو هتل

11 تا از جاهای دیدنی مشهد که می توانید با تور مشهد، تماشا کنید

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

1-حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد. سالانه میلیون ها نفر از زائران داخلی و خارجی برای زیارت حرم امام رضا (ع) روانه این شهر می شوند؛ و از معنویات حرم، کمال استفاده را می برند. یکی از جاذبه هایی که چشم بیننده را در حرم به خود جلب می کند، تزیین درب ها و گنبدها با نقوش اسلیمی و آئینه کاری هنرمندانه دیوارها می باشد.

2-پارک کوهسنگی در مشهد

پارک کوهسنگی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می رود. این پارک در میان دو کوه سنگی قرار گرفته است، که به نام کوه سنگی معروف شده است. با گشت و گذار در این مکان، می توانید از طریق مسیر پلکانی سنگی به بالای کوه بروید و در بالای کوه، عکس های یادگاری از خود و عزیزانتان ثبت کنید. در ورودی پارک، دو مجسمه شیر سنگی قرار گرفته است، که از شهر میلان فرستاده شده است. همچنین، ساختمان دو طبقه در این پارک در زمان شاه عباس بنا شده که برای ایجاد حصار پارک ساخته شده است. جنوبی ترین قسمت پارک کوهسنگی، دریاچه مصنوعی ساخته شده است که می توانید در این دریاچه به قایق سواری مشغول شوید و در کنار عزیزانتان بهترین لحظات را رقم بزنید.

3-طرقبه در مشهد

شاید جالب است بدانید، طرقبه یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است. شما می توانید از این منطقه ییلاقی گردشگری، در امتداد درهای با صفا و سرسبز و پر از باغ های میوه دیدن نمایید. طرقبه را می توان بهترین انتخاب برای کسانی دانست که قصد مسافرت به مشهد را دارند و می خواهند در این مکان اقامت داشته باشند و از پارک جنگلی و بند گلستان دیدن نمایند؛ و لحظات خاطره انگیزی را در کنار عزیزانشان ثبت کنند.

از دیگر جاهای دیگر طرقبه مشهد، می توان به آرامگاه فردوسی اشاره کرد. بنای آرامگاه، مکعبی شکل و دارای تالارهای داخلی بسیار زیبایی است. با گشت و گذار در این محوطه، به موزه محل نگهداری اشیای تاریخی برخورد خواهید کرد که از شهر توس کشف شده است. آرامگاه فردوسی یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مشهد است.

4-خانه های توکلی مشهد

خانه های توکلی در مرکز شهر و از جاهای دیدنی مشهد است. این بنا در محدوده حرم امام رضا (ع) بنا شده است. این بنای زیبا در دوره قاجار ساخته شده است. در نمای ساختمان، ستون های آجری را مشاهده می کنید. همچنین کتیبه ای که در بالای ستون قرار دارد و فضای داخلی خانه به وسیله ارسی از یکدیگر جدا می شوند. در درب ورودی این بنا، دو کتیبه کاشی کاری شده وجود دارد که آیات «انا فتحنا لک فتحا مبینا» و « وان یکاد» روی این کتیبه ها حکاکی شده است. این اثر جزو آثار ملی ثبت گردیده است.

5-خانه داروغه در مشهد

از دیگر جاهای دیدنی مشهد، خانه داروغه است. این بنا در خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه قرار دارد. این بنای قدیمی، به جا مانده از دوره قاجار می باشد و در سال1381 به عنوان اثر ملی ثبت گردیده است. این بنا به دستور محمد یوسف خان، داروغه مشهد در دوره قاجاریه توسط معماران روسی ساخته شده است. این مکان، منزل شخصی محمد یوسف خان بوده است و برای پذیرایی رسمی مورد استفاده قرار می گرفت.

6-باغ ملی مشهد

اولین بوستان تفریحی و از جاهای دیدنی مشهد، باغ ملی مشهد است. این بوستان در خیابان قدیمی ارگ احداث شده است؛ و در وسط شلوغ ترین مراکز خرید و ناحیه مسکونی در مشهد قرار دارد. این بوستان از انواع چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و گل کاری و چمن و فضای سبز تشکیل شده است. با قدم زدن در بوستان می توانید تندیس هایی از مشاهیر علم و ادب و عرفان را از نزدیک مشاهده کنید.

7-  جنگل جیغ در مشهد

یکی از ترسناکترین جنگل های ایران و از جاهای دیدنی مشهد، جنگل جیغ است. هر ساله توریست های زیادی از داخل و خارج به روستای سربرج طرقبه مراجعه می کنند تا این جنگل شگفت آور را از نزدیک تماشا کنند. این جنگل بر اساس داستان های محلی، جنگلی نفرین شده است و اجنه و شیاطین در این محل زندگی می کنند؛ و صدای جیغشان در جنگل پخش می شود!!! این جیغ ها واقعی هستند، حضور در این جنگل، دل شیر می خواهد!!

8-آرامگاه پیر پالاندوز در مشهد

از دیگر جاهای دیدنی مشهد می توان به آرامگاه پیرپالاندوز اشاره نمود. این آرامگاه در جوار حرم امام رضا (ع) واقع شده است. این مکان گردشگری، آرامگاه عارفی به نام محمد عارف عباسی است. بنای این آرامگاه در دوران صفویه ساخته شده است؛ که گنبدی پیازی شکل را دارد. همچنین کاشی کاری های این مکان با رنگ آبی و فیروزه ای تزیین شده است که آرامش فوق العاده ای به گردشگرانی که به این مکان مراجعه می کنند، می بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مشهد که می توانید در تور مشهد رزرو کنید

9-کلیسای مسروپ مقدس

یکی از جاهای دیدنی مشهد، کلیسای مسروپ مقدس است. این کلیسای زیبا در میان مردم به کلیسای مریم مقدس معروف است. کلیسای مسروپ مقدس در خیابان جانبازان واقع شده است؛ این کلیسا را ارامنه مشهد در سال 1941 احداث نموده اند. این بنا در حدود 300 متر مربع بنا نهاده شده است که دارای 2 گنبد مخروطی شکل که صلیب های کوچک بر روی آن قرار دارد، نشان می دهد.

10-مسجد گوهر شاد مشهد

یکی از قدیمی ترین مساجدی که در شهر مشهد احداث شده است، مسجد گوهرشاد می باشد که ایوان آن یکی از آثار تاریخی هنرمندان دوران تیموری به شمار می رود. این مسجد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که درمحدوده حرم امام رضا(ع) واقع شده است. این مسجد دارای گنبدی با ارتفاع 41 متر و مناره هایی با ارتفاع 43 متر می باشد. ایوان دارای کاشی کاری های بسیار زیبا و دل فریب می باشد، همچنین یک کتیبه در این ایوان قرار دارد.

11-سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی یکی از جاهای دیدنی مشهد است که بسیار هیجان انگیز بوده و در همین مدت کوتاه توانسته بسیاری از گردشگران را به مشهد جذب نماید. این مجموعه به مساحت 8460 متر مربع و با زیر بنای 23000 متر مربع احداث شده است؛ که از بزرگ ترین پارک های آبی سرپوشیده خاورمیانه به شمار می رود.