رزرو تور قشم، دغدغه ای است که ممکن است هر فردی را برای مسافرت به قشم درگیر خود کند. البته این موضوع، کاملاً طبیعی است و حقیقت داستان این است که رزرو تورهای قشم، یک پروسه آسان و لذت بخش است اما موضوعی که شما باید در هنگام رزرو کردن تور قشم به آن دقت کنید، این است که ابتدا عوامل موثر بر روی چگونگی و کیفیت تور قشم را در نظر بگیرید و سپس برای رزرو تور اقدام نمایید.

اگر شما نتوانید عوامل و فاکتورهای موثر بر روی کیفیت سفرتان را در نظر بگیرید و بی حساب برای این کار اقدام نمایید، مطمئن باشید ممکن است نتیجه خوبی از این مسافرت نصیبتان نشود. چیزی که درباره رزرو تور قشم بسیار واضح است، کمک گرفتن از شرکت های هواپیمایی و یا مجموعه های مسافربری مختلف می باشد.

این مجموعه ها عموماً روزهای خاصی از سال را برای مسافرت به قشم، انتخاب می کنند و با برآورد هزینه، برنامه سفر مورد نظرشان را با نام تور قشم، به متقاضی عرضه می کنند. حالا این مسافر است که می تواند تصمیمی بگیرید که آیا این تور با اهدافی که از رفتن به قشم دارد، همخوانی دارند یا خیر!

برای اینکه شما بتوانید با رزرو تور قشم، بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید، در ادامه قصد داریم تا شما را با فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت سفر به قشم، آشنا کنیم. به این ترتیب، شما می توانید با توجه به چالش های احتمالی که ممکن در طی این مسافرت با آن مواجه شوید، تصمیم نهایی را بگیرید. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با این فاکتورها، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: انواع تور قشم + قیمت ها و معرفی هتل ها

عوامل موثر بر رزرو تور قشم

رزرو تور قشم

 

خیلی مهم است که شما بدانید که می خواهید دقیقاً برای چه چیزی به سمت قشم بروید. خیلی ها بارها و بارها به قشم رفته اند و برای تور جدید، هدف شان فقط خرید است. اما در عوض، خیلی ها اولین باری است که قشم را برای مسافرت انتخاب کرده اند و دوست دارند تا همه جای این منطقه را ببینند و از تفریحات آبی آن لذت ببرند؛ خیلی ها هم هیچ کدام از این موارد برایشان مهم نیست و قشم را در خلوت ترین حالت ممکن می خواهند تا یک مسافرت دنج را تجربه نمایند.

علاوه بر این موارد، شما باید برآورد کنید که با توجه به بودجه تان و شرایط و موقعیت جغرافیایی تان نسبت به قشم، کدام وسیله نقلیه را برای مسافرت انتخاب می کنید. هر کدام از این گزینه ها، زمان و موقعیت های مناسب خودش را دارد. پس با ما همراه باشید تا شما را در بهترین مکان و زمان ممکن با توجه به هدف تان در قشم قرار دهیم.

1-بررسی تاثیر فاکتور زمان بر روی رزرو تور قشم

اواخر بهار تا انتهای تابستان، بهترین زمان ممکن برای خرید در قشم می باشد. دلیل اینکه ما این زمان را برای خرید به شما پیشنهاد می کنیم این است که قشم در این زمان، در گرم ترین شرایط خود قرار دارد. این گرما مانع از این می شود که شما بتوانید در طی روز از مناطق دیدنی قشم دیدن نمایید. اما اکثر مراکز خرید قشم به انواع سیستم های سرمایشی مجهز هستند و شما با توجه به محیط خنکی که در این شرایط برای مراکز خرید وجود دارد، می توانید خریدهای خود را انجام دهید.

با توجه به گرمای شدید هوا، طبیعتاً مسافران کمتری به سمت قشم روانه می شوند و قیمت ها در پایین ترین میزان خود قرار دارد. بنابراین شما می توانید در این فصل ها، خرید خود را در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن، انجام دهید. اکثر تورهای قشم که در فصل تابستان گذاشته می شوند، قیمت شان به نسبت روزهای شلوغ قشم در طول سال، بسیار ارزان تر می باشد.

بیشتر بخوانید: جزیره هنگام در قشم

2-بررسی تاثیر فاکتور وسیله نقلیه بر روی رزرو تور قشم

مورد بعدی که می تواند کیفیت سفر شما در رزرو تور قشم را تحت تاثیر قرار دهد، وسیله نقلیه مورد نظر می باشد. اینکه شما با چه وسیله ای قرار است به سمت قشم بروید، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زمان شما، کیفیت لحظات سفر و همچنین نحوه انتقال بار داشته باشد.

اگر قصد خرید دارید، به طور حتم، رزرو تور قشم با اتوبوس و هواپیما نمی توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. چرا که معمولاً حجم خریدها بسیار بالاست و این حجم از خرید را نمی توان داخل اتوبوس جا داد و همچنین هزینه های زیادی بابت اضافه بار هواپیما برای شما در نظر گرفته می شود که همه جوره مقرون به صرفه بودن سفر شما را زیر سوال خواهد برد.

در عوض، سفر با قطار بهترین انتخاب ممکن برای شما است که قصد دارید تا برای خرید، به قشم مسافرت نمایید. قطار، بیشترین ظرفیت ممکن را برای جابجایی انواع بارها دارد. در واقع شما بارتان را در کوپه خودتان قرار می دهید و هیچ نگرانی بابت اضافه بار و یا محدود کردن جای دیگران نخواهید داشت. از این اگر قصدتان برای رفتن به قشم، خرید کردن است، حتما رزرو تور قشم زمینی با قطار را انتخاب نمایید.

اما ممکن است شما تنها برای تفریح و دیدن جاهای دیدنی قشم و لذت بردن از تفریحات آبی این منطقه، قشم را برای مسافرت انتخاب کرده باشید. در این صورت اگر در مسافت خیلی دوری از قشم قرار دارید، بهترین انتخاب روی میز برای شما، رزرو تور قشم هوایی است. چرا که مدت زمانی که صرف مسیر شما می شود، نهایتاً دو الی سه ساعت خواهد بود. در این شرایط شما خستگی کمتری برای مسافرت دارید و می توانید زمان بیشتری را در قشم بگذرانید.

اگر مسافت شهر شما تا قشم، زیاد نیست، قطار و اتوبوس هم می تواند انتخاب خوبی برای سفر و رزرو تور قشم باشند. این دو تور، طبیعتاً هزینه کمتری نسبت به تورهای هوایی قشم دارند، اما به مراتب خستگی سفر با این دو وسیله نقلیه بیشتر از تور قشم با هواپیما خواهد بود.

در نهایت باید عرض کنیم که موارد دیگری همچون رزرو هتل قشم و مکان اقامت نیز می تواند بر روی کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد، اما تاثیر آن از این دو مورد ذکر شده کمتر است و این موضوع قابل کنترل تر از مواردی است که ما برایتان بیان کردیم.

برای دریافت قیمت تورهای قشم، شرایط رزرو تور قشم، زمان برگزاری تورهای قشم در ایام مختلف و مدارک لازم می توانید با کارشناسان تور قشم در تینا سفر صحبت کنید.