بهترین شهر برای مسافرت در تابستان شامل مکان هایی است که بهترین شرایط آب و هوایی را دارند و می توانید از خنک بودن هوا لذت ببرید و به گردش و تفریح بپردازید.

“در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم؟”؛ بدون شک این سوال یکی از رایج ترین سوالات تمام افرادی است که قصد سفر در فصل تابستان را دارند. همان طور که می دانید فصل تابستان، همزمان با گرم شدن هوا و به دلیل تعطیلات مدارس، یکی از رایج ترین فصول سفر در کشور ما است.

اما از آنجایی که اغلب شهرهای کشور ما در این فصل به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی از آب و هوای گرمی برخوردار هستند گردشگران تمایل دارند بدانند در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم.

حال اگر به دنبال شهرهای خنک ایران که از آب و هوای معتدل و مناسبی برخوردار هستند می باشید تا چند روزی را در آرامش و سکوت، سپری کنید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

البته هر وقت که اسم شهرهای خنک و معتدل در تابستان به میان می آید بدون شک، تمام افراد به یاد شهرهای شمالی کشور می افتند. در صورتی که شهرها و روستاهای مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که از طبیعت بکر، آب و هوای معتدل، جاذبه های گردشگری متنوع و مردم خون گرم و مهمان نواز برخوردار هستند.

با این تفاوت که این شهرها نسبت به شهرهای شمالی کشور، خلوت تر است و به دلیل معروف نبودن، خبری از شلوغی و ازدحام در آن ها نیست. ما قصد دارید در ادامه مطلب برخی از بهترین شهر برای مسافرت در تابستان را معرفی نماییم.

خنک ترین استان های ایران در فصل تابستان

اگر می خواهید بدانید در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم که از نظر آب و هوایی، خنک و معتدل باشد، می توانید یکی از شهرهای استان های زیر را انتخاب کنید:

  • چهار محال و بختیاری
  • تهران
  • کردستان
  • لرستان
  • اردبیل
  • کهگیلویه و بویراحمد
  • گلستان
  • گیلان
  • مازندران
  • خراسان شمالی
  • آذربایجان شرقی
  • آذربایجان غربی
  • تور همدان
  • زنجان

 

استان چهار محال و بختیاری یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان

اگر به دنبال یک مقصد گردشگری جذاب و خنک، بهترین شهر برای مسافرت در تابستان، اما خلوت تر از شهرهای ایران هستید، استان چهار و محال بختیاری یکی از بهترین مقاصد است. از جمله شهرهای این استان عبارتند از:

*شهرکرد:

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر، مرتفع ترین شهر ایران می باشد لذا به بام ایران، معروف است. طبیعتاً این ارتفاع زیاد سبب شده این شهر در تابستان ها بسیار خنک و در زمستان ها بسیار سرد باشد. لذا اگر به دنبال بهترین شهر برای مسافرت در تابستان هستید، یکی از بهترین مقاصد در تابستان است. این شهر از جاهای دیدنی زیادی همچون، پارک جنگلی تهلیجان، حکیمه خاتون، امامزادگان حلیمه، پارک لاله و … برخوردار می باشد.

*کوهرنگ:

یکی دیگر از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری که بسیار خوش آب و هوا می باشد کوهرنگ است. این شهر را به چشمه های خروشان آب معدنی می شناسند. کوهرنگ نیز از شهرهای مرتفع ایران می باشد لذا در فصل تابستان، یک مقصد گردشگری جذاب می باشد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به چشمه کوهرنگ، دشت های لاله واژگون کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان و تونل کوهرنگ اشاره کرد.

بهترین شهر برای مسافرت در تابستان

بهترین شهر برای مسافرت در تابستان

 

تهران یکی از جذاب ترین و بهترین شهر برای مسافرت در تابستان

شاید با شنیدن نام تهران به عنوان یک مکان گردشگری جذاب در تابستان، تعجب کنید. اما در نزدیکی این شهر تهران، مناطق خوش آب و هوا خنکی وجود دارد که شامل شهرهای زیر می باشند:

*فیروزکوه:

یکی از زیباترین شهرهای استان تهران که در مسیر جاده تهران به شمال قرار دارد فیروزکوه است. متوسط دمای این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی حدود 8 درجه سانتی گراد است. این دمای منحصر به فرد سبب شده فیروزکوه از مکان ها و جاذبه های طبیعی خارق العاده ای برخوردار باشد و یکی از بهترین شهر برای مسافرت در تابستان به شمار رود.

حال اگر ساکن تهران و یا شهرهای نزدیک تهران هستید و به دنبال نزدیک ترین شهر خنک به خود برای سفر در تابستان هستید فیروزکوه بهترین گزینه برای شما است. از جمله دیدنی های این شهر می توان به روستای هرانده، چشمه آب معدنی خمده، غار بورنیک، تنگه واشی و … اشاره نمود.

*دماوند:

این شهر، یکی از کهن ترین و اساطیری ترین شهرهای تاریخی ایران و مرکز شهرستان دماوند می باشد. همان طور که از نام این شهر مشخص است قله معروف دماوند در این شهر قرار دارد. شهر تاریخی و ییلاقی دماوند در دامنه این قله آتشفشانی قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی دماوند سبب شده این منطقه از جاذبه ها طبیعی زیادی برخوردار باشد. لذا اگر می خواهید بدانید در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم، دماوند یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

بیشتر بخوانید: انواع تور تهران + شرایط رزرو و قیمت هتل های تهران

 مازندران، بی نظیرترین استان برای سفر در تابستان

محال است به دنبال بهترین شهر برای مسافرت در تابستان باشید و به فکر استان مازندران نیوفتید. از جمله شهرهای این استان برای سفر در تابستان عبارتند از:

*آلاشت:

این منطقه در شهر سوادکوه استان مازندران قرار دارد و به دلیل داشتن ارتفاعی زیاد از خنک ترین شهرهای ایران به شمار می رود. در صورتی که می خواهید بدانید در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم آلاشت به دلیل داشتن آب و هوای خنک، جاذبه های طبیعی فراوان، موزه مردم شناسی با بنایی به قدمت 150 سال و .. بهترین پیشنهاد است.

*فیلبند:

فیلبند یکی از مرتفع ترین ییلاقات استان مازندران است که به بام شرقی این استان معروف می باشد. اگر می خواهید با اقیانوسی از ابر روبه رو شوید در تابستان به این منطقه سفر کنید.

بیشتر بخوانید: انواع تور شمال + قیمت ها و رزرو هتل ها

کردستان، یکی از بهترین شهرها برای مسافرت در تابستان

تمام شهرهای استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن از تابستان های معتدل و مطبوعی برخوردار می باشد. لذا اگر با این چالش مواجه هستید که در تابستان به کدام شهرها سفر کنیم، این شهر یکی از بهترین شهرها برای مسافرت های تابستانه می باشد.

از مهم ترین شهرهای گردشگری این استان می توان به شهرهای بانه، سنندج و مریوان اشاره نمود. دریاچه زریوار مریوان، پارک جنگلی آبیدر سنندج، روستای پلکانی پالنگان کامیاران و حمام وکیل ‌‌الملک سنندج از مهم ترین جاهای دیدنی این استان می باشد.

گیلان، بهترین شهر برای مسافرت در تابستان

گیلان است و آب و هوای دلپذیر و مطبوعش در فصل تابستان. از بهترین شهرهای این استان برای سفر تابستانه می توان ماسوله و ییلاقات ماسال اشاره نمود. شهر پلکانی و تاریخی ماسوله با جاذبه های طبیعی و سرسبزش و ییلاقات معروف ماسال از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان می باشد. روستای ییلاقی اولسبلنگاه با ارتفاع 1800 متری از معروف ترین جاهای دیدنی شهر ماسال است.

اگر شما هم خواهان رزرو انواع تورهای تابستانه هستید و می خواهید در بهترین هتل ها اقامت داشته باشید، کافیست با تیناسفر تماس بگیرید تا برنامه های تورهای گردشگری را برای شما شرح دهند.