کوه های مریخی چابهار یکی از شاهکارهای طبیعت، از دیدنی ترین مکان ها در بندر چابهار هستند. این سرزمین در نوع خود، بسیار منحصر به فرد است! غیر ممکن است وقتی به چابهار سفر می کنید، بتوانید نسبت به این پدیده زیبا بی تفاوت باشید! این مکان برای کسانی که به سوژه های عکاسی و نقاشی، یافته های زمین شناسی و باستان شناسی علاقه مند هستند، بی نهایت اهمیت دارد.

کوهستان ها در هر منطقه ای که باشند، نمادی از اوج شکوه و قدرت بوده و نمای آنها از فاصله دور، منظره ای بی بدیل را به نمایش می گذارند! این در مورد کوه های مریخی چابهار نیز صدق می کند. ما کوه های زیادی را در جهان می شناسیم، غافل از اینکه در کشور ایران، زیباترین کوهستان ها وجود دارد؛ و اگر کمی وقت بگذاریم، می توانیم آنها را از نزدیک تماشا کنیم.

رزرو انواع تور چابهار، این فرصت عالی را فرآهم می کند تا بتوانید کوه های مریخی یا همان کوه های مینیاتوری را ببینید. این مکان جزو جاذبه های گردشگری چابهار محسوب می شود و بازدید از آنجا جزو برنامه گشت نیمروزی برخی از هتل های چابهار و آژانس های مسافرتی نیز محسوب می شود.

در این بحث با ما همراه باشید تا شما را با این مکان زیبا در بندر چابهار آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: ساحل صخره ای چابهار، لذت تماشای شگفتی امواج دریا!

کوه های مریخی چابهار از دیدگاه زمین شناسی

کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی حدود 50 کیلومتر تا چابهار فاصله دارند. این کوه ها تا مسافت های زیادی امتداد یافته اند و انتهای آن به دریاچه لیپار یا دریاچه صورتی می رسد. این کوه ها آنچنان تشکیل شده اند که گویی به مریخ سفر کرده اید! این کوه ها در واقع امتداد کوه های زاگرس هستند که تا این منطقه کشیده شده اند.

اینجا ارزش علمی و زمین شناسی زیادی دارد. از این دیدگاه، کوه های مریخی چابهار منشأ رسوبی دارند و در طول زمان، پدیدار گشته اند. اثرات باران های موسمی و وزش بادها باعث شده که به مرور زمان، برخی از قسمت های این کوه ها دچار فرسایش شوند و شیارهای ریز و باریک به وجود بیاید.

مطالعات باستان شناسی و زمین شناسی نشان داده اند که این مکان در گذشته به ساحل دریا نزدیک بوده است. فسیل هایی از ماهی ها و برخی آبزیان اینجا کشف شده است و این ادعا را ثابت می کند. علاقه مندان به جاهای عجیب و غریب می توانند در سفر به چابهار، از کوه های مریخی یا مینیاتوری دیدن کنند.

ارتفاعات برخی از این کوه ها از 5 تا 100 متر متغیر است. شما می توانید از صخره های کوتاه تر به راحتی بالا بروید. اینجا مکانی منحصر به فرد و خاص است و دیدنی های بیشماری برای گردش دارد.

کوه های مریخی چابهار، مجموعه ای از سنگ ها و صخره های رنگارنگ است که نظر هر بیننده را به خود جذب می کند! اینجا می توانید قلم بزرگ نقاشی طبیعت را احساس کنید و مدتی را غرق در شکوه آفرینش شوید! اینجا مکانی آرام است! از هر طرف که نگاه کنید، کوه ها و صخره ها شما را احاطه کرده اند! سفر به چابهار و بازدید از منطقه کوه های مریخی، بزرگ ترین و زیباترین تجربه شما از سرزمین های سیستان و بلوچستان خواهد بود!

آژانس گردشگری تیناسفر، مجری برگزاری تورهای ایرانگردی است و می تواند تمامی کارهای سفر به چابهار را برایتان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل هتل لاله در چابهار برای اقامت

آدرس کوه های مینیاتوری کجاست؟

برای رسیدن به کوه های مریخی در چابهار می توانید وارد جاده چابهار – گواتر بشوید و پس از طی مسافت 50 کیلومتر، به این منطقه خواهید رسید. در این منطقه، دو جاذبه گردشگری دیگر از جمله دریاچه صورتی و دریای عمان را نیز می توانید تماشا کنید.

پیشنهاد می کنیم هرگز به تنهایی به سمت این سرزمین نروید، چون وسیع است و اگر بی تجربه باشید، ممکن است راه را گم کنید یا آذوقه شما تمام شود و یا آسیب ببینید. این کوه ها یک اکوسیستم برای برخی گونه های جانوری نادر محسوب می شود.

کوه های مریخی در چابهار

کوه های مریخی در چابهار

بیشتر بخوانید: معرفی کامل جزیره هرمز قشم

در سرزمین های کوه های مریخی، از این تفریحات لذت ببرید!

وقتی به چابهار سفر می کنید، در بهترین هتل ها اقامت خواهید داشت و قطعاً تمایل دارید که به گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید داشته باشید. چشیدن طعم ویژه غذاهای جنوبی، یک تفریح و سرگرمی است که بسیاری از گردشگرها دوست دارند آن را امتحان کنند.

کوه های مریخی چابهار، تفریحات و سرگرمی های زیادی را برای همه مسافران این سرزمین فراهم می کنند. در این منطقه می توانید در مسیرهای بین کوه ها پیاده روی کنید؛ عکاسی یا نقاشی کنید و از هوای گرم آن لذت ببرید.

اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید، کوه ها و صخره های این منطقه، بهترین فرصت برای صخره نوردی و کوه نوردی است. با داشتن تجهیزات مناسب می توانید از این صخره ها بالا بروید و منظره را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.

تماشا کردن ستاره های آسمان شب، یک سرگرمی رویایی است، پس می توانید در تورهای دو روزه، یک شب را در کنار کوه های مینیاتوری چابهار سپری کنید! کمپینگ در این ناحیه، بسیار جالب و هیجان آور است! این تجربه می تواند روحیه شما را بسیار تغییر بدهد!

انواع تور چابهار در 4 فصل سال

انواع تورهای چابهار از شهرهای مختلف در 4 فصل سال برگزار می شوند. شما بر حسب شرایط و بودجه مالی خودتان می توانید در این تورها شرکت کرده و زیبایی های این منطقه را از نزدیک تماشا کنید. اقامت در بهترین هتل های چابهار، سفری خوب و خاطره انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

بهترین زمان برای سفر به چابهار و بازدید از منطقه کوه های مریخی، بهار، پاییز و زمستان است. در این فصل ها آب و هوای چابهار، مطبوع است و گرمی دلپذیری دارد. این منطقه در تابستان، بسیار گرم و خشک است و این احتمال وجود دارد که گرمای شدید، شما را آزار بدهد. اگر بتوانید برنامه کاری خود را در فصل زمستان تنظیم کنید، بهترین موقع برای رزرو تور چابهار است.